hokuspokus111 Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Noen som vet åssen jeg kan utnytte akkselerometeret til å mål g-krefter i app inventor? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har tenkt å lage en handle-app som bruker strekkodene flittig. Men først må jeg opparbeide meg en liten database som inneholder produktnavn og et par strekkodenummer. At "Lettmelk" f.eks kan være fra Tine eller Q. Går det an å lage en database for noe slikt i app inventor? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Lager man databaser i App Inventor? :O Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Ja, TinyDB og TinyWebDB eller noe i den dur. Men de tillater så vidt jeg vet kun navn, og verdi/string. Bare 2 egenskaper. Jeg trenger minst 3. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2010 Ny uke, nytt program, nye problemer. Jeg lager et program som skal inneholde et par hundre bilder. 254 for å være eksakt. Jeg lastet opp alle, og nå som jeg skal teste programmet, får jeg opp "Packaged application would be to large". Så ber den meg fjerne en del bilder. Alt i alt ville vel programmet blitt ca 13MB stort. Hvis man ikke kan laste opp så mange bilder til selve programmet, hvordan kan man ellers tilføre mange bilder? Sist jeg sjekket kan ikke App Inventor lese bilder fra nettet eller minnekort. Forslag? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Nevermind posten over, fant ut at man enkelt kan skrive linken til bildet på nettet, akkurat som navnet til lokalt bilde. http://.....jpg Men nå. Hvordan kan jeg få bilder hentet fra nettet til å skaleres opp eller ned, UTEN at det blir strukket? Det er nok nødt til å skje med kode, har prøvd alle innstillinger med "automatic", "fill parent" og med piksler. Jeg vil at alle bilder skal skaleres slik at hele bildet får plass på skjermen uten å strekke seg. Bildene og Android-enhetene har veldig mange forskjellige oppløsninger, så det trengs en universell løsning. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Og by the way: Nå er App Inventor åpent for alle! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) (Seriøst, er jeg den eneste her som leker med App Inventor?) Nå trenger jeg hjelp til to problemer: - Lagre media lokalt. La oss si jeg skal vise frem bildet http://www.nettside....lder/blabla.jpg i et bildeelement. Det er enkelt, bare å sette linken i riktig tekstboks. Men hvis jeg ikke har internett når bildet skal vises, er det greit å kunne laste ned bildet på forhånd, gjerne til minnekortet. Hvordan kan jeg velge å lagre en fil fra nettet? - Sjekke om en weblink eksisterer. Dersom http://www.nettside....lder/blabla.jpg ikke finnes, vil jeg at programmet skal få beskjed om det. Noen idé? Eller går det rett og slett ikke (enda)? Endret 17. desember 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg bruker NetBeans og nbandroid Mer kontroll. Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Khaffner, har du erfaring med android utvikling? Altså koding? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Veldig lite, bare hello world. Men kunne/kan en del C# Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Ved ethvert abstraksjonsnivå, gir en ifra seg kontroll over et eller annet. Hvis du har for mye problemer med å lage programmer i App Inventor, kan det kanskje være lurt å kikke på Java istedet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Lite tips jeg snublet over: For å få linjeskift i f.eks en label, kan du bruke tekststrengen \n Det tilsvarer <br> i html, og står for newline Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Noen som har erfaringer med akkselerometerprogrammering i app inventor? Skulle gjerne fått opp antall g-krefter ut i fra det. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Har ikke prøvd selv, men det skal fungere: http://appinventor.googlelabs.com/learn/reference/components/sensors.html#AccelerometerSensor Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Har ikke prøvd selv, men det skal fungere: http://appinventor.googlelabs.com/learn/reference/components/sensors.html#AccelerometerSensor Har fått til det nå, men hvordan får jeg det ut i sanntid? Må trykke på en "button" for å få ut dataene i en tekstboks. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Kanskje bruke timer-element og la tekstboksen oppdateres hvert millisekund f.eks. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Kanskje bruke timer-element og la tekstboksen oppdateres hvert millisekund f.eks. Takk, skal sette meg inn i det! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (Seriøst, er jeg den eneste her som leker med App Inventor?) Du merker vel selv hvor begrenset du blir. Kanskje derfor. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (Seriøst, er jeg den eneste her som leker med App Inventor?) Du merker vel selv hvor begrenset du blir. Kanskje derfor. Merket begrensningene fort, men jeg koser meg likevel med å pusle rundt med enkle apps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå