Wassabi Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Jeg kjøpte jo min første stasjonære PC da jeg var meget ung. Tror det var en såkalt "486". Hadde jo noen spill på den og slikt, så den var jo litt gøy å drive med. Så kom internett. Husker godt det gammeldagse modemet som bråkte infernalsk hver gang man koblet seg opp mot nettet og som blokkerte hustelefonen hehe. Siden har jeg hatt ulike PCer. Det som har gått igjen er alle problemene med det. Generelt går det ikke 1 dag uten at det oppstår noe tull, og nå har jeg kommet til det punktet at jeg rett og slett er drittlei hele greia. Er så drittlei PCer som blir gradvis treigere, som krasjer, som maser daglig om oppdateringer, slitet med å finne igjen glemte passord, nettsider som er dårlig lagd/fungerer dårlig osv. Kan kanskje virke som jeg fokuserer for mye på det negative, men jeg har veldig lite glede av PCer for tiden, og jeg har gradvis blitt mer og mer lei det å spille spill - vokst litt fra det kanskje? Til poenget: Burde jeg selge PCen og aldri skaffe igjen? Jeg ser ingen løsning på problemene. Windows vil jo alltid være en pain in the ass kan man si, og nettet inneholder ikke akkurat mye fornuftig. Hadde Linux en gang og den var ålreit, men får jo ikke spilt spill så. Egentlig har jeg alltid hatet PCer og internett, men jeg har vel vært avhengig rett og slett. Uten PC blir man ofte sittende og glo i veggen nesten, men på en annen side får man gjort mer fornuftige ting også. Jeg hadde en slik drittlei-periode noe år tilbake hvor jeg solgte PCen - hadde det kjempefint helt til suget etter å ha en PC igjen ble for stor, og det endte med at jeg kjøpte en ny PC igjen. Dette er økonomisk veldig slitsomt, så jeg vil ha en slutt på dette. I tillegg liker jeg ikke at personlig informasjon av meg havner på nettet. Hvordan blir man kvitt PC- og internettavhengighet egentlig? Er det mulig? Bør man oppsøke profesjonell hjelp siden suget etter PC og internett er stort? Flere som kjenner seg igjen i dette? Endret 7. november 2010 av Wassabi Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Tror de fleste har det litt som deg, vet nesten ikke om en person som ikke sitter daglig på en PC, sett bort fra en del eldre. Så du er jo ikke akkurat unormal, men den beste måten å unngå avhengighet er jo å holde fingrene opptatt med noe annet. Finn deg en hobby utendørs kanskje, for når en sitter inne og kjeder seg skal det godt gjøres å ikke få tilbakefall. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 ... og nettet inneholder ikke akkurat mye fornuftig... wat? 4 Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Har du ingen interesser du kan heller gjøre enn å sitte på dataen? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 *tekst* Siden har jeg hatt ulike PCer. Det som har gått igjen er alle problemene med det. Generelt går det ikke 1 dag uten at det oppstår noe tull, og nå har jeg kommet til det punktet at jeg rett og slett er drittlei hele greia. Er så drittlei PCer som blir gradvis treigere, som krasjer, som maser daglig om oppdateringer, slitet med å finne igjen glemte passord, nettsider som er dårlig lagd/fungerer dårlig osv. Kan kanskje virke som jeg fokuserer for mye på det negative, men jeg har veldig lite glede av PCer for tiden, og jeg har gradvis blitt mer og mer lei det å spille spill - vokst litt fra det kanskje? Til poenget: Burde jeg selge PCen og aldri skaffe igjen? Jeg ser ingen løsning på problemene. Windows vil jo alltid være en pain in the ass kan man si, og nettet inneholder ikke akkurat mye fornuftig. Hadde Linux en gang og den var ålreit, men får jo ikke spilt spill så. *mer tekst* Du kan jo f.eks gi Linux en sjanse til, nå som du har vokst litt ifra spill? Og heller bruke PC-en som et verktøy. Prøv å dyrk noen hobbyer istedenfor. Lese bøker? Foto? Musikk? Film? Friluftsliv? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå