Tommelom Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Fanget en kjøttmeis tilbake fra jakt. De holdt til i luftekanalen i huset vårt, så det var lett å holde øye med deres frenetiske insektsamling. Får vel kritikk på det gyldne snitt her. Eller er det greit? Endret 7. november 2010 av Tommelom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Synes det er for mye støy i bildet som spiser opp detaljene. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Ja, jeg sliter litt med problemet etter at jeg gikk over til 7D. Når jeg oppskarper bilder fra dette kameraet kommer det voldsomt mye støy frem. Visstnok en egenskap av den høye oppløsningen? Må da kjøre ganske kraftig støyreduksjon. Dette fjerner jo selvsagt igjen detaljer. Er ikke alltid så lett å finne en balansegang. I dette tilfellet ser jeg jo nå at jeg har dratt for hardt i spakene. Flere som har samme erfarign og kan komme med tips? Her er en annen versjon hvor jeg bare såvidt har brukt oppskarping og ikke noe støyreduksjon. Bildet er ganske hardt crop'et, så oppløsningen er jo ikke all verden. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Ja, jeg sliter litt med problemet etter at jeg gikk over til 7D. Når jeg oppskarper bilder fra dette kameraet kommer det voldsomt mye støy frem. Visstnok en egenskap av den høye oppløsningen? Må da kjøre ganske kraftig støyreduksjon. Dette fjerner jo selvsagt igjen detaljer. Er ikke alltid så lett å finne en balansegang. I dette tilfellet ser jeg jo nå at jeg har dratt for hardt i spakene. Flere som har samme erfarign og kan komme med tips? Her er en annen versjon hvor jeg bare såvidt har brukt oppskarping og ikke noe støyreduksjon. Bildet er ganske hardt crop'et, så oppløsningen er jo ikke all verden. Husk å se bilde i 100% oppløsning mens du oppskarper. Personlig fjerner jeg bare fargestøy og ikke luminanssstøy (i raw-konverteren) da jeg føler den ødelegger langt mer enn den hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå