Gå til innhold

[Løst] Hvordan installere XP på virtual pc 2007?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør vel begynne med å pakke ut .exe filen da ved å f.eks trykke på .exe filen for å starte den.

Så får du sikkert spørsmål om hvor du vil lagre vhd filen, og så legger du den til i Virtual PC 2007 etter du har pakket den ut.

Men det er bare gjetting fra min side, har ikke gjort det selv.

Lenke til kommentar

Du bør vel begynne med å pakke ut .exe filen da ved å f.eks trykke på .exe filen for å starte den.

Men det er bare gjetting fra min side, har ikke gjort det selv.

Kan jeg skrive det noe lettere? Du pakker ut filen ved å trykke på den, den inneholder jo .vhd filen som er den virtuelle pcen.

Selvsagt gjør du det på pcen din, for du skal jo pakke ut den virtuelle pcen....og kan da selvsagt ikke gjøres i den virtuelle pcen som ikke finnes enda :!:

Så får du sikkert spørsmål om hvor du vil lagre vhd filen, og så legger du den til i Virtual PC 2007 etter du har pakket den ut.

Det ga deg vel svaret på spørsmål nr to, om du skulle gjøre det på pcen eller i den virtuelle pcen?

Hvorfor legge noe til i Virtual PC 2007, hvis du har gjort det allerede i Virtual PC 2007?

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=21eabb90-958f-4b64-b5f1-73d0a413c8ef&displaylang=en#Instructions

071110_ie8xp4.jpg

Men her kommer bilde for bilde instrukser...jeg går ut i fra at du skjønner hvordan du dobbeltklikker på en .exe fil for å starte den?? Tok ikke bilde av det :ohmy:

071110_ie8xp1.jpg

071110_ie8xp2.jpg

Pakk ut filen til en mappe du husker. Det er viktig, for det er der du skal lage den virtuelle pcen senere.

071110_ie8xp3.jpg

Så starter du Virtual PC 2007. Alle steder jeg ikke har markert med rødt, håper jeg du skjønner at du ikke skal endre på noe, og trykke på neste/ok etc. Det mest naturlige, altså IKKE avbryt, nei etc.

071110_ie8xp5.jpg

071110_ie8xp6.jpg

071110_ie8xp7.jpg

071110_ie8xp8.jpg

Faktisk 128 MB ble i minste laget, du burde ha minst 325 MB med RAM fant jeg ut, men så kjørte jeg en virtuell pc inne i en virtuell pc via remote desktop, så kan være derfor 128 MB ble for lite...

071110_ie8xp9.jpg

071110_ie8xp10.jpg

071110_ie8xp11.jpg

071110_ie8xp12.jpg

071110_ie8xp13.jpg

071110_ie8xp14.jpg

071110_ie8xp15.jpg

071110_ie8xp16.jpg

Da bør du ha fått det til. Neste gang, gidd å les litt mer en første linja på siden du laster ned fra da, særlig når forklaringen på hvordan du skal gjøre det kun var på en og en halv linje, mens jeg har brukt ca 40 minutter for å lage denne bilde for bilde guiden for å vise deg det som sto på den ene og halve linjen.

OT:

Vmware Workstation 7.1.2 er bare helt rå. Denne guiden laget jeg ved å lage en virtuell pc med Virtual Pc 2007 inne i en virtuell pc kjørende på VmWare Workstation 7.1.2, via Remote Desktop fra den bærbare pcen min mot serveren min.... :w00t:

071110_ie8xp17.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Bare et kjapt spørsmål til...du vet at dette bare er en test versjon av XP SP3 med IE8 og at den slutter å funke 10 januar 2011, altså om ca 2 måneder?

Så er planen å bruke XP på pcen etter det, må du bruke XP mode, som er ferdig aktivert, eller så må du skaffe deg en XP plate og en XP lisens, og installere XP på en virtuell pc.

Skal du ha XP Mode så må du laste den ned herfra:

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke xp mer enn i en uke, så det går fint..

Og myhken: du skrev det litt sarkastisk.. er ikke så datakyndikg..

Ja jeg gjorde det, for det sto jo i forklaringen hva du skulle gjøre. Dobbelklikk på filen, pakk den ut, gå til Virtual pc og lag en ny pc, pek den til filen du pakket ut.

Så alt sto jo der. Og uten at jeg hadde lest det, så skrev jeg jo det samme...at du dobbeltklikker på filen og starter den, pakker den ut, og så legger den til i Virtual pc.

Hadde du lest beskrivelsen på hvordan du skulle gjøre det nederst på siden?

Lenke til kommentar

Ja. Men jeg ser ikke på en .exe-fil som en .vhd-fil jeg skal pakke ut. Det var det som gjorde meg usikker.

Nei vel, men det sto jo helt klart i instruksene...du har lastet ned en .exe fil og her står instruksene om hva du skal gjøre videre:

Instructions

Once you have completed the download, double-click file to expand the VHD file. Start Virtual PC and create a new VPC, and point to the files you just expanded.

Er jo liksom ikke til å misforstå...du dobbelklikker på filen du lastet ned, pakker ut filen. Starter Virtual pc (som betyr at du ikke har startet dette enda, ergo du gjør ingen av tingen i Virtual PC før nå) og lager en ny pc, peker den mot filen du har pakket ut.

Kan ikke bli mye enklere..men jeg skjønner jo at for noen må instruksene være enda klarere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...