Gå til innhold

2300 kr i mobilregning...?


Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting, har visst brukt 1500 kr alene på datatrafikk! Hvordan kan dette gå til?? Var to timers tur over til sverige men jeg brukte ikke internett da for så vidt jeg vet. Og bortsett fra det har jeg lastet ned 6 sanger fra spotify. Bortsett fra det skjønner jeg ikke noe, noen andre som kan forklare dette for meg? Etter å ha hatt netcom i nesten 10 år byttet jeg til tele2 og andre regningen jeg får er på 2300 kr.. Ser ikke helt lovende ut for tele2 eller mitt stakkerslige studentstipend:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet om flere som har fått store regninger etter de gikk over til Android. Er bare og skaffe seg en datapakke hos din operatør så fort som mulig. De leverer gjerne 100 MB pakker til 50 kroner etc etc. Selv om du slår av datasynkronisering så vil fremdeles noen program hente data. Det går fort 0.5 - 1 MB om dagen, selv om du avstår fra surfing og andre store nedlastinger. Det kan fort bli 200-300 kroner i måneden.

Hvis du ikke har datapakke og ikke vil ha regninger på datatrafikk må du laste ned foreksempel APNdroid som vil kutte all GPRS/EDGE 3G trafikk. Men hva er vitsen med det? Android er til for å brukes.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å holde dataprisene nede om du stiller inn Android riktig.

 

Jeg betaler 90 øre per MB og har nesten ingenting i datatrafikk, til tross for at jeg har Android og bruker mobilen riktig. Grunnen til det er fordi jeg har gjort slik at Android kun skal laste ned via WiFi og aldri roame.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å holde dataprisene nede om du stiller inn Android riktig.

 

Jeg betaler 90 øre per MB og har nesten ingenting i datatrafikk, til tross for at jeg har Android og bruker mobilen riktig. Grunnen til det er fordi jeg har gjort slik at Android kun skal laste ned via WiFi og aldri roame.

 

Selfølgelig har du nesten ingenting i datatrafikk da du bruker WLAN. :)

Lenke til kommentar

Ulempen ved å ha Tele2 er at roaming må være aktivert for å få brukt datatrafikk også i Norge. Glemmer man å skru av dette når man er over grensen kan det fort bli dyrt da mange programmer oppdaterer seg selv. Hver gang du instellerer et program er det jo noe du må godkjenne at programmet kan få tilgang til, som oftest også internett.

Lenke til kommentar

Når du trenger nett på telefonen er du som regel ikke hjemme ;) Da har du pcen du kan bruke uansett. Er selvfølgelig smart å bruke wifi når du kan.

 

Ellers høres dette ut som et tilfelle av roaming mens du var i sverige. Altså svindyre datapriser i utlandet.

 

Nå tenkte jeg mer på spotify enn surfing. :)

 

Dessuten, når jeg ikke er hjemme så er jeg på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...