waters2k Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg har hatt denne linjen en stund men mister forbinnelsen rett som det er, må resette Thomson Speedtouch rutern min 1 gang om dagen og hva bør gjøres for å få dette stabilt? Selv bruker trådløs nett og dette er med en wirelessruter fra Gigabyte. Er det mulig å nedgradere linja mi hos ngt for å forbedre dette? Hadde vært fint å høre fra folk med lignende problem her inne. Takker så mye for alle innspill, skal ta de step by step. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Du bør sjekke hvor problemet ligger neste gang nettet faller ut. Ved utfall, så koble en nettverkskabel i Gigabyte og se om du får nett der og deretter samme i Speedtouch. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Hadde akuratt samme problem her. Vi har dog Ventelo 20/1, men hadde da et dusin forskjellige routere. Alle virket bra, men etter en stund så ble de "slitne". Merker det ved at den må resetes flere ganger om dagen, går treigere og har ikke sine gode dager lengre. Bestemte meg da for å legge litt ekstra i en god router, endte da med apple airport extreme. Hatt den i over 1 år nå uten noe som helst problem. Bare et lite tips Endret 7. november 2010 av stigzy Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Har hatt ADSL hos telenor i mange år.. og derfor hatt ett Thomson Speedtouch modem.. Det siste året har det bare vært tull.. måtte restarte modemet ca 3 ganger per dag.. Det funket flott til f.eks nettradio eller msn.. så lenge man var tilkoblet noe funket det, men å åpne en ny nettside var dead cause.. Misstenkte routertn litt.. men nå nylig fikk vi ny nettleverandør og nytt modem (men samme routrer) og det har ikke dotte ut en eneste gang.. Føler at speedtouch har litt problemer gitt.. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Når nettet faller ut så står alle lysene på Speedtouch med full belysning, ikke blinking på noen av lampene. Gigabyte wireless viser enda tegn til aktivitet mens S.touch er dønn stille, hørt at det kan være en ide å nedgradere linjen også. Jeg har 20/1 som sagt og får max 13000 her jeg bor, om NGT kanskje setter ned linjen litt så kanskje den kan bli mer stabil. Hvem vet? Det er jo rart at vi i dette landet enda skal sitte med slike linjer en dag i dag, hvor er fiberen sier jeg bare? Kanskje på tide med en telefon til ngt, se om dem kan komme med noe konstruktivt som kan hjelpe litt på dette. Veldig irriterende og restarte modemet flere ganger i uka, synes at slikt burde vært ungått. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Når nettet faller ut så står alle lysene på Speedtouch med full belysning, ikke blinking på noen av lampene. Gigabyte wireless viser enda tegn til aktivitet mens S.touch er dønn stille, hørt at det kan være en ide å nedgradere linjen også. Jeg har 20/1 som sagt og får max 13000 her jeg bor, om NGT kanskje setter ned linjen litt så kanskje den kan bli mer stabil. Hvem vet? Det er jo rart at vi i dette landet enda skal sitte med slike linjer en dag i dag, hvor er fiberen sier jeg bare? Kanskje på tide med en telefon til ngt, se om dem kan komme med noe konstruktivt som kan hjelpe litt på dette. Veldig irriterende og restarte modemet flere ganger i uka, synes at slikt burde vært ungått. Kan være ruteren som er sliten ja, men først å fremst... test med en direkte kabel inn i Speedtouchen og se om du har nett, om det så er tilfelle så kan det være Gigabyte ruteren som skaper seg. Uansett, det beste er å bridge utstyret om du skal ha eget utstyr tilkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå