BA1 Skrevet 29. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2003 Hei. Har fått ein Acer 800 LCi. Har testa ytelsen i 3dMark SE 2001.. Først tok eg testen medan maskina gjekk på batteri. Fekk kunn ca 2500 poeng. Skjønte ingenting for ATI M Radeon 9000 burde prestere litt meir. Så tok eg testen på nytt med dataen kobla til lysnettet. Då fekk eg ca 7500 poeng. Kvifor yter maskina så mykje dårlegare når den går på batteri? Er det noko med instillingane mine? Korleis kan eg rette på det? Har gjort testen fleire gongar etterpå og resultatet blir det same kvar gong. Svært dårlege ytelse når maskina går på batteri. Håpar nokon kan hjelpe.... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 29. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2003 Dette er fordi ATI kortene har en POWERPLAY funksjon som sparer strøm når maskinen går på batteri. Denne funksjonen kan du finne og slå av under avanserte innstillinger hvis du har kontrollpanelet innstallert. Resultatet ditt kan nok også påvirkes dersom SpeedStep klokker ned maskinen på batteri, du bør i såfall kjøre med en innstilling som gjør at CPU går på fullt dersom du har problemer i f.eks. spill Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 29. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2003 Rett og slett designet slik for at din bærbare maskin ikke skal gått tom for batteri etter en kort stund. Altså CPU reduserer hastigheten sin (SpeedStep er en måte), og grafikkortet begyner å yte dårligere. Alt for at strømforbruket skal minske. Hadde det ikke gjort dette, så hadde du kanskje laget en tråd på hvorfor og hvordan kan jeg få maskinen min til å vare lengre når den går på batteri. :wink: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2003 Det er noen produsenter som bruker desktop prosessorer i laptoppene sine, og da er det vanlig at hastigheten nesten halveres i det den begynner å gå på baterier. Søker du på THG, så kan du finne en artikkel som forklarer det meste. (Tomshardware.com=THG) Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2003 Skjønte at hastigheiten vart sett ned for å spare batteriet. Eg lurte berre på korleis eg kunne styre dette manuelt, t.d. viss eg skal spele spel medan eg er langt frå ein stikkontakt. Skal sjekke under avanserte innstillinger på skjermkortet. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 29. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2003 Tror ikke det er tilfelle da denne maskinen har Pentium M prosessor (Del Av Centrino..) Men den klokker ned med SpeedStep i likhet med Pentium 3 og 4 m.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå