Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg grunn til å være bekymret?

Gjest Anine

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har hatt et avstandsforhold i snart to år nå, og han har sagt flere ganger at han er over eksen som det ble slutt med ca halvt år før min tid. Det har vært aktuelt fordi jeg synes han har oppført seg urettferdig i forhold til meg og henne i ulike situasjoner tidligere, men vi ble liksom ferdig med de diskusjonene og han sa at han ikke bryr seg det spor om henne lenger "hun er ingenting, det kunne ikke falle meg inn å ville ha kontakt med henne på noen som helst måte" osv.

Jeg var også helt over alt det der, og har selv "slettet" min eks fra livet mitt for lengst. Men de siste gangene jeg har besøkt kjæresten har jeg oppdaget at han snakker mye med henne på msn, men han lukker samtalene med en gang jeg er i nærheten av å se på skjermen.. I tillegg kom jeg over flere videoer hun har filmet av seg selv av at hun blant annet danser på pcen hans mens han var på jobb(det var han som lånte meg pcen). Jeg vet ikke hvorfor han har de videoene, og han fikk ny pc for et par måneder siden så han har måttet fått dem etter det.. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva han driver med, det kan jo hende han har mottatt filmene uten å vite hva det var, men jeg skjønner det likevel ikke.

I tillegg var en samtale oppe på pcen da han dro på jobb den ene dagen, der eksen fortalte at hun skulle treffe noen gamle venner av ham, og han nærmest virket sjalu for det.. Mente ikke å sniklese men kunne nesten ikke la være når samtalen bare var der :(

Han sa han ikke har noen som helst kontakt med henne mer, men jeg ser jo at han har det.. Hva skal jeg gjøre? Har jeg noen som helst grunn til å være bekymret/annet? Har mast så mange ganger om henne tidligere at jeg helst vil unngå det så langt det går igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke godta det, snakker han med eksen så skal det være full åpenhet rundt det, han skal ikke skjule noe.

Fortell han at du kom over msn-samtalen deres, og spør om han har begynt å ha kontakt med henne igjen. Ikke legg det fram som at han aldri sluttet å ha kontakt med henne, som da vil bety at han er en løgner.

Du kan spørre om når det "begynte igjen" og hvor mye kontakt de har hatt, og hvis han lyver da og ikke legger alle kortene på bordet (i hvert fall de kortene du vet om), så ville jeg ha dumpet han.

Lenke til kommentar

Kanskje det er du som er så sjalu og paranoid at han velger å si at han ikke har kontakt med henne for å gjøre det enklere? Du har jo tross alt klart å rote innpå pcen hans for å finne noen filmer (Og det er faktisk mulig å overføre dem fra en pc til en annen), ikke at jeg sier det forsvarer å ta vare på dem. Men du virker merkelig mistenksom, og da er det lette å forsvare seg selv med å unngå krangelen og rett og slett hive inn en hvit løgn. Noen folk er venner med eksene sine, og det kan likegjerne være du som ikke klarer å stole på han her i det hele.

Om noen av mine ekser begynte å møte mine gamle venner, så hadde jeg også syntes det var merkelig. Mine venner er på en måte mine venner, og jeg liker ikke at eksene mine skal invadere mitt liv, på en måte. Ikke at jeg kan forby dem det, men det hadde likevel vært merkelig.

Lenke til kommentar

Å si at man ikke har kontakt med eksen er ikke en hvit løgn. Å si at den grelle kjolen hennes er fin er en hvit løgn.

Folk bruker hvite løgner for å unngå ubehaglige situasjoner, og om det er det kjæresten hennes gjør så er det en hvit løgn. Ikke at det har noe å si i det heletatt, så jeg skjønner sannelig ikke hva du ville med det der.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Å si at man ikke har kontakt med eksen er ikke en hvit løgn. Å si at den grelle kjolen hennes er fin er en hvit løgn.

Folk bruker hvite løgner for å unngå ubehaglige situasjoner, og om det er det kjæresten hennes gjør så er det en hvit løgn. Ikke at det har noe å si i det heletatt, så jeg skjønner sannelig ikke hva du ville med det der.

Som sagt, det er ikke en hvit løgn. En hvit løgn er ufarlig, den ødelegger ikke all tilliten i et forhold.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Som sagt, det er ikke en hvit løgn. En hvit løgn er ufarlig, den ødelegger ikke all tilliten i et forhold.

Men herregud da mann, tenk to tanker i forveien da. Er det farlig at han snakker med eksen sin? Sjeldent jeg har samtaler med noen som helst som folk tar skade av. Det er da fankern ikke noe grunnlag for å si at han svekker tilliten ved å snakke med eksen sin, det kan være som jeg sa at trådstarter er sjalu og mistenksom av seg og at han derfor velger å si en HVIT LØGN for å unngå å bli konfrontert med noe som opprinnelig ikke er NOE som helst. Hva faen...

Det var da skrukkelig mye kverulering på ingenting. Lite å gjøre om dagen?

Lenke til kommentar

Men herregud da mann, tenk to tanker i forveien da. Er det farlig at han snakker med eksen sin? Sjeldent jeg har samtaler med noen som helst som folk tar skade av. Det er da fankern ikke noe grunnlag for å si at han svekker tilliten ved å snakke med eksen sin, det kan være som jeg sa at trådstarter er sjalu og mistenksom av seg og at han derfor velger å si en HVIT LØGN for å unngå å bli konfrontert med noe som opprinnelig ikke er NOE som helst. Hva faen...

Det var da skrukkelig mye kverulering på ingenting. Lite å gjøre om dagen?

Du viser ingen forståelse for hvordan et forhold fungerer, så jeg skjønner ikke hvorfor du svarer i tråden overhodet.

Jenta har all grunn til å bli usikker på han og hele forholdet når han går bak ryggen hennes, lyver og skjuler at han har kontakt med eksen.

Vi vet naturligvis ingenting om hans hensikter, men har han rent mel i posen kan han helt fint være åpen om kontakten med eksen.

En hvit løgn er uskyldig og noe man sier for å ikke såre kjæresten, å skjule kontakt med en eks går ikke under den kategorien.

Lenke til kommentar

Vi vet naturligvis ingenting om hans hensikter, men har han rent mel i posen kan han helt fint være åpen om kontakten med eksen.

Dette er vel omtrent det eneste jeg gidder å svare på. Nei, det vet vi ikke. Men siden vi ikke vet det skal vi da annta at han er utro? Det virker jo som du gjør det, og det virker også som jenta gjør det. Jeg synes det er å være litt sjalu og en smule paranoid. Det er faktisk HUN i det her tilfelle som har vært inne på HANS pc for å snoke, jeg synes nå det svekker mer tillit enn å faktisk ha en samtale med en person. Det er dette jeg mener er grunnen til at han lyver for henne. Å det er en hvit løgn for å unngå en konflikt, og den er rimelig harmløs ifra hans sin side (Vel, kan være. Vi vet jo ikke. Mulig han humper hele blokka hver dag for alt vi vet).

Så kanskje er jeg merkelig som ikke gidder å ta meg bryet til å snoke på kjæresten min sin pc (Som forøvrig også har kontakt med eksen sin, ja jeg synes det er merkelig men jeg stoler på henne fordet). Hun sier det ikke til meg. Skal jeg da annta at hun er utro? Siden jeg ikke vet hva hun har på pcen, så kan det jo hende han sender nakenbilder og andre veien hver dag? Det burde jeg jo kunne annta. Men det gjør jeg igrunn ikke, og jeg krever ikke av henne å fortelle meg alt hun snakker med han om, for det er ikke min sak.

Men kanskje har jeg null forståelse for dette med forhold, kanskje burde jeg snoke på pcen hennes og annklage henne for ting. Det virker jo mye mere logisk nå.... Brb, må ta en telefon.

Hva faen... Er det ikke mulig å kunne ha en mening og dele den uten at en rastløs fyr skal komme å kverulere?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva problemet ditt er, men jeg verken kverulerer eller er rastløs. Du får ta deg en chill pill og diskutere sak.

Du kan ikke påstå at hun har snoka, hun har kommet over et åpent msn-vindu hvor han snakker med noen han "ikke har kontakt med".

Ikke vet du noe om hvordan hun fant disse videoene heller, de kan ha ligget veldig dårlig skjult hvis han er helt amatør.

Løgnen er ikke harmløs, det er der du falt av. Den er roten til usikkerheten hennes, og det er helt naturlig.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for svar :)

Jeg oppdaget videoene i mottatte filer-mappen da jeg skulle finne igjen et bilde jeg sendte ham før jeg dro, hadde ikke i hensikt å snoke i utgangspunktet men da jeg så det var videoer av henne ville jeg se hva det var, helst for å kunne lette meg selv ved at det bare kunne vært noe tull.

Jeg antar ikke at han er utro, jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre når han sier at han har null interesse av å snakke med henne og ha kontakt men likevel har det i "skjul"(tydeligvis), og jeg lurer på hvorfor han gjør det. Det er mulig at han ikke forteller det til meg fordi vi har snakket om henne, men da har jeg faktisk hatt all grunn til å ta det opp (hans egne ord i etterkant også).

