Gå til innhold

Tanker rundt Star Wars: The Force Unleashed 2

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Force Unleashed 2 i dag og har stort sett gått gjennom hele greia allerede. Det sier vel sitt. Etter å ha lest en del på diverse forum er jeg ikke den eneste som har gått gjennom det alt for raskt, og på mange måter er det for likt det første. Der er jeg helt enig, selv om jeg hadde FU1 på DS og FU2 på PS3. Men spørsmålet er vel heller om det er verdt pengene?

Der vil jeg si ja, helt klart. En og annen boss er utrolig irriterende (f.eks den mekaniske edderkoppen...), men bortsett fra det har jeg kost meg helt siden starten og den utrolig bra introen. For første gang kjente jeg igjen fyren som spiller hovedrollen som Starkiller kun ved å se på ansiktet hans, selv om jeg måtte se på Credits-listen for å finne ut hvem han egentlig er. Jeg kjente igjen ansiktet, men ikke personen. (det han spilte Doomsday/Davis Bloome i Smallville.) Spillbarheten er litt for lik det første, men det er fortsatt veldig morsomt. For eksempel kom noen flyvende stormtroopere og trodde de var tøffe. Jeg brukte Force Grip på en og kastet de to lyssverdene på ham. Sverdene traff gasstanken han har på ryggen, og dere vet hva som skjer om dere blåser opp en ballong og slipper den uten å knyte sammen åpningen...) :p Selv om spillet har en ganske mørk og seriøs tone knakk jeg sammen av latter, for å si det mildt. :p

Enkelte bosser har vært episke og mildt sagt gigantiske, og fiendene har vært utfordrende og morsomme å sloss mot. Spillet heter Force Unleashed, og det er sannelig ikke overvurdert. Alt som ikke er skrudd fast i bakken flyr over alt når jeg slipper løs The Force, og til tider føles jeg meg som en gud. Sånn skal det være. Puslingen i Jedi Knight blir litt for pysete etter å ha prøvd dette. :D

Og selv om historien er kort har vi flere vanskelighetsgrader, Challenges og Trophies/Achivements å bryne oss på om vi ikke fikk nok. Selv etter å ha spilt det første storkoste jeg meg gjennom dette og vil nok ta en runde til etterhvert på høyere vanskelighetsgrad. FU2 er ikke en revolusjon, men det trenger det ikke være. :) Det kan på mange måter sammenlignes med The Clone Wars tv-serien. Den er ikke en revolusjon på noen måte, og strengt tatt passer den ikke inn i resten av serien. Men hva så? Den er veldig bra laget og meget underholdende. Og en serie som presterer å introdusere Darth Jar-Jar fortjener oppmerksomhet. :p (nå var han ikke "darth" Jar-Jar, men en Jedi Jar-Jar. Men likevel.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...