Gå til innhold

"Denne Windows versjonen er ikke ekte"

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig dette vannmerket på skrivebordet.

Den sier:

Windows 7

Build 7600

Denne kopien av Windows er ikke ekte

Pc'en er en laptop fra HP, en pavilion dv6 modell.

Den ble kjøpt i juli hvis jeg ikke husker feil, og har aldri hatt dette før nå.

Fikk det etter at pcen fikk en BSOD etter å ha gått i hvildemodus (DRIVER_POWER_STATE_FAILURE), og når jeg startet den opp igjen, satt jeg meg ned å spilte litt.

Når jeg er ferdig da og går ut, står det plutselig der.

Har fullstendig backup tatt dagen jeg fikk pcen hvis det trengs.

Kan jeg forresten få oppdateringer nå, og hvordan får jeg fikset dette, noen hatt det linkende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den koden under pcen krever at du må ringe inn til Microsoft for å aktivere, det er "nød koden" om OEM-SLP nøkkelen som er installert fra fabrikken slutter å funke (som du nå opplever) eller om du formaterer pcen etc.

Før du gjør noe med nøkkelen under pcen, prøv følgende i ledetekst (kjørt som Administrator)

NB! Funker kun på originale HP pcer med den originale installasjonen fra fabrikken. Om pcen er formatert, og det er brukt noe annet enn recovery platene, vil dette ikke funke.

slmgr -upk (vent på beskjed før neste kommando)

slmgr -ipk 4FG99-BC3HD-73CQT-WMF7J-3Q6C9 (vent på beskjed før neste kommando)

slmgr -ato (vent på beskjed før neste kommando)

Dette er OEM-SLP nøkkelen til ALLE HP pcer levert med Win7 Home Premium på alle språk. Hvis du ikke har Home Premium, må du si i fra, da må du bruke en annen kode.

Kan være du må inn på http://microsoft.com/genuine og validere Windows før alt funker.

071110_ledetekst1.jpg

071110_ledetekst2.jpg

071110_ledetekst3.jpg

071110_ledetekst4.jpg

071110_ledetekst5.jpg

Endret av myhken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Way to go med å legge produktnøkkelen din ut på Diskusjon. ;)

Det er OEM-SLP nøkkelen til HP sine Win7 Home Premium pcer i hele verden, så det er ikke min nøkkel. Søk på den på Google, så finner du ganske mange treff for å si det slik.

Men den funker kun om du har en lovlig pc fra HP som er kjøpt med W7 Home Premium, og der disken ikke er formatert. For det ligger et sertifikat på c: disken, som er koblet opp mot denne nøkkelen.

Mangler sertifikatet, så funker ikke nøkkelen.

Og du må også ha noe som heter SLIC 2.1 i BIOS, som betyr at pcen har kommet fra fabrikken med Windows 7 installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...