Gå til innhold

Langvarig gaming rigg

Anbefalte innlegg

Hei, har da planer om å bygge en ny gaming rigg som skal vare en god stund. Har ikke altfor mye innsikt i komponenter o.l, men har prøvd meg fram. Pcen skal hovedsaklig brukes til spill på høyst settings.

Oppsettet er da slikt gaming rigg

Mine spørsmål er:

* Passer alt sammen?

* Er strømforsyninga for mye? eller kan jeg gå for en med lavere watt.

* Forslag til andre kabinetter? Blir det jeg har valgt ut for lite, mtp airflow o.l

* Andre forslag mottas med åpne armer

Mvh Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey!

Det så ut som et fett oppsett :dribble: Sitter og lurer på å kjøpe meg ny rigg sjøl i disse dager.

Alle delene ser ut til å passe bra ja. Men du vil kanskje ha en HD i tillegg også? Ang. wattage så ville du sikkert klart deg foreløpig med 500-550watt, men er jo alltids greit med litt ekspansjonsmuligheter :) Strømforsyninga var jo forøvrig drit dyr da. Er viktig å ikke skulle spare penger på PSUen men Corsair som er et godt merke har jo rimeligere modeller i samme wattklasse som jeg er sikker på yter bra til ditt formål.

Fractal Design-kabinetta er jo superlekre, men de kan fort bli varme grunnet lyddemping og isolering. Antec Nine Hundred er jo en klassiker som holder godt mål og er fantastisk på luftflyt og kjøling. Eventuelt kan du jo sette inn flere vifter i Fractal'en.

Endret av -Daniel-
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar Daniel!

Hehe, blir nok den heftigste riggen jeg går til innkjøp av. Hardisk har jeg fra før. Tror jeg går ned på psu'en til 550. Likte den "clean" looken til kabinettet, hvis jeg må sette på flere vifter på kabinettet går jeg kanskje for en annen, mtp støy.

Vet du om 6870 kortet støyer mye?

Lenke til kommentar

Jeg ble litt usikker på strømmen, så syns du skal se om noen andre har innspill på det. Jeg har ingen erfaring med 6-kjernerserien til AMD og er mer oppdatert på Intel selv. Det vil kanskje komme litt nærmere 550w enn jeg skulle ønsket.

På full guffe så bråker vel de fleste high-end kort noe, men har hørt at f.eks. GTX480 bråker mye mer enn 6870.

Lenke til kommentar

Du tenker sikkert på at det f.eks. er "gainward" utgaver og "asus" utgaver osv.

Ati produserer brikkesettet som disse maskinvareprodusentene setter sammen og evt. modder til et ferdig skjermkort med vifteløsninger osv osv.

Det kan være forskjell på f.eks. videominne og klokkehastighet på de forskjellige modellene, sjekk ut dette før du bestiller :-) Noen kommer ferdig overklokket f.eks..

Edit:

Tok en kjapp titt på kortene komplett hadde og det virka ikke som noe stor forskjell på korta. Var jo mange som såvidt hadde kommet inn i sortimentet og ikke fått oppdatert info osv.

Det som da kan være forskjellig fra kort til kort er kjøleegenskapene. Der vet jeg ikke hvilket kort som er best.

Endret av Downing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...