enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Driver en del med java web-programmering, og har til nå benyttet meg av en oracle-database som tilhørere skolen, men denne er treg som f + at den er litt for mye nede for tiden... Derfor tenker jeg å kjøre min egen database på en 300MHz maskin med 768MB RAM Kan jo forsåvidt bruke access, men det er liksom litt lite anvendelig. Hvilken database kan jeg kjøre som ikke kneler serveren min helt og møter følgende krav: * Full sql-kompabilitet * Kan kjøres under w2k (helst som service) * Er rimelig lett å sette opp/administrere * Har en ferdig java thin driver noe ala oracles classes12 Har jeg glemt noe tro? PS. serveren er en kombinert fil/print/web/app/ftp server, så den har ikke så mye ressurser å gi bort Lenke til kommentar
Paull Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hva med mySQL? Syns å huske at den kan kjøres som en service og administrasjon var rimelig enkelt. I tillegg er den gratis. Ellers finnes jo PostgreSQL også, men har ikke brukt den, så jeg vet ikke noe særlig om hvordan den er å konfigurere/administrere. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Men hva med ressursbruk? Det er det som er det viktigste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå