Kizzee Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Hei, Litt om fkjl avhjelpsforsøk og krav. Kunden kontakter sitt elektromarked for rep av et defekt produkt. Produktet sendes inn til verksted og undersøkes av tekniker. Tekniker konkluderer at produktet ikke er defekt, og sender det tilbake til elektromarkedet. Kunden får produktet tilbake. Kort tid etter kommer kunden tilbake med produktet, og hevder samme feil som tidligere undersøkt oppstår. Produktet sendes inn til verksted og undersøkes av tekniker på nytt, denne gang finner tekniker feil og retter denne. (feil som er dekket av garanti) Siden feilen ble avdekket så kort tid etter første undersøkelse av tekniker, må jeg med rimelighet anta at feilen var der allerede ved første undersøkelse og dermed regne dette som to avhjelpsforsøk. Og med dette kunne kreve kredit av produsent om 3/4 gangsavhjelpsforsøk oppfylles. Noen som har andre erfaringer eller mener dette er urimelig? Endret 7. november 2010 av Hårek Oppdatert emnetittel, den var for kort og med skrivefeil. Lenke til kommentar
Thefainter Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ja, jeg mener det er to avhjelpsforsøk. Det er ikke din feil at de ikke fant feilen første gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå