fredstian Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har nå fått mitt nye Canon 60D og kjøpte da med et class 4 Sandisk kort. Ser nå at kameraet stopper etter ca 30sek med melding om at videoopptak automatisk ble stoppet. Er dette fordi kortet er for tregt og jeg burde hatt class 6/8/10? Hva er egentlig kravene fra Canon? Noen som vet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Class 6 er vel minimum for video. Det er mulig at du kan gå ned i kvalitet og at class 4 holder da. Lenke til kommentar
branick Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har nå fått mitt nye Canon 60D og kjøpte da med et class 4 Sandisk kort. Ser nå at kameraet stopper etter ca 30sek med melding om at videoopptak automatisk ble stoppet. Er dette fordi kortet er for tregt og jeg burde hatt class 6/8/10? Hva er egentlig kravene fra Canon? Noen som vet? Vet ikke om 60D krever veldig mye mer enn 550D, men etter samtale med canon på telefon fikk jeg beskjed om at klasse 6 måtte benyttes for å ikke ha flaskehalser. Klasse 4 ville støtte alle funksjoner, men stanse når buffer ble full. Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Akkurat! Var det jeg regnet med at klasse 6 egentlig var kravet. Får vel se om ikke jeg kjøpet inn et minnekort med litt høyere hastighet etterhvert da! Prøvde nå og kjøre 720 opptak uten at det hjalp noe voldsomt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå