Carlgutt Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei har begynt å loke litt i steam og ser at de ofte har helt ufattelig billig helge tilbud. Så f.eks for en stund siden Batman: Arkham Asylum game of the year edition til 99kr. Og nå kan jeg få kjøpt GTA Vice city til 2.49 dollar (14kr). Det står jo at det er 0kr i Tax. Så spillene er virkelig så billige? Det eneste man må passe litt på er hva dollaren ligger på? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1170671 Du må betale med euro på Steam, noko dei endra på for ei tid tilbake. Det er nok ein del gode kjøp der endå, men var billigare før. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Skjønner at det er Dollar ja, husker folk nerdraget ganske hardt over det for noen år(?) siden. Men selv om det er dollar så er det jo ikke til å putte under en stol at det er billig. Det er jo bare å regne ut fra dollaren. Ble bare litt mistenksom over de lave prisene. edit: Åja euro ja, ah da ser jeg den litt.. Endret 7. november 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
Licht Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Etter hele $1 = €1-greien er det bare weekend deals og andre tilbud som gjør det verdt å handle på Steam. De er til gjengjeld veldig gode i blant, euro til tross. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Kommer jo litt ann på da ser de nyes spillene koster sånn 59 euro (ca 480ish) og det er jo ikke så ufattelig dyrt det da. Man kan jo få det billigere så klart, men det er jo greit i forhold til vanlig butikk pris hvor spillene gjerne koster 500-599. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Det er litt ille, Black Ops koster jo 59,99Euro på Steam. Mens du kan lett få det for 399,- andre steder. Endret 7. november 2010 av Flux1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Skulle kjøpe Black Ops på steam i går, men da jeg så prisen bestilte jeg det heller på GameZone. Da får jeg fysisk plate og alt inkludert frakt til billigere penge. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Nå skal det nevnes at både Black Ops og MW2 har kunstig oppblåste priser, cue Activision. Vanlig steampris på nye spill fra en av de store utgiverne er 50€/$, MW2 og Black Ops ligger på 60. Dette skal egentlig reflekteres i vanlige utsalgspriser, men jeg gjetter på at de fleste spillbutikker trygt kan skru ned prisen og fremdeles tjene godt, med tanke på hvor mye CoD-spill vanligvis selger. Siden 50€ for et nytt spill fremdeles er en begredelig deal sammenliknet med norske retailpriser, er Steam på ingen måte stedet for nye spill som ikke er indieproduksjoner. En løsning som har dukket opp i kjølvannet av at flere og flere spill bruker steamworks som DRM enten man kjøper digitalt eller fysisk, er å kjøpe spillet/nøkkelen på Direct2Drive eller tilsvarende, og så aktivere den på Steam. Da får man spillet til fornuftig pris, men fremdeles med all Steam-funksjonalitet inkludert. Prøvde dette med selv med New Vegas - 250 kroner eller noe - fungerte flott. Endret 7. november 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Jext Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det er litt ille, Black Ops koster jo 59,99Euro på Steam. Mens du kan lett få det for 399,- andre steder. Tja jeg betaler gledelig litt ekstra for å slippe å ha fysisk media jeg må passe på. Har ikke et eneste spill til PC på dvd plate, føles så totalt unødvendig og gammeldags. Når alle spillene ligger på pcen eller kan lastes ned kjappere enn det tar å installere fra dvd er det lett verdt en hundrings ekstra for min del. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det er litt ille, Black Ops koster jo 59,99Euro på Steam. Mens du kan lett få det for 399,- andre steder. Tja jeg betaler gledelig litt ekstra for å slippe å ha fysisk media jeg må passe på. Har ikke et eneste spill til PC på dvd plate, føles så totalt unødvendig og gammeldags. Når alle spillene ligger på pcen eller kan lastes ned kjappere enn det tar å installere fra dvd er det lett verdt en hundrings ekstra for min del. What? Du vet at du kan kaste hele plata, med cover og manual så fort du har registrert cd-key'n på Steam? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) eller kan lastes ned kjappere enn det tar å installere fra dvd er det lett verdt en hundrings ekstra for min del. Det skulle jeg virkelig likt å se gjennom Steam. Er ytterst få ganger den går over 2mb/s, så raskere enn det tar og installere fra cd tviler jeg på Hvertfall ny release, da prater vi vell max 500kb/s eller no. Endret 9. november 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Synes Steam er svinedyrt jeg. Siste spill jeg kjøpte var Fallout New Vegas, og det var med fysisk disk etc et godt hakk billigere i butikken på lanseringsdagen enn Steam. Skal jeg betale for nedlastingsvare så skal det være penger å spare på det. Risen, f.eks, skulle Steam ha €50 for, samtidig som GameStop solgte det i fysisk utgave for en hundrings. I tillegg liker jeg ikke at Steam slenger opp reklame på skjermen min etter at jeg har avsluttet spillet. det er greit med reklame, men kun når jeg får noe i butte. ENTEN reklame ELLER betaling, med andre ord. Det er akkurat like kjipt som å betale for en DVD (eller kinobillett for den saks skyld) og få 10-15 min med reklame før filmen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tja jeg betaler gledelig litt ekstra for å slippe å ha fysisk media jeg må passe på. Har ikke et eneste spill til PC på dvd plate, føles så totalt unødvendig og gammeldags. Når alle spillene ligger på pcen eller kan lastes ned kjappere enn det tar å installere fra dvd er det lett verdt en hundrings ekstra for min del. Forhåndsbestill fysisk plate, installer og aktiver key i Steam, begynn å spille. Da slipper man overbelastede steam servere på releasedagen. Platen kan du gjøre hva du vil med i etterkant da spillet er klar til nedlastning dersom det blir nødvendig. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg liker å få de reklamene jeg . Sier hva som er på tilbud, nye utgivelser og slikt. Hvordan ellers kunne jeg funnet disse fantastiske indie-spillene? Prismessig, er det dyrt. Derfor jeg ikke kjøper spill med mindre de er minst 50 % avslag. Forøvrig, er CoD-serien et unntak når det gjelder pris. Det er overprise så en får det. 60€ lenge etter release, til og med sløsing av et helgetilbud med hele 10% av tre måneder senere. Og mappacks til altfor mye . Men nå er jo CoD definisjonen på generisk fps go melking av spillserie, så det bryr meg ikke nevneverdig. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Steam er en genial platform når det kommer til oversiktelighet. man har venner, spill og alt det der tilgjengelig med et museklikk. Hvorfor utgivere velger å ta ekstra spenn av lommeboka til folk gjennom steam har jeg enda ikke skjønt. man kan like gjerne gå å handle plata på hvilkensomhelstbutikk til nesten halve prisen og spillet blir registrert gjennom steam alikavel(i mange tilfeller iaffal) det må jo være som å tisse i buksa for å holde seg varm. personlig har jeg begynt å bruke direct2drive og directgamekeys, begge med .com (directgamekeys har som regel kun de største utgivelsene + at du er nødt til å belage deg på opptil 12 timer ventetid) Edit: helgetilbud og midtuketilbud er som regel uslåelige på pris, men synes de samme begynner å komme opp igjen eller det er spill som er totalt uinterresant for min del. Endret 10. november 2010 av thiscouldbeanyone 2 Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Steam er dyrt, og kan være et rent helvette dersom du bruker kontoen på flere enn én datamaskin. Har flere ganger opplevd at spillene må lastes ned og innstalleres på nytt og noen ganger har ingen av delene hjulpet på grunn av elendig synkronisering (Steam Cloud ellernoe) mellom datamaskinene som den ene kontoen brukes på. Modern Warfare 2 fungerte i 2 uker, og sluttet deretter å fungere. Kontakta Steam, fikk svar etter over ei uke, der de sa de visste om problemet. Det fungerer enda ikke, kjøpte det når det kom ut. Aner ikke hvorfor jeg engang bruker Steam. Lenke til kommentar
Punctum Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 I tillegg liker jeg ikke at Steam slenger opp reklame på skjermen min etter at jeg har avsluttet spillet. det er greit med reklame, men kun når jeg får noe i butte. ENTEN reklame ELLER betaling, med andre ord. Det er akkurat like kjipt som å betale for en DVD (eller kinobillett for den saks skyld) og få 10-15 min med reklame før filmen. Det er da mulig å slå av reklame? Lenke til kommentar
Jext Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Tja jeg betaler gledelig litt ekstra for å slippe å ha fysisk media jeg må passe på. Har ikke et eneste spill til PC på dvd plate, føles så totalt unødvendig og gammeldags. Når alle spillene ligger på pcen eller kan lastes ned kjappere enn det tar å installere fra dvd er det lett verdt en hundrings ekstra for min del. Forhåndsbestill fysisk plate, installer og aktiver key i Steam, begynn å spille. Da slipper man overbelastede steam servere på releasedagen. Platen kan du gjøre hva du vil med i etterkant da spillet er klar til nedlastning dersom det blir nødvendig. Eller bare preloade spillet på steam i flere dager i forveien så alt er klart til release. Heller det enn å risikere at jeg ikke får spillet på releasedag. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Du må være veldig desperat om du må spille på release. Uansett så var ikke det noe problem da plata var levert samme dag som release og jeg slapp å laste ned noe. Sparte noen kroner på det og (viktig for en uten inntekt). Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Kommer jo litt ann på da ser de nyes spillene koster sånn 59 euro (ca 480ish) og det er jo ikke så ufattelig dyrt det da. Man kan jo få det billigere så klart, men det er jo greit i forhold til vanlig butikk pris hvor spillene gjerne koster 500-599. 500-599???? Hvor i all verden er det du kjøper dine spill? Nye spill koster jo 399 i butikk. Endret 19. november 2010 av LoveAmiga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå