Gruffalo Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei. Jeg har et ASUS M2A-VM HDMI hovedkort, og oppgraderte nylig ram fra 2 x 1Gb DDR2 PC5300 moduler til 2 x 2Gb DDR2 PC6400 moduler. Etter oppgraderingen, ble login bildet i min Win 7 installasjon nesten umulig å se. Horisontale hvite streker dekker mesteparten av skjermbildet. Etter innlogging er desktoppen som normalt, men visse applikasjoner viser tilsvarende symptomer som login bildet, og det integrerte lydkortet streiker totalt. Hovedkortets manual sier den skal tåle denne typen RAM og med denne hastigheten. Men på en annen side sier det også at det er et 64bits system, men Windows system information sier at kun 3,et-eller-annet Gb er utnyttbart. Prøvde å installere de to nye modulene i tillegg til de to gamle, siden jeg har 4 slots, men da fikk jeg ikke start på maskinen i det hele tatt. Stod å peip gjentatte ganger. Noen som har opplevd lignende før? Lurer på om det kanskje bare er et driver problem, men det er så rart at problemet oppstod etter ram bytte... Lenke til kommentar
janpetter1994 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hallo Dette er ikke et driver problem. Du kan prøve å sette i de gamle minnebrikene, bare de. å se va som skjer. Lenke til kommentar
Gruffalo Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Har gjort det. Funker som bare det... Bortsett fra at de er bare 2Gb til sammen, i motsetning til de nye som er 4Gb til sammen. Hadde de nye modulene vært ødelagte, ville vel maskinen ikke kommet gjennom en win 7 mdsched? Den kjørte gjennom uten problemer... Lenke til kommentar
janpetter1994 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hmm, Sett i de nye minnebrikkene, å ta ut de gamle. Du må sette minnebrikkene i samme slot (plass) som de gamle stod i. Å kansje du må resette hovedkortet. Dette gjøres ved å trykke på en liten knapp på hovedkortet, eller bare ta ut batteriet som er på hovedkortet Lenke til kommentar
Gruffalo Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Hei. Sliter fortsatt med dette problemet. Jeg har satt inn de nye RAM modulene i samme slots. Prøvde å ta ut klokke batteriet slik foreslått. Byttet også posisjon på clrt jumper i noen sekunder før jeg satte den tilbake. Allikevel kjenner ikke maskinen igjen lydkortet selv om det er integrert i hovedkortet. Login skjermen er fortsatt scrambled med nye moduler på plass. Setter pris på hjelp her. Dette skaper hodebry. Har ingen tro på at modulene er ødelagte heller, for da ville jeg vel ikke kommet ut av BIOS? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Finnes RAMfeil som bare inntreffer ved veldig spesifikke tilfeller, som for eksempel skriving til RAM på en spesifikk blokkstørrelse. Hvis du får gjort noe som helst på PC'en kan du vel kjøre en memtest? Prøv med en og en minnebrikke for å sjekke om begge brikkene hater deg Memtest er en rimelig grundig test som sjekker om hele brikken er intakt. Hvis memtest gir deg feil, er det bare å returnere brikkene. Lenke til kommentar
Gruffalo Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Ok, en mdsched bruker forferdelig lang tid. Stopper den hvis den finner en feil, eller kommer jeg aldri vil å få vite status hvis jeg legger meg før den er ferdig? Mener jeg har kjørt en slik en gang før og kommet tilbake til en ferdig boota windows uten noe som helst spor av tilbakemelding. Eller burde jeg kjøre noen annet verktøy? Har crucial noe proprietært verktøy for deres moduler? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har ikke peiling på hva crucial har å stille med, men jeg vet ihvertfall at memtest86+ (memtest.org) har fungert bra for meg. Null tillit til propietære windowsprogrammer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå