Gjest gunnar Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Når jeg tar meg ett glass saft på morgenen uten å spise noe i tillegg resulterer det ofte i at jeg kaster opp. I starten dette skjedde trodde jeg at jeg måtte ha fått i meg noe annet enn saft som kroppen ikke tålte. Men ettersom dette nå har skjedd flere ganger over en lengre periode så tyder mye på at det faktisk er safta. For å unngå å kaste opp pleier jeg å styre unna saft om morgenen, men noen ganger er man glemsk og tørst, noe som gjør at jeg står med hodet over skåla etter 5min. Føler meg ikke dårlig hverken før eller etter at jeg har kastet opp, og jeg reagerer ikke på brus, vann, melk osv. Så det tyder på at det er noe kroppen min reagerer på i safta, og at reaksjonen er sterkest på morgen med tom mage. Noen som kan komme med svar/hypoteser ang dette.? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Gjelder dette bare saft? eller får du samme symptomer om du drikker appelsinjuice eller brus om morgenen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Når jeg tar meg ett glass saft på morgenen uten å spise noe i tillegg resulterer det ofte i at jeg kaster opp. I starten dette skjedde trodde jeg at jeg måtte ha fått i meg noe annet enn saft som kroppen ikke tålte. Men ettersom dette nå har skjedd flere ganger over en lengre periode så tyder mye på at det faktisk er safta. For å unngå å kaste opp pleier jeg å styre unna saft om morgenen, men noen ganger er man glemsk og tørst, noe som gjør at jeg står med hodet over skåla etter 5min. Føler meg ikke dårlig hverken før eller etter at jeg har kastet opp, og jeg reagerer ikke på brus, vann, melk osv.Så det tyder på at det er noe kroppen min reagerer på i safta, og at reaksjonen er sterkest på morgen med tom mage. Noen som kan komme med svar/hypoteser ang dette.? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Beklager jeg ble litt for opphengt og glemte hva jeg hadde lest, takk Gypsy. I så`fall, gjelder det alle typer saft? har du prøvd noen andre typer? Lenke til kommentar
Gjest gunnar Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Gjelder dette bare saft? eller får du samme symptomer om du drikker appelsinjuice eller brus om morgenen? Kun saft. Brus, juice og all annen drikke har jeg ikke opplevd dette med. Og det gjelder både saft uten sukker som med sukker, og alle former for smak virker det som. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det første som streifer meg er allergi mot et av tilsetningsstoffene. Er det "syntetisk", sukkerfri saft som Fun Light det er snakk om? Lenke til kommentar
Gjest gunnar Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det første som streifer meg er allergi mot et av tilsetningsstoffene. Er det "syntetisk", sukkerfri saft som Fun Light det er snakk om? Mener å ha hatt oppkast av saft med sukker også, men er ikke helt sikker når jeg tenker meg om. Men sukkerfri saft har i hvertfall gitt oppkast flere ganger. Men hvis det er en allergi så er det merkelig jeg ikke har opplevd dette i tidligere alder, samt at det ikke skjer hvis jeg spiser noe annet før, under eller like etter. Det må være tom mage for at reaksjonen skal komme og da helst rett etter at jeg har stått opp.. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det er fristende å spørre deg om å prøve en sukkerholdig saft en morgen, for å sjekke... Man kan vokse på seg en allergi, selv ble jeg ikke allergisk mot gresspollen før jeg ble 12-13 år gammel. Jeg kan også si at jeg har selv reagert på syntetiske stoffer, blant annet Firstprice-appelsinbrusen, jeg opplevde til tider at den nesten kvalte meg. Men tingen er nok at du har en allergisk reaksjon på saften, siden kroppen din ikke aksepterer den, om det var fordi den var sur, ville du nok ha reagert på brus i tillegg, om det var fordi du drakk for fort, regner jeg med at vann ville slått inn. Lenke til kommentar
Gjest gunnar Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Da skal jeg kjøre på med sukkerholdig saft mandags morgen, så kommer jeg tilbake med resultat Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hvilken typer saft reagerer du på? Jeg antar du mener mer en type(f.eks eplesaft, og husholdningsaft og solbærsaft), godt mulig det er noe du ikke tåler i enkelt saft typer, og siden fordøyelsen din ikke er ordentlig i gang så spyr kroppen ut det(tenk på det som en nøtt som muses av et tannhjul, vis tannhjulet ikke har nok fart, vil ikke nøtta bli most). Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Dersom du drikker saft midt på dagen, merker du noen form for ubehag? Dersom du ikke reagerer på dagen, syns jeg det er veldig merkelig dersom det er en form for allergi. Hvor lang tid tar det får du kaster opp etter drikken? Har det noen betydning av hvor mye du drikker? Hvor mye drikker du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå