Gå til innhold

(Løst) Oppdatere firmware på ocz vertex(1) ssd'r

ThaBear

Anbefalte innlegg

Hei, har 2 stk ocz vertex(1) disker liggende, desse er ikkje i bruk fordi i win7 gir desse bluescreen under install av oppdateringer i win7, og eg rekner med det er firmware prob, siden de fungerte fint i win xp.

Så eg har lyst å gi desse to diskene en sjangse til. Men eg fårstår fint lite av ocz's guide til flashing.

Er det noken som veit korleis ein kan gjere dette? Tror en må gradvis ta firmware oppdateringer, altså ta "003" før "004".. Slik forstod eg det ivertfall.

Håper noken vil hjelpe :)

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gikk fra firmware 1275 til 1.6 i dag, og ja, du må ta ett steg av gangen.

til 1.10 trenger du å feste en fysisk jumper, mens resten lar seg flashe uten noe spesielt stress.

ocz har lagt ut teskje-guide, så det er bare å google den opp.

Lenke til kommentar

Er nok den guiden eg ikkje forstod :p skal se om eg finner den, men får ta flashing i morgon.

Men er det mulig att det er firmware prog siden eg får blue screen i win 7 og ikkje i win xp? kommer etter eg innstalerte win 7 og kvar gang eg har fylt opp disken til en viss % crasher alt, og eg må reinstall =/

Men finner jo ikkje den guiden, finner guide får 1.5 og 1.6 til vertex.... kva med dei under da? har dei sletta dette? hugset eg såg på det eit par mnd siden, men er borte vekk nå :nei:

Kommer nok aldri til å kjøpe disk fra ocz igjen da det er heilt umilig å navigere på forum ol. Faen meg lettere å gå til nordpolen uten navigasjons middler :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...