Nihilist1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Dette innlegget tar sikte på å omvende liberalister. Det dere driver med er dumt. Stopp. Med "liberalister" mener jeg i denne sammenhengen de som ønsker at flest mulig beslutninger i samfunnet skal kunne tas på individuelt plan: valg av hva slags helsetjenester du vil betale for, hvordan du vekter din oppfattelse av kvalitet mot hvor mye du vil betale, hvor mye snop du skal få lov til å spise, hvor mye du vil betale i forsikring skulle du bli ufør, hvor mye cannabis du vil bruke, hvilke fag ungene dine trenger på skolen, osv. Liberalistene får igjennom liberale regler på mange plan. De nyter både sentralistene og liberalistene godt av, på de områdene hvor de deler preferanser. Men så har du de områdene hvor sentralistene ser fordelen i å få andre til å betale for seg. Og så har du de områdene hvor sentralistene mener det er bedre at noen andre gjør verdivurderingene, da det går en grense for hvor mye sentralistene vil la andre få bestemme over sine egne liv, om det de bestemmer er dumt nok. Det er ingen sentralister som liker at de ikke får gjøre hva de vil, men de forteller seg selv at de liker det, eller burde like det for å være gode mennesker. De kan si idiotiske ting som at de betaler sin skatt med glede, akkurat som om det er gøy å tape kjøpekraft. Resultatet er at sentralister bestemmer hva andre liberalister skal få lov til å gjøre med livene sine, mens liberalistene lar sentralister få gjøre hva de vil med livene sine. Dette kan sammenliknes med et mobbeoffer som mener det er best at alle er venner, og tar med kake til barna på skolen, for så i neste øyeblikk å oppleve at barna spytter ham i ansiktet på skolen, kaster ham i bakken og tisser på ham. Liberalister er mongo, for de gjør seg selv til mobbeoffere, til målskiver for mennesker som ikke eier de samme prinsippene for gjensidighet. Følgelig burde ingen stemme på liberalistiske partier. Jeg slår et slag for at de stemmer på fascistiske partier, som står for akkurat det motsatte som hva den gjennomsnittlige SV og Ap nordmann liker. Et regelrett hevnparti, som skal forby alt sosialister liker i sosialist-fascistisk ånd. Øye for øye, tann for tann er en bra verdi. La sosialistene smake det. Stem fascistisk. 6 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Dette innlegget tar sikte på å omvende liberalister. Det dere driver med er dumt. Stopp. Enten så er det flame-bait eller så er det ikke seriøst så jeg slutter å lese der... 7 Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Er ingenting gale med å være tilheenger av liberalisme, for så vidt - det som er gale er verdi-definisjonen og diskusjonsmåten som de mest høyrøstede har. Skyttergravsdiskusjoner der du allerede fra starten definerer andre forumbrukere som fascistiske stalinistiske voldtektsmenn fører ikke så godt frem; og det hjelper heller ikke at hovedargumentene lett kan skrives som "les denne linken fra Åm". Leser man Åm's blogg kan man forutsi hva neste BIG THING blir for liberalistene på dette forumet. Man går lei martyrholdningen deres også nokså raskt. Stakkars stakkars liberalister :| 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ja. Om 1000 liberal-martyrer stemmer for et facistisk parti i stedet for på DLF, så er jeg helt sikker på at sosialdemokratene kommer til å skjelve i buksene... ... ... ... Når dere først er misfornøyd med manglende påvirkning i politikken, hvorfor tror dere at å gå motsatt vei kommer til å gi bedre oppsluttning? Skal dere stemme på facistiske Arbeiderpartiet, det facistiske Sosialistisk Venstrepartiet, det facistiske Framskrittspartiet, eller det facistiske Høyre -- eller skal dere kaste bort stemmene deres på Vigrid -- sansynligvis det partiet færrest sosialdemokrater ønsker å se ved makten? (Heller DLF enn Vigrid) 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 [...]Når dere først er misfornøyd med manglende påvirkning i politikken, hvorfor tror dere at å gå motsatt vei kommer til å gi bedre oppsluttning?[...] Fordi gærninger som skal innføre Utopia gjærne tror at "om bare folket våkner" er det eneste som mangler. En gammel klassiker for å "vekke folket" er å gjøre ting så ille at "staten viser sitt sanne ansikt". Var veldig populært i tyskland en stund: RAF. 2 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hør hør, Mr.Mauser Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Skal dere stemme på facistiske Arbeiderpartiet, det facistiske Sosialistisk Venstrepartiet, det facistiske Framskrittspartiet, eller det facistiske Høyre -- eller skal dere kaste bort stemmene deres på Vigrid -- sansynligvis det partiet færrest sosialdemokrater ønsker å se ved makten? (Heller DLF enn Vigrid) Ingen av delene. Man bør stemme på et parti som bare går et skritt lengre enn sosialistene: 1. Man må ha tillatelse for å drive med hobbyer. Man må søke løyve om å sykle terrengsykkel, kite, paraglide, stå på skateboard. 2. Man må betale ekstra skatt for at barna skal spille fotball. 3. Det er en lærskatt på fotballer. 4. Fotballer skal produseres av staten. 5. Det skal lages nøyaktige regler for hvordan hus skal bygges, det er kun hus bygget at statsautoriserte husbyggermenn som får lov til å bli tatt i bruk av nybygg, og gamle bygg må betale gammelbyggskatt til staten. Reglene skal forandres og revideres hvert jævla år. 6. Alle barn skal gå i barnehage. Der skal de gå fra de er to år gamle, og de skal begynne med å lære nynorsk først av alt. De skal gå i lusekofte og helly hansen oljedress, men dersom noen har hijab, er det ok dersom den er påmalt røde roser eller er i rødgrønn farge. 7. MTV skal bannlyses fra Norge, og det skal i stedet sendes en egen norsk NRK-musikkanal. 8. All internettrafikk skal overvåkes etter algoritmer som staten kjøper av google. Alle statsfiendlige kommentarer skal logges, og politiet skal da saumfare historien til vedkommede, skattetaten skal få beskjed, og nabovarsel med pengepremie skal lyses ut. 9. Det skal bli en egen byråkratutdanning i Norge, og deres lønn skal økes betraktelig. De skal utdannes under vingene til de ansvarlige for dagens pedagogiske pliktdel for lektorer, og så skal de igjennom et obligatorisk kurs som holdes av lederen for det historiske fakultet på blinderen og hennes lakeier. 10. Alkohol forbys. Bamsemums, tyrkisk peber, iskrem, vaniljesaus, fox, joggere, sure smokker likeså. Og chocolate chip cookies. 11. Barn skal dagbokføre kosten sin, og de som ikke får 80% av maksimale sunnhetspoeng ila 3 månedersperioder, har foreldre som skal piskes offentlig med 10 slag, og så betale straffeskatt. 12. Det skal bli flere statsreligioner, deriblant statsmoske. 13. Feminisme får en egen statlig kirke. Det skal etableres ytterligere feminismehøytider, og ungene på skolen må gå i rosa klær og synge kvinnesaker. Foreningen 2 foreldre skal forbys ved lov, eller lissom-generelle lover. Dette blir et bra samfunn. 1 Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Man går lei martyrholdningen deres også nokså raskt. Stakkars stakkars liberalister :| Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Skal dere stemme på facistiske Arbeiderpartiet, det facistiske Sosialistisk Venstrepartiet, det facistiske Framskrittspartiet, eller det facistiske Høyre -- eller skal dere kaste bort stemmene deres på Vigrid -- sansynligvis det partiet færrest sosialdemokrater ønsker å se ved makten? (Heller DLF enn Vigrid) Ingen av delene. Man bør stemme på et parti som bare går et skritt lengre enn sosialistene: 1. Man må ha tillatelse for å drive med hobbyer. Man må søke løyve om å sykle terrengsykkel, kite, paraglide, stå på skateboard. 2. Man må betale ekstra skatt for at barna skal spille fotball. 3. Det er en lærskatt på fotballer. 4. Fotballer skal produseres av staten. 5. Det skal lages nøyaktige regler for hvordan hus skal bygges, det er kun hus bygget at statsautoriserte husbyggermenn som får lov til å bli tatt i bruk av nybygg, og gamle bygg må betale gammelbyggskatt til staten. Reglene skal forandres og revideres hvert jævla år. 6. Alle barn skal gå i barnehage. Der skal de gå fra de er to år gamle, og de skal begynne med å lære nynorsk først av alt. De skal gå i lusekofte og helly hansen oljedress, men dersom noen har hijab, er det ok dersom den er påmalt røde roser eller er i rødgrønn farge. 7. MTV skal bannlyses fra Norge, og det skal i stedet sendes en egen norsk NRK-musikkanal. 8. All internettrafikk skal overvåkes etter algoritmer som staten kjøper av google. Alle statsfiendlige kommentarer skal logges, og politiet skal da saumfare historien til vedkommede, skattetaten skal få beskjed, og nabovarsel med pengepremie skal lyses ut. 9. Det skal bli en egen byråkratutdanning i Norge, og deres lønn skal økes betraktelig. De skal utdannes under vingene til de ansvarlige for dagens pedagogiske pliktdel for lektorer, og så skal de igjennom et obligatorisk kurs som holdes av lederen for det historiske fakultet på blinderen og hennes lakeier. 10. Alkohol forbys. Bamsemums, tyrkisk peber, iskrem, vaniljesaus, fox, joggere, sure smokker likeså. Og chocolate chip cookies. 11. Barn skal dagbokføre kosten sin, og de som ikke får 80% av maksimale sunnhetspoeng ila 3 månedersperioder, har foreldre som skal piskes offentlig med 10 slag, og så betale straffeskatt. 12. Det skal bli flere statsreligioner, deriblant statsmoske. 13. Feminisme får en egen statlig kirke. Det skal etableres ytterligere feminismehøytider, og ungene på skolen må gå i rosa klær og synge kvinnesaker. Foreningen 2 foreldre skal forbys ved lov, eller lissom-generelle lover. Dette blir et bra samfunn. Med andre ord dere skal flytte til kina? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Skal dere stemme på facistiske Arbeiderpartiet, det facistiske Sosialistisk Venstrepartiet, det facistiske Framskrittspartiet, eller det facistiske Høyre -- eller skal dere kaste bort stemmene deres på Vigrid -- sansynligvis det partiet færrest sosialdemokrater ønsker å se ved makten? (Heller DLF enn Vigrid) 10. Alkohol forbys. Bamsemums, tyrkisk peber, iskrem, vaniljesaus, fox, joggere, sure smokker likeså. Og chocolate chip cookies. Om jeg ikke for lov til å ruse meg på chocolate chip cookies, hva skal jeg da ruse meg på? Hvorfor skal du ta bort denne rettigheten til å ruse oss? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Stikker bare innom denne tråden for å si at den er idiotisk, ubrukelig, og vil ikke bety noe. Jeg er enig, det finnes liberalister som absolutt ikke kan diskutere i samfunnsdelen av forumet, og det finnes de som har vett i skallen, en av dem har postet i denne tråden. Dette er like idiotisk som om liberalistene skulle lage en tråd om "Gi opp sosialismen!". *SLETT FRA MINE INNLEGG* Endret 8. november 2010 av Kaymeerah 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Hvorfor skal du ta bort denne rettigheten til å ruse oss? Fordi det vil være så omfattende at ALLE merker det negativt. Også forbudsmennesker. Jeg vil at forbudsmennesker skal ha det jævlig. Beste måten at de får det jævlig på, er å bare øke dosene av deres egen medisin. Jeg vil se dem i fengsler, jeg vil se ungene deres satt inn, jeg vil se dem overvåket 24/7, også på soverommet. Jeg vil se at de betaler skatt for absolutt alt i hverdagen, massevis av avgifter, iskremavgift, colaavgift, husdyravgift, pc-avgift (det kommer), joggeskoavgift, osv. Jeg vil ha en naturlig og mild fortsettelse av utviklingen slik den er, sånn at alle rammes. Jeg vil at du skal måtte søke om tillatelse til å få utlevert id-kort for å få lov til å kjøpe sjokolademelk. Jeg vil at du skal undersøkes årlig av en helsesøster, også som voksen, og at du forpliktes til å svare på om du har hatt noen sidesprang eller ei. Samtidig skal det være kommunikasjon mellom alle offentlige instanser og massevis av kryss-sladring. Det kan åpne opp for spennende catch-22 muligheter. Endret 8. november 2010 av Nihilist1 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skal dere stemme på facistiske Arbeiderpartiet, det facistiske Sosialistisk Venstrepartiet, det facistiske Framskrittspartiet, eller det facistiske Høyre -- eller skal dere kaste bort stemmene deres på Vigrid -- sansynligvis det partiet færrest sosialdemokrater ønsker å se ved makten? (Heller DLF enn Vigrid) Ingen av delene. Man bør stemme på et parti som bare går et skritt lengre enn sosialistene: 1. Man må ha tillatelse for å drive med hobbyer. Man må søke løyve om å sykle terrengsykkel, kite, paraglide, stå på skateboard. 2. Man må betale ekstra skatt for at barna skal spille fotball. 3. Det er en lærskatt på fotballer. 4. Fotballer skal produseres av staten. 5. Det skal lages nøyaktige regler for hvordan hus skal bygges, det er kun hus bygget at statsautoriserte husbyggermenn som får lov til å bli tatt i bruk av nybygg, og gamle bygg må betale gammelbyggskatt til staten. Reglene skal forandres og revideres hvert jævla år. 6. Alle barn skal gå i barnehage. Der skal de gå fra de er to år gamle, og de skal begynne med å lære nynorsk først av alt. De skal gå i lusekofte og helly hansen oljedress, men dersom noen har hijab, er det ok dersom den er påmalt røde roser eller er i rødgrønn farge. 7. MTV skal bannlyses fra Norge, og det skal i stedet sendes en egen norsk NRK-musikkanal. 8. All internettrafikk skal overvåkes etter algoritmer som staten kjøper av google. Alle statsfiendlige kommentarer skal logges, og politiet skal da saumfare historien til vedkommede, skattetaten skal få beskjed, og nabovarsel med pengepremie skal lyses ut. 9. Det skal bli en egen byråkratutdanning i Norge, og deres lønn skal økes betraktelig. De skal utdannes under vingene til de ansvarlige for dagens pedagogiske pliktdel for lektorer, og så skal de igjennom et obligatorisk kurs som holdes av lederen for det historiske fakultet på blinderen og hennes lakeier. 10. Alkohol forbys. Bamsemums, tyrkisk peber, iskrem, vaniljesaus, fox, joggere, sure smokker likeså. Og chocolate chip cookies. 11. Barn skal dagbokføre kosten sin, og de som ikke får 80% av maksimale sunnhetspoeng ila 3 månedersperioder, har foreldre som skal piskes offentlig med 10 slag, og så betale straffeskatt. 12. Det skal bli flere statsreligioner, deriblant statsmoske. 13. Feminisme får en egen statlig kirke. Det skal etableres ytterligere feminismehøytider, og ungene på skolen må gå i rosa klær og synge kvinnesaker. Foreningen 2 foreldre skal forbys ved lov, eller lissom-generelle lover. Dette blir et bra samfunn. Den dagen det kommunistsamfunnet der blir bra, da heter alle menn i Norge Bernt Arild, og er feite. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) (Heller DLF enn Vigrid) (Heller pest enn kolera) Dessuten er det unødvendig forvirrende at idioter som ikke har fullført samfunnsfaget på ungdomsskolen stadig vekk refererer til fascismen som "venstrevridd", og når bedt om å forklare dette bruker vage terminologier som "nasjonalsosialistisk har SOSIALISTISK i seg, herpderp" Vigrid er høyrevridd, DLF er høyrevridd, om du trenger en forklaring, google spørsmålsstillingen. Eller faen heller, jeg føler meg sjenerøs: http://www.answerbag.com/q_view/570085 Endret 9. november 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Endret 2. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Vigrid er høyrevridd, DLF er høyrevridd, om du trenger en forklaring, google spørsmålsstillingen. Nja, jeg tenker på høyrevridd, på den økonomiske skalaen ikke på den sosiale. F.eks. økonomisk sett var Hitler venstrevridd. Bedre å si at de var nazistiske, enn å si høyrevridd fordi det kan bety så mangt. Dette blir et bra samfunn. Blir det? Sarkasme? Endret 10. november 2010 av Camlon Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Å lese dette gjør meg bare trist. At det virkelig finnes slike forumtroll. Trådstarter prater tull fra ende til annen. Jeg er selv liberalist og har ikke mye til overs for de holdningene trådstarteren sprer om seg. Det ser ut som at trådstarteren foretrekker totalitære regimer med en maktsyk gærning på toppen. Jeg skal vedde på at om trådstarter hadde fått viljen sin ville vi enten ligget under Nazi-Tyskland (nazismen har jo et sterkt element av sosialisme i seg) eller Sovjet under Stalin. Han synes vel at Stalin, Mao og Pol Pot gjorde mye bra, selv om de egentlig var blant historiens verste massemordere og burde bli stilt for retten for forbrytelser mot menneskeheten. Jeg kan fint skrive et motsvar til trådstarter hvor jeg hudfletter sosialistisk tankegang og levesett, men det er egentlig ingen vits. 1 Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg kan fint skrive et motsvar til trådstarter hvor jeg hudfletter sosialistisk tankegang og levesett, men det er egentlig ingen vits. Særlig fordi trådstarter vanligvis gjør slikt selv, men i et øyeblikk av brillianse følte at argumentasjonsmåten prestert i denne tråden var den beste for å overbevise alle andre om at liberalisme var riktig retning. Den verste fienden liberalistene har, er liberalistene selv. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg regner med at oppslutningen om denne tråden er såpass liten fordi de fleste forstår at trådstarter bedriver en sport som ikke fungerer så godt på internett... Det er jo litt synd at det ikke gjør det, og at ironi sidestilles med trolling. Men mer avansert er ikke nettdebatten desverre. Geir 4 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Elendig og åpenbar reverse psychology troll. Og folk biter på. Herregud... Edit: eller så spiller dere ball, og da blir jo tråden plutselig astronomisk mye mer patetisk. Endret 10. november 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå