Gå til innhold

Vekter på oljeplattform


moo89

Anbefalte innlegg

Du kan dra til Vest-Afrika og jobbe som vekter for gruver/oljeinstallasjoner. Da tjener du gode penger.

 

 

Ellers, til alle som kjenner noen som kjenner noen som har en kamerat som vasker offshore og tjener millionlønn: det hører til sjeldenhetene (om de finnes). De jeg kjenner som jobber offshore som tjener bra (>700 000), som ikke er ingeniører, jobber seg nærmest i hjel. Grunnlønnen er ikke fantastisk, men det blir en del når man får offshoretillegg, nattillegg mm. Allikevel er det ikke så lukrativt som alle skal ha det til.

 

De jeg kjenner som er automatikere/elektrikere har en grunnlønn på 450-500 000, og jeg regner med at renholdere tjener mindre enn dette.

 

Det virker nesten som folk her inne tror at 7-800 000 er en helt normal lønn for en renholder offshore.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De jeg kjenner som er automatikere/elektrikere har en grunnlønn på 450-500 000, og jeg regner med at renholdere tjener mindre enn dette.[/Quote]

Det er helt korrekt det du skriver. Startlønnen offshore i operatørselskap ligger på 450 - 500 000,- kr. Kontraktører er lavere. Det er kun Statoil som har fast ansatt renholdsarbeidere (av operatørselskapene), så dermed er snittlønnen på renhold ganske mye lavere enn fagarbeidere.

 

Det virker nesten som folk her inne tror at 7-800 000 er en helt normal lønn for en renholder offshore.

Grunnen til at snittlønnen generelt blir fremstilt så høyt, er fordi snittalderen i havet er 55 år, og dermed sitter majoriteten i toppen av lønnsmatrisen. Når man begynner på havet så skal man ofre mye fritid for å nå 700 - 800 000 kroner i året.

Lenke til kommentar

Du kan dra til Vest-Afrika og jobbe som vekter for gruver/oljeinstallasjoner. Da tjener du gode penger.

Men har ikke de nok av folk som trenger arbeid der fra før?

 

For å komme i betraktning for de stillingene må du nok være soldat med noen utenlandsoppdrag i lomma, og jobbe for utenlandsk contractor selskap.

 

Er liksom en annen kategori enn å gå rundt på kjøpesenteret mens du gumler boller.

Endret av Tegocalderon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...