Gå til innhold

Avholds - føler meg alene i helgene

Anbefalte innlegg

Syntes du fortjener creds jeg, TS! Selv ble det til at jeg begynte å drikke fordi "alle andre" gjorde det og jeg ikke gadd å enten A) sitte hjemme å være loner eller B) være eneste edrue personen på fest.

Så helt ærlig: jeg syntes du er flink som ikke gir etter for gruppepress...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konformitetskravene og drikkepresset forsvinner etterhvert, og noen (ikke minst noen av jentene) kommer til å synes at det å ikke drikke seg syk hver helg er mer positivt også etterhvert. Kan være kjipt å vente på at andre skal oppdage dette og det er kanskje bedre å være ute og heller forklare prinsippet i det åpne enn å sitte hjemme.

Så da er ett alternativ kanskje å kjøpe Munkholm, Hansa Null, Erdinger alkoholfri, Brewdog Nanny State (god!) eller andre mer eller mindre ukjente alkoholdfrie varianter som du heller på glass så du går mer inn i "gjengen" om det er ønskelig selv om det å være edru blant fulle folk kan være rimelig kjipt...

Et annet alternativ kan være å finne en andre aktivitetrt/hobbyer som f.eks. klatring/buldring/dykking/bowling/WoW/paragliding/fallskjermhopping/ettellerannet hvor folk kommer sammen på fredag/lørdagskveldene av andre grunner enn drikking. Finnes mange som heller driver på med noe slikt helgekveldene enn å drikke seg bort, men jeg har ikke mye erfaring der selv desverre :-/

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...