Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av anlegg til Saab 900s

Cillin

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis har en sub+forsterker som han skal selge, for 4000kr.

Denne subkassa, og en passende forsterker (var av merket InPhase den også, men husker ikkje modellnr).

Cillin

Edit:

Kjøpte suben og forsterkeren, viste seg at det ikkje var ein monoforsterkar, men ein 4 kanals forsterkar på 1200W (400W per kanal). Planen er å bruke denne forsterkaren til å drive frontsett (tweeter og 6,5", via delfilter), og to 6*9" bak.

Eg mangler da:

1. Forsterker til å drive sub. Impedansen på spolane er på 2 ohm kvar.

2. Frontsettet, det er plass til 6,5" i dør, og 3,5" i dash. Hullet i dashen kan eg tilpasse for montering av diskant. Dybde i dør er eg litt usikker på, men eg veit at det er over 63mm

Lurer da på hvilket frontsett og forsterker eg skal velge :)

Endret av Cillin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si når jeg ikke vet hvilken forsterker det er snakk om, og når infoen på siden er for dårlig. Dårlig info henger også ofte sammen med dårlige produkter og inphase er sånn rett under midt på trèet ;)

Hvor stor sikring sitter det i forsterkeren? Er det en monoforsterker?

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte suben og forsterkeren, viste seg at det ikkje var ein monoforsterkar, men ein 4 kanals forsterkar på 1200W (400W per kanal). Planen er å bruke denne forsterkaren til å drive frontsett (tweeter og 6,5", via delfilter), og to 6*9" bak.

Eg mangler da:

1. Forsterker til å drive sub. Impedansen på spolane er på 2 ohm kvar.

2. Frontsettet, det er plass til 6,5" i dør, og 3,5" i dash. Hullet i dashen kan eg tilpasse for montering av diskant. Dybde i dør er eg litt usikker på, men eg veit at det er over 63mm

Lurer da på hvilket frontsett og forsterker eg skal velge. :)

sry for dobbelpost :blush:

Lenke til kommentar

Når du skal ha sub baki, så bør du unngå 6x9" i hatthylla, så de var et bomkjøp.

Forsterkeren yter langt ifra 400w pr. kanal, men det finner vi ut når du vet sikrings-størrelsen.

Når du har plass til 6,5" og 3,5" så er det ingen tvil, da kjøper du tang band fra dynabel, 6" sub og 3" fulltone, du finner ikke bedre under 2000kr, og da bruker du alle 4 kanalene til frontsettet ;)

dynabel har også en meget kurrant monoforsterker i BF4501....

dynabel.no

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

De 6*9" i hattehylla stod i fra før, noen billige Sony xplod greier :p

Hvordan blir det når eg skal koble to 2ohms subber til en monoforsterkar då? skal eg koble paralell? Da må vel monoforsterkaren takle 1ohms?

Paralell = 1ohm, og serie = 4ohm, Dynabel BF4501 er stabil i 1ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...