Knife Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) God dag godfolk Jeg og en kamerat av meg har kommet med en genial ide om et nettbasert spill. Kameraten min er helt ny på feltet når det gjelder alt om programmering, mens jeg vet hva php, html, sql, css og javascript er. Men jeg har ikke så veldig stor kjennskap til programmering utover det, mest har jeg programmert innenfor Desktop (c# og vb6) i mine yngre dager. For at et spill skal bli komplett må jeg lage bilder (photoshop), programmere templaten med html og css (og sette inn disse bildene) og programmere komandoene og scriptet med PHP. Jeg har dog skafet dreamweaver CS4 som jeg skal brukte til å programere i. Hvordan burde jeg gå fram? Endret 7. november 2010 av Knife Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 God dag godfolk Jeg og en kamerat av meg har kommet med en genial ide om et nettbasert spill. Kameraten min er helt ny på feltet når det gjelder alt om programmering, mens jeg vet hva php, html, sql, css og javascript er. Men jeg har ikke så veldig stor kjennskap til programmering utover det, mest har jeg programmert innenfor Desktop (c# og vb6) i mine yngre dager. Det er vell bare å lære seg litt CSS og HTML fra nettet, og å lære seg å lage noen sider som ser bra ut, det tar vell ikke så lang tid å få teken på HTML, deretter lærer du deg noe PHP, tror jeg ville anbefalt dere PHP for dummies, om dere var helt ferske, den går igjennom det aller meste. For at et spill skal bli komplett må jeg lage bilder (photoshop), programmere templaten med html og css (og sette inn disse bildene) og programmere komandoene og scriptet med PHP. Jeg har dog skafet dreamweaver CS4 som jeg skal brukte til å programere i. Jeg er ingen ekspert, men tror du burde unngå dreamweaver, og heller gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Ting har en tendens til å bli fantastisk mye bedre om du koder alt selv. Da har du i tillegg full oversikt over alt som skjer, da du vet hvordan koden virker. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. november 2010 Rapporter Del Skrevet 7. november 2010 Av personlige erfaringar lærte eg at det var enklare å berre lære seg å kode sjølve enn å lære korleis ein gjer det same med t.d Dreamweaver. Ein skal ha mykje meir stålkontroll for å få dét same resultatet perfekt i Dreamweavers ferdige kodar. Lær å kode skikkeleg heller. Det sparer deg mykje tid og stress. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. november 2010 Rapporter Del Skrevet 10. november 2010 Vel, jeg koder i Dreamweaver. Legg merke til _koder_. Om man flipper over til code-view isteden for WYSIWYG så er den glimrende på code-completion i PHP, HTML, CSS osv. Knife: Det første jeg ville gjort var å dra fram noen A4 ark der dere tegner. Tegn hvordan siden skal se ut. Skriv ned alle funksjoner og hvordan spillet skal være. Tenk så hvordan dette må settes sammen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. november 2010 Rapporter Del Skrevet 10. november 2010 Joda, det held for all del mål til å kode i. Men likevel finnes det mange andre, betre og rimlegare måter å kode på. På Mac nytter eg berre Coda eller TextMate. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 12. november 2010 Rapporter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Det alle burde starte med når de skal lage et nytt spill er å lage et skikkelig Game Design Document. I dette dokumentet skriver man ned alt som omhandler spillet, fra funksjoner til historie. Det er overraskende hvor mye lettere dette gjør hele prosessen når man har alt klart for seg. Skrive et ordentlig game design document. Begynne med det grafiske designet. Sette opp designet i HTML og CSS Programmere funksjonene i spillet. Sette opp en test, og invitere folk som kan finne bugs og andre ulumskheter Jobbe litt mer med funksjoner Så kanskje release. Har funnet et template, det er ganske omfattende så du trenger nok ikke å ha med alle punktene http://www-personal.engin.umd.umich.edu/~bmaxim/cis488/BaldwinGameDesignDocumentTemplate.doc Endret 12. november 2010 av Lek1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå