Gå til innhold

Menneskeskapte klimaproblemer; sant eller usant?


Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt så godt med på dette, men ser noen hevder at klimatrusselen er skapt av verdens politikere. Hva tjener de på "å lyve" om det?

 

Karbonskatt. I første omgang.

http://www.youtube.com/watch?v=4aTf5gjvNvo&feature=player_embedded

 

Deretter så er dette et virkemiddel til å ødelegge landenes økonomi, og innføre en ny verdensorden.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er egentlig totalt meningsløst å diskutere global oppvarming på internett....

Etter flere år med de samme tåpelige diskusjonene med disse hysterikerne som skal ha de til at verdensundergang er ner! og eneste måte å utsette undergangen er om vi ikke betaler større andeler av lønna vår til lommene til de store flotte navnene som er tilsatt hos et konsern/organisasjon som har et flott navn og som lager flotte publikasjoner med tekst og bilder som er ment for å skremme menigmann. Er det eneste jeg sitter igjen med at disse faktisk er idioter.

Hva har alt dette med de vitenskapelige fakta rundt global oppvarming å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er egentlig totalt meningsløst å diskutere global oppvarming på internett....

Etter flere år med de samme tåpelige diskusjonene med disse hysterikerne som skal ha de til at verdensundergang er ner! og eneste måte å utsette undergangen er om vi ikke betaler større andeler av lønna vår til lommene til de store flotte navnene som er tilsatt hos et konsern/organisasjon som har et flott navn og som lager flotte publikasjoner med tekst og bilder som er ment for å skremme menigmann. Er det eneste jeg sitter igjen med at disse faktisk er idioter.

 

Hvem konkret er det egentlig du diskuterer med som mener at "verdens undergang er nær"? Det bør ikke akkurat være særlig vanskelig å finne klimadiskusjoner der de fleste ikke mener dette.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har ikke fulgt så godt med på dette, men ser noen hevder at klimatrusselen er skapt av verdens politikere. Hva tjener de på "å lyve" om det?

De får mer makt.

Nå synes jeg konspirasjonsteoretikerne må bestemme seg.

 

Enten så er det politikere i hvert land som får mer makt, eller så mister de makt til overnasjonale organer. Dette er direkte motsetninger.

 

Konspirasjonsteoretikerne motsier seg selv på dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836
Har ikke fulgt så godt med på dette, men ser noen hevder at klimatrusselen er skapt av verdens politikere. Hva tjener de på "å lyve" om det?

De får mer makt.

Nå synes jeg konspirasjonsteoretikerne må bestemme seg.

 

Enten så er det politikere i hvert land som får mer makt, eller så mister de makt til overnasjonale organer. Dette er direkte motsetninger.

 

Konspirasjonsteoretikerne motsier seg selv på dette området.

Det er vel under forutsetning av at alle konspirasjonsteoretikere tenker likt? :)

Lenke til kommentar
Nå synes jeg konspirasjonsteoretikerne må bestemme seg.

At politikere ønsker makt er ingen konspirasjonsteori.

Men du får et forklaringsproblem når påstandene rundt konspirasjoner er direkte selvmotsigende.

 

Har ikke fulgt så godt med på dette, men ser noen hevder at klimatrusselen er skapt av verdens politikere. Hva tjener de på "å lyve" om det?

De får mer makt.

Nå synes jeg konspirasjonsteoretikerne må bestemme seg.

 

Enten så er det politikere i hvert land som får mer makt, eller så mister de makt til overnasjonale organer. Dette er direkte motsetninger.

 

Konspirasjonsteoretikerne motsier seg selv på dette området.

Det er vel under forutsetning av at alle konspirasjonsteoretikere tenker likt? :)

Selvmotsigende påstander kommer ofte fra samme person. Eller forskjellige konspirasjonsteoretikere klapper hverandre på ryggen og spinner videre på hverandres historier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er egentlig totalt meningsløst å diskutere global oppvarming på internett....

Etter flere år med de samme tåpelige diskusjonene med disse hysterikerne som skal ha de til at verdensundergang er ner! og eneste måte å utsette undergangen er om vi ikke betaler større andeler av lønna vår til lommene til de store flotte navnene som er tilsatt hos et konsern/organisasjon som har et flott navn og som lager flotte publikasjoner med tekst og bilder som er ment for å skremme menigmann. Er det eneste jeg sitter igjen med at disse faktisk er idioter.

 

Hvem konkret er det egentlig du diskuterer med som mener at "verdens undergang er nær"? Det bør ikke akkurat være særlig vanskelig å finne klimadiskusjoner der de fleste ikke mener dette.

 

AtW

 

Ja, jeg vet at flesteparten som avla stemme rundt temaet global oppvarming i den forutgående store global oppvarmingstråden sa at klimahysteriet var en religion og at de aller fleste tar avstand fra disse hysteriker utsagnene. Men disse hysterikerne fjottene som stikker hue inn i diskusjonen med sin naive oppfattning av verdensproblemer og vitenskap og nekter å faktisk sette seg litt bedre inn i temaet før de raker ned på andre med sine eksempelvis med utsagn om at skeptikere er jevngode med kreasjonister irriterer med noe helt utrolig.

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt så godt med på dette, men ser noen hevder at klimatrusselen er skapt av verdens politikere. Hva tjener de på "å lyve" om det?

De får mer makt.

Nå synes jeg konspirasjonsteoretikerne må bestemme seg.

 

Enten så er det politikere i hvert land som får mer makt, eller så mister de makt til overnasjonale organer. Dette er direkte motsetninger.

 

Konspirasjonsteoretikerne motsier seg selv på dette området.

 

Og hysterikernes organisasjonsforståelse er forsvinende liten....

Lenke til kommentar

Det er egentlig totalt meningsløst å diskutere global oppvarming på internett....

Etter flere år med de samme tåpelige diskusjonene med disse hysterikerne som skal ha de til at verdensundergang er ner! og eneste måte å utsette undergangen er om vi ikke betaler større andeler av lønna vår til lommene til de store flotte navnene som er tilsatt hos et konsern/organisasjon som har et flott navn og som lager flotte publikasjoner med tekst og bilder som er ment for å skremme menigmann. Er det eneste jeg sitter igjen med at disse faktisk er idioter.

 

Hvem konkret er det egentlig du diskuterer med som mener at "verdens undergang er nær"? Det bør ikke akkurat være særlig vanskelig å finne klimadiskusjoner der de fleste ikke mener dette.

 

AtW

 

Ja, jeg vet at flesteparten som avla stemme rundt temaet global oppvarming i den forutgående store global oppvarmingstråden sa at klimahysteriet var en religion og at de aller fleste tar avstand fra disse hysteriker utsagnene. Men disse hysterikerne fjottene som stikker hue inn i diskusjonen med sin naive oppfattning av verdensproblemer og vitenskap og nekter å faktisk sette seg litt bedre inn i temaet før de raker ned på andre med sine eksempelvis med utsagn om at skeptikere er jevngode med kreasjonister irriterer med noe helt utrolig.

 

Les: du har ikke et eneste eksempl på folk som har sagt at verdens undergang er nær, det er bare noe tøv du lirer av deg for å forsøple debatten?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hihihihohoho....

Vell, det kan jo hende at de som poster linker ikke leser linkene sine selv, som jeg jo egentlig vet....

Men betyr det at de som poster linker egentlig ikke mener å poste teksten de linker til men bare deler av den? Er ikke det utrolig teit?

Hvorfor viser du ikke bare til hvilke innlegg eller linker du sikter til, i stedet for å grave deg dypere ned? Nå framstår du jo som fullstendig blottet for troverdighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går ikke an å overbevise religiøse høyrevridde tullinger. Når man ikke greier å skjønne at klimagasser i store mengder kan forrykke balansen, så er man ignorant/idiot. Uten klimagasser hadde jorden vært over 30 grader kaldere.

Det man kan diskutere er selvsagt hvor mye balansen forrykkes ved å endre mengden Co2 og påfølgende voldsomme utslipp av metan.

 

Uansett så bør vi lære oss å terraforme planeten, om noen tusen år vil jorden gå mot "istid" ettersom innstråling fra solen vil bli lavere. Da har man valget mellom terraforming eller massiv flytting mot sør.

 

Blir morsomt når FRP-velgere skal søke asyl i Afrika ;-)

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

 

Blir morsomt når FRP-velgere skal søke asyl i Afrika ;-)

 

Tror ikke at jeg er så utrolig bekymret for Frp når det blir Istid jeg i alle fall ;-) , forhåpentligvis da så lever menneskene på flere planeter og teknologien vår har blitt såpass avansert at det ikke lenger er fare for ukontrollerbart temperaturstigning / senking på planeten vi lever på.

 

Uansett så er det en del aktuelle problemer som bør bli løst fortest mulig , mitt problem med politikkere er dog at de har en tendens til å favorisere enkle løsninger (betale skatter så er problemet ordnet av seg selv) uten egentlig at det er en god løsning.

Hadde man feks tatt oljepengene vi tjener pr dag og investert disse direkte i nye renovable energikilder i stort omfang så hadde vi sikret Norge med en enorm energikilde og ikke minst varig inntektskilde...

Lenke til kommentar

Helt enig i at man er ivrigere til å samle inn penger, enn å anvende de fornuftig.

 

Hadde man f.eks delt ut gratis luft-luft varmepumper i Midt-Norge, i stedet for å sette opp gasskraftverk (som koster milliarder, uten å bli brukt) så hadde man hatt mye større nytte av midlene.

 

Man kan jo lure på hvordan man tenker, når man ikke reduserer strømforbruket permanent når det er veien å gå?

I stedet så driver man å drypper noen kroner på Enova, for å hjelpe de mange som har nok penger fra før.

Lenke til kommentar

hihihihohoho....

Vell, det kan jo hende at de som poster linker ikke leser linkene sine selv, som jeg jo egentlig vet....

Men betyr det at de som poster linker egentlig ikke mener å poste teksten de linker til men bare deler av den? Er ikke det utrolig teit?

Hvorfor viser du ikke bare til hvilke innlegg eller linker du sikter til, i stedet for å grave deg dypere ned? Nå framstår du jo som fullstendig blottet for troverdighet.

:hmm:

Ler deg å lese mellom linjer og tenk litt over hva som står så bør du vell egnetlig skjønne hva jeg sikter til....

Kan ikke du linke til et eneste innlegg fra valgfri bruker som har et sakelig og troverdig innhold i denne tråden? :p GL NT SL M8

Lenke til kommentar

luft-luft varmepumper

 

Eller foreksempel fjærne den ekstra avgiften som er ilagt såkalte CO2 luft til vann varmepumper som har virkningsgrad langtover og har en holdbarhet som er omtrent 4x den av de luft til luft varmepumpene som folk flest innstallerer?

 

Men jeg er jo usakelig og dum, jeg vet ikke det slag om slikt no som varmepumper, organisasjon og politik....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...