guesswho Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei. Kan jeg få borteboerstipend når jeg ikke bor med mine foreldre, men på samme tettsted.. altså om jeg flytte ut neste år og bor i en leilighet alene. Jeg klarer bare ikke å bo i samme hus lengre, tror jeg blir gal. Håper det går! Noen som vet? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 For høyere utdanning er det ikke noe problem, men for videregående må du oppfylle minst ett av følgende krav: # Skolen ligger 40 km eller mer fra foreldrehjemmet # Reisetiden mellom hjem og skole er tre timer eller mer tur-retur # Det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme Lenke til kommentar
guesswho Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Hva ligger det i det siste punktet der? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva ligger det i det siste punktet der? F.eks at det er liten plass i foreldrehjemmet på grunn av liten bolig eller mange småsøsken, eller at du kan dokumentere familieproblemer osv. Alt må kunne dokumenteres, og søknaden må behandles. Lenke til kommentar
guesswho Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Har tre småsøsken, er dødslei foreldrene mine og holder ikke ut. Er det ok grunn? Litt liten plass ja Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Det er ikke nødvendigvis noe galt i at man er dødslei foreldrene sine når man er på din alder. Det hadde vært verre om du ikke var det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har tre småsøsken, er dødslei foreldrene mine og holder ikke ut. Er det ok grunn? Litt liten plass ja Vel, hva tror du? Du må kunne dokumentere at dere bor for trangt i forhold til hvor mange dere er, så må det vurderes om dette utgjør en helserisiko. At du er lei av å bo hjemme holder ikke i det hele tatt. Da anbefaler jeg deg heller å ta et friår med jobb. Uansett må du ikke tro at det er noe lukses å bo borte med borteboerstipend. Stipendet er så lite at det eneste du får råd til er en billig, trang hybel, og det du må leve av er brød, vann og kjeks. Lenke til kommentar
guesswho Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Hmm.. sant det. Får vel belage meg på ett år til hjemme:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå