Gå til innhold

Avholds - føler meg alene i helgene

Anbefalte innlegg

Jeg er en 16 år gammel gutt med en problem. Alle vennene mine drikker seg fulle hver helg og jeg er avholdsmann. Drikker ikke selv av prinsipp. Det ender opp med at hver fredag og lørdag så sitter jeg hjemme og kjeder meg, da jeg ikke liker å være der hvor andre drikker. Er det her unormalt, andre som er som meg? Føler meg ganske aleine da :p

Endret av datating
Dialekt er ikke godtatt skriftspråk her, så siden det er en ny bruker har jeg byttet ut innlegget med noe leselig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan dessverre ikke si at jeg selv er avholdsmann. Men om du fortsatt vil være med dem, og føler et press for å drikke, kan du jo drikke noe munkholm eller annen alkohol-fri øl, jeg hadde selv flere venner i juvente som drakk munkholm.

Er ikke sikker på om du må være 18 for å kjøpe munkholm heller, men du har i alle fall noe å drikke på.

Lenke til kommentar

Å drikke er en VIKTIG del av den norske ungdomskulturen.

Alternativet ditt er vel å finne likesinnede. Disse finner du i ulike kirkesamfunn.

Har du noen gang drukket btw? Rart å være imot noe "normalt" som man aldri har prøvd. Just my two cents.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Om du ikke føler for å drikke, så drikker du ikke. Er der ikke noen andre du kjenner som ikke drikker? Eventuelt som ikke drikker akkurat den helgen?

Av nysgjerrighet, hvorfor er du imot drikking?

Forde jeg ikke vil ha hundre bilder av meg selv på FB.....

Lenke til kommentar

Om du ikke føler for å drikke, så drikker du ikke. Er der ikke noen andre du kjenner som ikke drikker? Eventuelt som ikke drikker akkurat den helgen?

Av nysgjerrighet, hvorfor er du imot drikking?

Forde jeg ikke vil ha hundre bilder av meg selv på FB.....

Det er vell bare å passe på at ingen tar bilder av deg, eller at de ikke har med kamera. Selv har jeg vært på 10-20 fester i år, og har ikke opplevd at noen bilder av meg har havnet på nettet.

Men om vennene dine drikker seg full for deretter å ta bilder av seg selv, må jeg si de drar ordet "fjortisfylla" til et nytt lavpunkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Æ e da en 16 år gammel gutt me et passeli stort problem...alle vænnan mine drekk sæ full kvær hælg. Æ e avholdsmann, drekk ikkje sjøl av prinsipp. Dt ende opp i at kvær fredag og lørdag så sett æ heime å kjede mæ, like ikkje å være dær kor andre drekk. E dt hær unormalt, andre som e sånn? Føle mæ ganske aleina da :p

Du er 16 år gammel og er avholds.. og dette anser du som et passelig stort problem? Selv var jeg over 20 år før jeg i det hele tatt rørte alkohol. Da jeg var 16 år satt jeg som regel med kameratene mine og spilte spill eller så film om kveldene. Drikker absolutt alle vennene dine?

Å være den eneste edrue blant en masse fulle personer er dødskjedelig, så skjønner at du ikke gidder det.

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke drikker?

Endret av Magiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å drikke er en VIKTIG del av den norske ungdomskulturen.

Samfunnet vårt er på vei i dass.

Hva er galt med å ruse seg?

Det er ingenting galt i å ruse seg. Gjør hva du vil. Kroppen er din. Problemet er når det blir en "viktig del av kulturen".

Da må jeg nok si meg enig med deg. ;)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være avholds for å forhindre at man driter seg ut. Så lenge man har kontroll på hva man får i seg går det helt fint. Litt brisen skal en ungdom få lov til å bli, men når det er sånn man ikke husker en dritt av hva som skjedde for 10 timer siden skal man vurdere å roe ned litt.

Lenke til kommentar

du trenger ikke å drikke deg kavdritings, og dessuten så går det ann å fikse på at ingen andre ser bilder som har blitt lagt ut av andre av deg på FB ... ... no pressure though...

Det hjelper nok ikke stort. Selvom folk ikke kan se bilder som er knyttet til deg, er bildene der fortsatt. Man kan fortsatt se at personen er på bildet. Så det tryggeste er nok bare å være litt forsiktig.

Lenke til kommentar

Drikkekulturen i norge er litt i villeste laget. Har snakket med en utvekslingstudent fra tyskland og hun var smått sjokkert over flatfylla som nordmenn driver med i helgene. Selv drikker jeg ekstremt lite da jeg synes at det å være helt borte var morro et par ganger. Spesiellt i russetia, men nå synes jeg ikke at det er like spennende lenger.

Til trådstarter. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å enten forsøke å dra med meg folk på andre ting. F.eks bowling, filmkveld eller andre ting. Grunnen til at folk drar på fest er jo ofte at man kjeder seg og vil ha det morro. Men det kan man ha flere steder, også uten store mengder alkohol. Et annet alternativ er jo å rett og slett finne seg flere venner.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...