For meg virker det og føles det litt som han ikke klarer å rive seg helt løs fra henne, og da håper jeg virkelig ikke det henger igjen noen følelser som er årsaken til det :( men takk igjen for støtten :)

Lenke til kommentar

Isåfall synes jeg det er rart han prøver å holde det skjult ved å lukke samtalene deres når jeg er i nærheten, vi prøver jo tross alt å bli kjent med hverandres venner så vi kan ha en felles vennekrets når vi etter hvert flytter nærmere hverandre/sammen. Synes i hvertfall at hvis han har lyst å være venn med henne burde han inkludere meg, så jeg også kan bli kjent med henne :dontgetit:

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere så er også kjæresten min venn med eksen sin. Ikke sånn at de går på kino ilag, men de snakker sammen på msn og slikt. Jeg synes ikke dette er noe jeg har noe med og jeg synes ikke hun skal trenge og inkludere meg med han. Selv om hun er veldig opptatt av at jeg skal bli kjent med hennes venner, siden vi også flytter sammen til våren. Trenger ikke være noe godt svar på det.

Han kan holde det skjult for å skjerme deg. Han kan holde det skjult for at han skjemmes over det. Ellers så synes han at det ikke er din sak. Umulig å svare på.

Lenke til kommentar

Skjerme meg fra å se at han snakker med henne? Da hadde det vel vært bedre om han lot være å snakke med henne for min skyld :dontgetit: jeg har tross alt nærmest kuttet ut alle mine guttevenner (inkludert min eks) etter at jeg ble kjent med ham for hans skyld, fordi jeg vet han blir fort sjalu. Hvis han holder det skjult fordi han skjemmes over å snakke med henne er det vel bare å la være, han har andre jentevenner han kan snakke med som ikke har vært kjæresten hans før, om han har behov for å snakke med noen andre.

Vi har tidligere snakket mye om akkurat dette fordi jeg har følt meg urettferdig behandlet når han har invitert henne med på ting de gangene jeg ikke har kunnet kommet på besøk til ham på grunn av sykdom eller annet (det har vært andre av vennene hans til stede de gangene og). Etter at vi snakket skikkelig om det sa han at han ikke har noe behov i det hele tatt for å ha kontakt med henne og at han hater seg selv for hvordan han har vært mot meg, osv.

Det er derfor jeg er så usikker på hvorfor han har kontakt med henne nå, og særlig de filmene.. :dontgetit: Når jeg er med ham virker han så ærlig og trofast og alt, og jeg er virkelig glad i ham og det virker som han er det i meg også, men at han er uærlig med kontakten med henne gjør meg så usikker :( men det er vel bare jeg som overdriver :\

Lenke til kommentar

Ikke veit jeg hvorfor du går med på å kutte ut vennene dine på grunn av en person. Da er du nok bedre uten uansett. Synes ikke at selv om man er i forhold skal man ofre vekk venner og hobbyer for å tilfredsstille andre. Greit man skal ofre litt, men en plass går grensa.

Lenke til kommentar

De guttevennene jeg snakker om har ikke akkurat vært bestevennene mine(heller pratekamerater), og jeg vet at enkelte av dem var tiltrukket av meg på den tiden jeg valgte å kutte dem ut for hans del. Akkurat som eksen hans, hun likte ham tydeligvis fortsatt på den tiden (og nå? det vet jeg ikke), utifra det han fortalte meg.

Han fortalte blant annet at hun hadde begynt å gråte da hun på facebook at vi hadde blitt sammen, og hvor synd han hadde syntes på henne, og kopierte samtaler der hun fortalte hvor lei seg hun var og hvor mye hun savnet ham osv. Jeg vet fortsatt ikke hvorfor han snakket så mye om det til meg, følte meg veldig satt ut, særlig fordi vi bor noen timer unna hverandre :( Men det er jo lenge siden, og vi snakket jo om det etter at det hadde holdt på en stund, men han sa selv at han synes det var idiotisk hvor mye han snakket med henne og hvordan han oppførte seg,i ettertid. Han var jo "helt over henne og kunne ikke brydd seg mindre".

Men så dukker hun opp igjen nå, og jeg er særlig veldig usikker på det med de videoene, jeg prøver å tenke at det bare var noe hun sendte for å spørre om meningen hans rundt det å legge ut på youtube eller noe, men det er jo litt rart å bare sende det hvis de ikke hadde snakket sammen på en stund, som han hadde fortalt med de ikke gjorde :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...