shivaskunk Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 hei, har hatt en tilnærmet problemfri pc fram til idag. pc'en har stått på over natten og er nå nesten helt uten respons. skulle bruke maskinnen og fant at den hang i sekunder/ minutter på alt jeg prøvde gjøre, uten at oppgaveveilederen (som også sleit) ga noenindikasjoner på hva som var så ressurskrevende. kan virke som et windows-problem da restart tilsynelatende gikk fint fram til windows logoen (har windows 7) kom på skjermen. Da fryser denne, og en oppstart som normalt har tatt noen sekunder tar flere minutter. virker heller ikke som om windows starter normalt, og maskinen blir aldri ferdig med å jobbe med oppstarten. alt jeg prøver å foreta meg på maskinen tar mange, mange ganger så lang tid som normalt. hvakanårsaken til dette være? takker forsvar på forhånd. Lenke til kommentar
janpetter1994 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 prøv å ta en virus skjekk Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ville definitivt sjekket for uønsket programvare. Kan du kjøre hijackthis og poste loggen her? Lenke til kommentar
shivaskunk Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 prøv å ta en virus skjekk skulle gjerne, men vil komme med en oppdatering om at jeg ikke kmmer inn i windows idett hele tatt og maskinen nå fryser når windowslogoen kommer opp. Lenke til kommentar
janpetter1994 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Da er det vel bare en løsning. Formater -_-, hvis du har noen viktige dokkumenter kan du sette ardisken i en annen pc og legge over filene. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Da er det vel bare en løsning. Formater -_-, hvis du har noen viktige dokkumenter kan du sette ardisken i en annen pc og legge over filene. Vel, eh, det er jo EN mulighet men langt fra den eneste. Jeg ville prøvd oppstart i safe-mode først og fremst. -Stigma Lenke til kommentar
Slush1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Klarer du ikke å løse problemet innen en halv time, så MÅ løsning være å formatere. Lol Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Langt fra riktig Slush1. Jeg ville oppfordret til å starte i Safe mode og kjøre en virussjekk, og se gjennom registeret under alle Run keys. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Virus ER en mulighet. Men det utenkelige kan faktisk forekomme selv om sannsynligheten er liten, nemlig at en minnebrikke blir korrupt. Skjedde min maskin for et par uker siden ellers hadde jeg nok ikke foreslått det. Så prøv å kjør Memtest86+ på maskinen for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg ville da alltid kjørt en virustest før jeg kjører memtest86, fordi det tar ikke like lang tid. Hvis maskinen går tregt i safe mode ville jeg kjørt memtest86 over natten. Lenke til kommentar
shivaskunk Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 takker for alle svar, men inget hell så langt. prøver meden litt mer utfyllende forklaring etter noeutprøving: *maskinen fryser idet windowslogoen vises i win 7 når jeg forsøker å starte normalt. *starter jeg i sikkerhetsmodus begynner den å laste inn windowsfiler, før den fryser etternoen sekunder. *forsøker jeg å boote fra installdisken laster den inn noen filer før den går til windowslogoen og fryser på vanlig vis. Dermed får jeg ikke formatert harddisken. -harddisken er en OCZ solid state,hves det er til noen hjelp. *jeg kommer inn i bios uten trøbbel, men that's it. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Prøv å bytte SATA slot, da dette høres ut som ett problem med HK/SSDen. Lenke til kommentar
shivaskunk Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 koblet fra alle hd'ene bortsett fra ssd'en og prøvde ut tre andre SATA- kontakter med samme resultat. :/ Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Har du prøvd å installere Windoze på en annen HDD og boote? Det kan være noe gale med SSDen. Før du gjør det anbefaler jeg deg å kjøre memtest86 for å sjekke om RAM er ok. Det kan ta fra 2-10 timer, så jeg anbefaler å gjøre det over natten. Endret 8. november 2010 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå