Gå til innhold

Hovedkort! Trenger svar litt kjapt! :D

andriksen

Anbefalte innlegg

Hei

Har ett MSI PM8M3-V hovedkort som jeg har hatt liggende en stund. Den var helt ny for noen år siden og aldri brukt. Så skulle jeg teste det her om dagen, men jeg får ikke liv i det. Vifta starter og alt sånt, men den reagerer ikke med Beep når jeg tar ut RAM brikkene. Har prøvd mange ting, En kammerat av meg feil søkte det på "jobben" men kunne ikke finne noe feil med det. ( har også sett at alle transistorer og sånt er gode)

Så da lurer jeg på: Går det an å legge det i ovnen på 200 grader i 5 min? Har hørt at det kan gå, Men jeg vil sjekke opp med dere på forumet.

Eller er det andre ting jeg kan prøve? ( den gir litt lyd fra seg, akuratt som " hakking " ( den jobber på en måte) Får heller ikke noe bilde opp på sjærmen.

Andreas

post-120896-1289136495,4335_thumb.jpg

Endret av andriksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første vi kan begynne med å spørre er hvilken CPU du har forsøkt å starte det HKet der med.

Jeg begynner å mistenke at du har prøvd med en alt for moderne CPU.

HKet er basert på ett gammelt skranglete VIA brikkesett og støtter ikke noe over gamle Pentiumer til 775.

http://www.msi.com/index.php?func=prodcpusupport&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=234

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Bytt ram, det må være eneste muligheten. En cpu tar nesten aldri kvelden så hvis du er sikker på at rammen er 100% i orden er enten HK deffekt eller så har du komponenter som ikke er kompatibelt. Å putte et hovedkort i ovnen på 200 grader har jeg aldri hørt om :p Mulig det har en eller annen effekt, men det var ingen standard prosedyre da jeg jobbet med disse kortene :p

Lenke til kommentar

Bytt ram, det må være eneste muligheten. En cpu tar nesten aldri kvelden så hvis du er sikker på at rammen er 100% i orden er enten HK deffekt eller så har du komponenter som ikke er kompatibelt. Å putte et hovedkort i ovnen på 200 grader har jeg aldri hørt om :p Mulig det har en eller annen effekt, men det var ingen standard prosedyre da jeg jobbet med disse kortene :p

Haha! Jeg var litt stressa og gjore det første jeg tenkte på: OVNEN!

Det ble ganske så varmt ja, Men det kan være rammen.

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg ikke ha USB baserte trådløse nettverkskort.

Har forsøkt en del av disse men alle har levert skuffende resultat både signal og stabilitetsmessig, om dette skyldes 500mA grensen til USB kontra PCI og PCI-E vet jeg ikke men de interne har generelt vært enklere å ha med å gjøre, da spesielt når du har en antenne du kan flytte unna selve maskinen og unngå å plukke opp elektronisk støy derifra.

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg ikke ha USB baserte trådløse nettverkskort.

Har forsøkt en del av disse men alle har levert skuffende resultat både signal og stabilitetsmessig, om dette skyldes 500mA grensen til USB kontra PCI og PCI-E vet jeg ikke men de interne har generelt vært enklere å ha med å gjøre, da spesielt når du har en antenne du kan flytte unna selve maskinen og unngå å plukke opp elektronisk støy derifra.

Helt enig ;) USB kan være mer praktisk hvis du vil kunne bruke den på flere pcer, men internt er mer stabilt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...