Gå til innhold

Hvilken strømforsyner bør jeg velge fra Kompletts superweekend ?

Anbefalte innlegg

Kom over superweekend fra komplett og så de hadde strømforsynere til "gi bort" pris :)

Har for øyeblikket en 450W som er ganske så ødelagt i kontakten der man setter inn 230V ledningen.

Tenker derfor å kjøpe ny, slik at jeg har til neste gang jeg oppgraderer.

Men er usikker på hvilken jeg skal velge ?

Er de noe gode de som er på tilbud ?

Hvilken wattstyrke bør jeg gå for når den skal brukes en stund ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg kan annbefale om du skal oppgradere pcen mye er å kjøpe størst mulig strømforsyning... nå ser jeg de har en 1200watts strømforsning til en veldig billig penge (798,-) å skal du ha en skikkelig strømsluker maskin (mye ytelse) burde du gå for det selvom det trekker litt mer strøm.

annbefalt uansett oppsett som er nå tildags ville jeg brukt ca 850watt

Lenke til kommentar

det jeg kan annbefale om du skal oppgradere pcen mye er å kjøpe størst mulig strømforsyning... nå ser jeg de har en 1200watts strømforsning til en veldig billig penge (798,-) å skal du ha en skikkelig strømsluker maskin (mye ytelse) burde du gå for det selvom det trekker litt mer strøm.

annbefalt uansett oppsett som er nå tildags ville jeg brukt ca 850watt

Hva i huleste baserer du de ordene på?

"burde du gå for det selvom det trekker litt mer strøm."

Hva da? En maskin trekker ikke mer strøm enn den trenger selvom strømforsyningen KAN gi det ut.

Hvilken 1200 watter ser du til 800?

Om TS fortsatt er på utkikk etter ny PSU kan du bumpe her :)

Lenke til kommentar

beklager men ser nå at det tilbudet ikke gjelder lenger MEN det gjalt for 4 dager siden!

ja selvfølgelig bruker jo en pc MER strøm med STØRRE psu...

sier seg jo selv...

joda den trekker den strømmen den skal ha men den trenger mer strøm for å drives...

å joda jeg baserer disse huleste ordene mine på fakta, internett, egne kilder og en elektrostefar :)

trenger ikke være spydig heller vet du

Lenke til kommentar

beklager men ser nå at det tilbudet ikke gjelder lenger MEN det gjalt for 4 dager siden!

ja selvfølgelig bruker jo en pc MER strøm med STØRRE psu...

sier seg jo selv...

joda den trekker den strømmen den skal ha men den trenger mer strøm for å drives...

å joda jeg baserer disse huleste ordene mine på fakta, internett, egne kilder og en elektrostefar :)

trenger ikke være spydig heller vet du

Hvordan i alle dager er det logisk?

Lenke til kommentar

Kabler som er på PSUen og ikke tilkoblet en enhet går ingen steder, disse har konstant uendelig motstand fram til du kobler til noe på de.

PSUen er også switchet så den trekker bare det som trengs før i tiden kunne en større PSU ha en viss minimums belastning som krevdes om du brukte noe under en viss grense.

Men dette begynner å bli saga blott, har en 1250W fra Enermax, denne kan godt bare gi 5W uten problemer eller peise over 1250 til 1500W om ønskelig.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Kjøpte 950w.

Tviler på at jeg blir å få den over hvilepuls :D

Men så blir jo lydnivået deretter.

4.5kg veide den... Lover veldig bra :thumbup:

Kjøpte og Fractal R3 så føler jeg fikk god valuta for pengene.

Nå er det bare å vente på 1155, og håpe den gir mye "bang for the buck" siden min E5200@3300 er overmoden til pensjonering i httpc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...