Gå til innhold

210FSB ikke sjans med NF7-S v.2.0?

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd en del nå, men får ikke over 202FSB stabilt engang. Klikker i Windows med en gang på 205FSB og maskina poster ikke med 210FSB, verken med 1,6v eller 1,7v.

Jeg trodde default spenning på Abit NF7-s v2.0 var 1,5v jeg?

Hovedkortet er jo sertifisert til 200FSB, noen mitt Abit NF7-s v1.2 ikke var, og det boota på 230FSB@1,7v i vår.

CPU har jeg klokket ned for å være sikker på ikke den ikke stopper meg.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg mener nå at AMD prosessorer kjører på 1,75 volt vcore jeg nå da..

Eller tar jeg feil?

Prøv å gå opp til 1,9Volt da vel..

Og pass på at du ikke overklokker rammen for mye ;P

Åssen RAM har du forresten?

Lenke til kommentar
Hahaha.. jeg får jo mer med Asus A7N8X deluxe.. dere som sier det er så dårlig å overklokke med.

Den som ler sist ler best.. jeg tror neppe siste ord er sagt i denne saken.

Uansett så er det en temmelig barnslig kommentar fra din side. Hvilken nytte har vi av sånne snørrhovene innlegg som det du kommer med?

Tenk deg litt om før du poster.. spør deg selv om det du skriver har noen nytte for andre. Dette er gjelder MANGE på forumet her.. om alle hadde blitt litt flinkere til å gjøre dette så hadde vi fått et mye mer seriøst forum, og kanskje engang klart å bli kvitt 14is ryktet også.

Lenke til kommentar
Jeg må ha 1.9Vcore, 2.9vmem. og 1.8v chipset, på 11.5*210MHz

Tror du må opp i 1.85v på Vcoren, har samme kort som du og det

undervolter ca. 0.05v

Vmem overvolter med 0,1v faktisk, og jeg tror ikke minne er problemet, siden jeg har prøvd å øke den til 2,8v uten at det hjalp ved 210FSB.

Vcore blir det heller ikke aktuelt å øke, siden jeg vet at CPU er 100% stabil@1,55v (som er verdien bios viser når vcore er satt til 1,6v)

Øker jeg til 1,7VDD vil ikke bios lagre engang, den hennger før den røde rute kommer fram.

Lenke til kommentar
jeg mener nå at AMD prosessorer kjører på 1,75 volt vcore jeg nå da..

Eller tar jeg feil?

Prøv å gå opp til 1,9Volt da vel..

Og pass på at du ikke overklokker rammen for mye ;P

Åssen RAM har du forresten?

Siden du kanskjer er ny innenfor området overklokking, så kan jeg fortelle deg at en XP2100+ t-bred B har 1,6v som default.

1,9v er heller ikke nødvendig, det har jeg forklart i tidligere post.

Rammen vet jeg er god for mer, og det står i signatur hvilken ram jeg har.

Lenke til kommentar
Har du disablet FSB SpreadSpectrum i bios? prøvd å øke agp spenningen litt?

Hvilken ram divider og hvilke timings kjører du forresten?

Faktisk, ram divider har jeg gelmt, men den kjører etter FSB så det er vel greit, men skal sjekke.

timing er 2-2-2-6 har også prøvd 2.5-3-3-7 uten at det ble stort bedre.

Disablet FSB SpreadSpectrum har jeg ikke gjort, og det gjorde jeg heller ikke med mitt andre kort, men kan jo gjøre det for å se om det endrer saken.

Lenke til kommentar
Jeg må ha 1.9Vcore, 2.9vmem. og 1.8v chipset, på 11.5*210MHz

Tror du må opp i 1.85v på Vcoren, har samme kort som du og det

undervolter ca. 0.05v

Vmem overvolter med 0,1v faktisk, og jeg tror ikke minne er problemet, siden jeg har prøvd å øke den til 2,8v uten at det hjalp ved 210FSB.

Vcore blir det heller ikke aktuelt å øke, siden jeg vet at CPU er 100% stabil@1,55v (som er verdien bios viser når vcore er satt til 1,6v)

Øker jeg til 1,7VDD vil ikke bios lagre engang, den hennger før den røde rute kommer fram.

Det høres litt merkelig ut at biosen din vil ikke godta høyere volting ?

Lenke til kommentar

Kjører nå 215FSB@1,6v. Problemet var for lite volt på CPU, selv om jeg ikke skjønner dritten av det. CPU er stabil på 1,55v helt til 2100Mhz når jeg kjører 200FSB, men på 215FSB må jeg øke volt på CPU til 1,7v for å klare 2042,5Mhz? Dette gir ikke mening i det heletatt siden jeg vet at CPU'en er god for 2400Mhz@1,85/1,9v. Og det testet jeg nå nettopp, men hvis FSB er 215, nei da må jeg øke vcore noe grusomt for å klare det?

Lenke til kommentar
Jepp ! slik er det hos meg også, går fint til 11.5*200, 1.65v men

når jeg skal til 11.5*210 så må volten opp i 1.9 for stabil kjøring

Har samme ram som du 2x512Twinm./winbond i dual

Hmm.. får 200MB/s mindre i bandwidth enn det jeg gjorde med mitt NF7-s v1.2.. Hvilken dimm var dual igjen? Mulig jeg har bomma, men det står dual bla bla activated eller noe under post.

kjører 2-2-2-6 og 215FSB, syns det er rart at jeg bare får 3129MB/s / 2918MB/s i Sisoft Sandra testen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...