Angel15 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hei! jeg kom opp i matte først, engelsk i uke 46. Temaet mitt er ferie , jeg kan ha med disse emnene eller legge til og fra. Presentasjonen skal maks være på 10 min, jeg er alene mattelæreren jeg skal fremføre for , har jeg nesten aldri hatt, fordi at han har en annen gruppe i matte. Emner: Busjett/Valuta Vei/Fart/Tid Prosentregning/brøk Algebra Geometri Mine egne valg Likninger Sannsynlighet 1. Vis jeg skal ha Vei/Fart/Tid i Graf f(x)=vei x=tid a=fart Hvordan skal jeg gjøre det? Temaet mitt går ut på å velge et eller flere land velge transportsmiddel og lage ulike oppgaver til temaet presentasjonen er på tirsdag Jeg har tenkt å ha 1-2 land , lage en fortelling og løse mattestykker på veien men hvordan skal jeg lage vanskelige matte oppgaver? I tillegg har jeg en forstuet høyre arm, så vanskelig å skrive for hånd, så jeg bruker pc Kom med tips,osv. setter stor pris på det Lenke til kommentar
Angel15 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Kom igjen 18 visninger mn ingen som vil hjelpe? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 1. Vis jeg skal ha Vei/Fart/Tid i Graf f(x)=vei x=tid a=fart Hvordan skal jeg gjøre det? Husker du den? Fart*tid=vei Vei:fart=tid Vei:tid=fart Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Den trekanten der er det verste som blir lært på hele skolen. Dersom elevene heller bare hadde lært å gjøre om på formler istedet, hadde ikke de bare lært vei-fart-tid formelen, men også vært rustet til å gjøre om på mer avanserte formler etter behov. Til og med flere elever jeg går i klasse med i fysikk 1(videregående!!) greier ikke gjøre om på formler. Vet du hvordan du skal gjøre om på formler? Lenke til kommentar
Angel15 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Nope har ikke peiling på formelen, jg husker trenkanten, mn hvordan er dt mulig å bruke den i en graf? noen eks Foresten jeg klarer ikke å velge 2 land noen tips? Lenke til kommentar
Angel15 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 1. Vis jeg skal ha Vei/Fart/Tid i Graf f(x)=vei x=tid a=fart Jepp jeg husker trekanten ja , mn hvordan bruke dn i en graf? Hvordan skal jeg gjøre det? Husker du den? Fart*tid=vei Vei:fart=tid Vei:tid=fart Den trekanten der er det verste som blir lært på hele skolen. Dersom elevene heller bare hadde lært å gjøre om på formler istedet, hadde ikke de bare lært vei-fart-tid formelen, men også vært rustet til å gjøre om på mer avanserte formler etter behov. Til og med flere elever jeg går i klasse med i fysikk 1(videregående!!) greier ikke gjøre om på formler. Vet du hvordan du skal gjøre om på formler? Nope har ikke peiling ¨på hvordan jg skal gjøre om Lenke til kommentar
Morridini Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 En vei-tid-hastighets graf, vil vel si at du har posisjonen langs y-aksen, og tid langs x-aksen, ettersom du ser bort fra akselerasjon og kun bruker s = v*t, tegner du da bare en rett linje. Deretter forteller du at hastigheten finnes på grafen som stigningstallet til linjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå