youlookslashy Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Syntes du fortjener creds jeg, TS! Selv ble det til at jeg begynte å drikke fordi "alle andre" gjorde det og jeg ikke gadd å enten A) sitte hjemme å være loner eller B) være eneste edrue personen på fest. Så helt ærlig: jeg syntes du er flink som ikke gir etter for gruppepress... Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Konformitetskravene og drikkepresset forsvinner etterhvert, og noen (ikke minst noen av jentene) kommer til å synes at det å ikke drikke seg syk hver helg er mer positivt også etterhvert. Kan være kjipt å vente på at andre skal oppdage dette og det er kanskje bedre å være ute og heller forklare prinsippet i det åpne enn å sitte hjemme. Så da er ett alternativ kanskje å kjøpe Munkholm, Hansa Null, Erdinger alkoholfri, Brewdog Nanny State (god!) eller andre mer eller mindre ukjente alkoholdfrie varianter som du heller på glass så du går mer inn i "gjengen" om det er ønskelig selv om det å være edru blant fulle folk kan være rimelig kjipt... Et annet alternativ kan være å finne en andre aktivitetrt/hobbyer som f.eks. klatring/buldring/dykking/bowling/WoW/paragliding/fallskjermhopping/ettellerannet hvor folk kommer sammen på fredag/lørdagskveldene av andre grunner enn drikking. Finnes mange som heller driver på med noe slikt helgekveldene enn å drikke seg bort, men jeg har ikke mye erfaring der selv desverre :-/ Endret 28. april 2011 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå