Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fungerer jentene?

Gjest Hei!

Anbefalte innlegg

Merker at mange er leie av lange svar som kan virke tåpelige mennisløst. Jeg er en fyr som liker prinsipper og teorier, så her de første linjene babler jeg om ting som kanskje ikke har noen ting med verden å gjøre. Les det siste du :)

Også kan man spørre seg "Hva er det værste som kan skje?".

Faktisk, det værste som kan skje, tror du, er å få et nei. Men evolusjnert sett og dette er også en av grunnene på hvorfor du ikke tør å prate med hun - du kan bli drept.

Kroppen vår henger tilbake mange tusen år. Og kroppen har en spesiell forsvarsmekanisme som er nummer #1 på hvorfor folk feiler på det de skal prøve på - kroppen gir dem ikke tilattelse.

Så kan du spørre deg.. Hvorfor tør du ikke å snakke med hun? Hvorfor er det slik at når du har så LYST å bli kjent med personen, men hjernen sier "STOPP!! NEI!!"

Grunnen er ganske evolusjoner og enkel. En hver sittuasjon kroppen din føler at du ikke har nok VERDI, så vil du ikke klare å utføre det. Hvorfor det er slik, er at når du er lederen i en flokk så er du den typen som har høyest verdi. Om du dog ikke er lederen, og prøver deg på en dame, så er det slik at hvis du ikke klarer å få ligget med henne, så vil du ikke bare bli utvist fra flokken (de vil se deg som svak) og måtte klare deg selv (da er du uansett garantert død) MEN.. Du kan også ta damen til en annen person som har høyere verdi enn deg selv, og en stor sjans i at han dreper deg. Det er også hvorfor vi har kjærlighetssorg. Når vi får sorg så retter vi alt av energi og tid på å tenke på hvordan man skal få tilbake det som skapte sorgen. Man er villig til å drepe og jakte, denne sorgen fungerte ganske bra for noen tusen år siden, idag er den som godt som ubrukkelig.

Så kan vi spørre oss selv. Hva er det værste som kan skje? Blir vi drept idag om vi prøver oss på en dame? Nei, det værste som kan skje, og har skjedd med meg er å havne i en slosskamp og få noen saftige slag mot trynet. Det andre værste som kan skje, og virkelig vondt for egeoet - å bli avvist.

Så hør her... Hjernen din sier nei når du prøver å snakke med en jente, det er fordi du ikke har nok tillit til deg selv. Når du har nok verdi så vil også din beste personlighet åpne seg, slik at de beste linjene og det beste av deg selv kommer fram. Det er også en av grunnene på hvorfor man kan plassere enn middels-populær gutt med lav-populære gutter på skolen og du vil se at den middels-populære gutten vil virke overlegen og klare det meste, men om du så plasserere denne middels-populære gutten med noen populære, så vil han virke underlegen og ikke tøre å bringe det beste i seg selv.

For å få selvtilit så må man samle beviser. Foreksempel et bevis jeg har skaffet meg etter å ha vært ute med jenter alt for mye og fått avvisninger hele tiden er beviset - gi FAEN. Jenter tester deg hele tiden, de tester hvor mye kontroll de har over deg og hvor mye negatvt dritt de kan stappe i deg, som foreksempel en jente sier "Du er en drittsekk" eller som jeg ofte hører "Du er løs! Du er ekkel!". Hvorfor de gjør det er fordi de er evolusjonert programmert til å søke etter alpha malen som kan beskytte dem når faren blir stor. Og da vil det ikke duge med en gutt som er overfølsom og betish.

Du vil helt sikkert ikke bry deg om hva jeg skrev, akkurat slik du har lukket øyneen dine for alle de andre svarene du har fått. Men skal jeg si deg, det finnes ingen magicpill. Du tenker kanskje at det finnes, og det gjør de fleste også. Men faktum, skal du ha noe, så går du ut å tar det. Ikke sitter inne på nett og sutrer over det. Du vet hva du er programmert til å gjøre, du vet hvordan evolusjonen fungerer og du vet nå at det er ingenting å være redd for.

Sett Matrix btw?

Endret av Knife
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg spørre.. Hvor gammel er du og hva er dine tiligere errfaringer med jenter og det sosiale?

Jeg vil gjerne at du skal svare på om du har sett Matrix. Fordi filmen kan kanskje forklare en hel del om hva jeg mener med jente sjekking.

Du kan ikke lese opp til selvitlit nei.. Men du kan lese opp til motivasjon og kunnskap, som er to gode faktorer for å lykkes med jenter.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Om du feiler eller ikke vet ingen. Dersom du klarer å få en sjanse til å først bli kjent med hun, kommer det etterhvert mer av seg selv.

Jeg kan ihvertfall si at du må PRØVE. Om du feiler, so be it!

Og forresten, fint innlegg Knife!

Endret av Quote
Lenke til kommentar

La meg spørre.. Hvor gammel er du og hva er dine tiligere errfaringer med jenter og det sosiale?

Jeg vil gjerne at du skal svare på om du har sett Matrix. Fordi filmen kan kanskje forklare en hel del om hva jeg mener med jente sjekking.

Du kan ikke lese opp til selvitlit nei.. Men du kan lese opp til motivasjon og kunnskap, som er to gode faktorer for å lykkes med jenter.

15 år.

Har hatt tidligere erfaringer, en i barnehagen og en på barneskolen, og nå er jeg i en til?

Jeg er langt ifra sosial. Livet består av: Stå opp, Skole, Hjem og PC/TV, spise, sove. Noen ganger trening med Fotballlaget der jeg er asosial og blir mobbet, jeg er forskjellig fra andre.

Jeg har ikke sett Matrix, nei.

Så det finnes bøker om hvordan man sjekker opp jenter? Hvor?

Det lange innlegget forsto jeg det slik:

Grunnet tid tilbake så er man redd for de gamle konsekvensene, bli drept. Men nåtiden er ikke slik?

Jeg får nok bruk for det jeg har lært, men ikke i dag. Skoledagen er ikke så lang for hun, så jeg får prøve å få kontakt den lille tiden jeg har på meg før ukeslutt.

Lenke til kommentar

Jeg er like gammel som deg. Og tro meg, tror du at en særlig oppgående gutt begynte å lese bøker om jente sjekking? Nei. Jeg var som deg, jeg var asosial fra 1 til 8 klasse. Det var 9 klasse jeg begynte å ta meg godt i nakkeskinnet og komme meg ut, og du vil ikke angre av å legge igjen pcen for å komme deg ut og bli kjent med folk.. Å bli kjent med folk og bygge opp de sosiale ferdighetene er en av de beste egenskapene du vil få bruk for i livet.

Grunnet tid tilbake så er man redd for de gamle konsekvensene, bli drept. Men nåtiden er ikke slik?

Ehh nei.. Jeg forklarte hvorfor du føler deg redd for å snakke med en jente. Før var det slik at du kunne bli drept om du nærmet deg noe du ikke hadde nok verdi for (å pulle en jente foreksempel) og konsveksen kunne bli å bli drept eller utelatt fra flokken. Og det der derfor man får denne følelsen av nervøsitet når man nærmer seg en ukjent person.

Begynner å bli ganske lei av å si at det ikke finnes noen magicpill løsning på jentesjekking. Man kan ikke bare lese en bok og ut å kapre jentene. Det fungerer ikke slik, jeg selv vet det. Jeg har lest, men det var ikke før jeg begynte å virkelig komme meg ut og snakke med folk overalt at jeg skjønte hvordan det fungerte. Bøkene gir deg bein, å komme seg ut gir deg kjøtt på beina.. Skjønner du?

Men om du virkelig vil bruke mange timer på å studere sjekking (når man egentlig kunne gått ut og hatt det gøy) så anbefaler jeg filmen - Blueprint Decoded av RSD.

Det som er veldig merkelig er at etter du har lest ufattelige mange bøker om selvutvikling og sett tonnevis med timer med film om jenter så er det akkurat som jesus selv kommer ned til himmelen og du ser åpenbaringen: Vær kul, vær avslappet, vær i senter og ikke tenk. Og wow, det var ikke noe mer vanskeligere enn det. Men det må du nesten finne ut av selv etter du har gått den lange og spennende veien :)

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Enig i det du sier Knife, følte denne "åpenbaringen" selv. Etter å lest alfor mye pickupteori og kommet deg ut i felt og merket litt resultater, skjønner du fort hvor lett det egentlig er.

Men for guds skyld ikke anbefal gutten å sitte å runke til 20timer RSD, bortkastet tid spør du meg.

Har ikke lest den enda, men Hjerterknekt og Genuine connections har akkuratt gitt ut en ebok, som inneholder det meste du trenger å vite + oppdrag og utfordringer du kan pushe deg selv med.

Kan kanskje være bra siden du er 15, og da skjønner du nok mer av en bok på norsk også.

Ellers kan du sjekke ut The flawless method fra RSD som kan være veldig fin å begynne med, men ikke bli for opphengt i "state" og dette andre tullet som RSD snakker om.

Hvis du har lyst på mer direkte sjekking kan du sjekke ut 60 years of challange og gunwitch.

Google it

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Du sier at boken er grunnmuren i alt (det samme med film.

Men sier lenger ned at det er unødvendig?

Nå har det i tillegg skjedd en misforståelse på skolen...

Som sagt så snakker jeg aldri med hun, men vennene hennes. Og nå har jeg visst sendt ut feil signaler, så vennen hennes tror jeg liker hun istedet.

Altså den jeg liker har en venn, den vennen tror jeg er forelsket i seg, og nå ''vet'' hele skolen om det? Hallo? Jeg ga denne vennen en klem fordi hun hadde bursdag. Jeg gir ikke ofte klemmer, men skal jeg gjøre det med alle så ingen tenker at det lenger er uvanlig, men at det er meg å gi klemmer, nye meg?

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Misforståelser in my ass!!!

Lenke til kommentar

Altså den jeg liker har en venn, den vennen tror jeg er forelsket i seg, og nå ''vet'' hele skolen om det?

Hei du! Jeg tror ikke "hele skolen" bryr seg.

Bare se hvor mye du bryr deg om ditt eget kjærlighetsliv, på samme måte bryr de seg bare om sitt eget, ikke DITT.

Lenke til kommentar

Ok. Overdrev kanskje litt...

Men fordi jeg sjeldent gir klemmer. Og ga det til vennen av den jeg likte, fordi hun hadde bursdag. Det at IHVERTFALL hele 10.-trinn vet om det (kanskje ikke bryr seg) men vet om det. Det er barnslig.

Hun hadde bursdag = Klem.

Hvor får man dette med interresse fra?

Jeg tenker hele tiden på det nå...

Jeg vil jo ikke sende ut flere feile signaler...

Jeg ser både ulemper og fordeler ved dette.

Jeg kan gjøre det likegyldig ved å gi klemmer til alle jeg møter, jeg gir klapp på skulderen til gutter, men det er noe annet.

Eller så kan jeg bruke det at folk tror jeg liker hun. Til å snakke med hun jeg egentlig liker. Folk vil tro at jeg da snakker med hun av vennskapeligev grunner, fordi de tror det er vennen ved siden av jeg egentlig liker.

Vet det ble problematisk innlegg. Men situasjonen er også problematisk.

Lenke til kommentar

Ok. Overdrev kanskje litt...

Men fordi jeg sjeldent gir klemmer. Og ga det til vennen av den jeg likte, fordi hun hadde bursdag. Det at IHVERTFALL hele 10.-trinn vet om det (kanskje ikke bryr seg) men vet om det. Det er barnslig.

Hun hadde bursdag = Klem.

Hvor får man dette med interresse fra?

Jeg tenker hele tiden på det nå...

Jeg vil jo ikke sende ut flere feile signaler...

Jeg ser både ulemper og fordeler ved dette.

Jeg kan gjøre det likegyldig ved å gi klemmer til alle jeg møter, jeg gir klapp på skulderen til gutter, men det er noe annet.

Eller så kan jeg bruke det at folk tror jeg liker hun. Til å snakke med hun jeg egentlig liker. Folk vil tro at jeg da snakker med hun av vennskapeligev grunner, fordi de tror det er vennen ved siden av jeg egentlig liker.

Vet det ble problematisk innlegg. Men situasjonen er også problematisk.

Dette er kanskje litt Off-Topic.

Men jeg lurer på hvorfor det er så sykt enkelt å si noe stygt til folk. Jeg ser for meg at jeg kan si mange stygge ord til jenta jeg egentlig liker, og evnt. vennene hennes. Men å si noe positivt, t.o.m. si ''Hei'' uten/med ett smil, det er så altfor vanskelig.

Er det noe evulosjonistisk også? Har alltid lurt på det...

Er ansiktet laget med ett utgangspunkt der du ser sint ut, mens du må forandre det?

Tenker fortsatt på dette, og aner ikke hva jeg skal gjøre på Mandag...

Lenke til kommentar

Enig i det du sier Knife, følte denne "åpenbaringen" selv. Etter å lest alfor mye pickupteori og kommet deg ut i felt og merket litt resultater, skjønner du fort hvor lett det egentlig er.

Men for guds skyld ikke anbefal gutten å sitte å runke til 20timer RSD, bortkastet tid spør du meg.

Har ikke lest den enda, men Hjerterknekt og Genuine connections har akkuratt gitt ut en ebok, som inneholder det meste du trenger å vite + oppdrag og utfordringer du kan pushe deg selv med.

Kan kanskje være bra siden du er 15, og da skjønner du nok mer av en bok på norsk også.

Ellers kan du sjekke ut The flawless method fra RSD som kan være veldig fin å begynne med, men ikke bli for opphengt i "state" og dette andre tullet som RSD snakker om.

Hvis du har lyst på mer direkte sjekking kan du sjekke ut 60 years of challange og gunwitch.

Google it

Jeg synes Blueprint var verdt tiden. Og state finnes faktisk. State er en tilstand når du har høyere verdi enn de fleste i rommet, slik at du kan føle deg konge og hjernen åpner den beste personligheten din, uten å være redd for at noen kan drepe deg. Fordi som kanskje noen vet, så er state en ganske farlig tilstand (om kroppen ikke bruker den riktig). Den åpner opp det beste av deg selv, som gjør at du også kan kapre jenter og øppe deg for mye, slik at du kan virke som en trussel mot lederen.

Blueprint Decoded er heller ikke ment for full sjekking, men han setter heller fokus på mange andre ting som selvutvikling, postiv utvikling og sosial dymnatikk for å pjotte det inn for å forstå hva det har med jenter å gjøre. Ellers er også The flawless methode av tim (Helllu.. Mie name is TIIM!") noe som er bra for å sjekke oppi..

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Som sagt så snakker jeg aldri med hun, men vennene hennes. Og nå har jeg visst sendt ut feil signaler, så vennen hennes tror jeg liker hun istedet.

Altså den jeg liker har en venn, den vennen tror jeg er forelsket i seg, og nå ''vet'' hele skolen om det? Hallo? Jeg ga denne vennen en klem fordi hun hadde bursdag. Jeg gir ikke ofte klemmer, men skal jeg gjøre det med alle så ingen tenker at det lenger er uvanlig, men at det er meg å gi klemmer, nye meg?

Wow.. Skolen din er merkelig..

Men jeg lurer på hvorfor det er så sykt enkelt å si noe stygt til folk. Jeg ser for meg at jeg kan si mange stygge ord til jenta jeg egentlig liker, og evnt. vennene hennes. Men å si noe positivt, t.o.m. si ''Hei'' uten/med ett smil, det er så altfor vanskelig.

Er det noe evulosjonistisk også? Har alltid lurt på det...

Er ansiktet laget med ett utgangspunkt der du ser sint ut, mens du må forandre det?

Tenker fortsatt på dette, og aner ikke hva jeg skal gjøre på Mandag...

Fordi mennesker er egoister og kun tenker på seg selv. Om du sier til en person at den personen gjør noe feil, så 99 av 100 ganger klarer ikke denne personen se at han gjør noe feil. Altså når man kritiserer så havner den andre parteren i selvbeskyttelse modus. Krisitsere, dømme og klage er ikke noe evolusjonert, men noe du selv har bygget opp fra fødelsen. Kanskje du har noe poeng i dette med ansiktet, fordi når man er avslappet i ansiktet så der de fleste litt smågretten/sur ut.

Lenke til kommentar

Wow.. Skolen din er merkelig..

Takk for svarene dere/du gir.

Men jeg lurer seriøst på hva jeg skal gjøre i en situasjon som dette...

Jeg tenker at det er positivt, da, fordi folk legger fokus på hva jeg gjør ang hun de tror jeg liker, så jeg kan snakke normalt uten forstyrrelser og tanker med hun jeg egentlig liker. Men det i seg selv situasjon-sett liker jeg IKKE.

Lenke til kommentar

Tenker det jeg å...

Mens folk hele tiden tenker at jeg liker hun andre, så kan jeg bruke tid endelig på å snakke med hun jeg egentlig liker, uten at folk vil få mistanke, siden deres mistanke er hos en annen?

Lenke til kommentar

Tenker det jeg å...

Mens folk hele tiden tenker at jeg liker hun andre, så kan jeg bruke tid endelig på å snakke med hun jeg egentlig liker, uten at folk vil få mistanke, siden deres mistanke er hos en annen?

De tenker ikke "hele tiden" på at du liker noen. De "mistenker" ingenting. De bryr seg ikke. :ph34r: Og om de brydde seg har de glemt det. Har DU kontroll på 100% av alle klemmene som er gitt på hele skolen din? Nei. Jeez.

Lenke til kommentar

Men jeg er i en annen situasjon enn andre.

Mange vet jeg liker èn jente i paralell. Og når jeg plutselig gir vennen hennes (bursdagsbarnet en klem) så glemmer de helt at det kan være bakgrunn for bursdag-greien?

Det er uvanlig til meg å gi klem.

Så valgene kan være slik:

- Det kan startes for meg en ny tid, der jeg gir klemmer til alle, så overskygger det situasjonen (det var noen venner i nærheten jeg ikke ga klem til, fordi jeg trodde de forsto dette var en bursdags-greie, men de er så dumme, vetv du.)

- Jeg kan begynne å snakke med jenten jeg egentlig liker, uten noe bekymring fordi tankene ders om hvem jeg liker er hos en annen person. Så jeg kan snakke i fred med hun jeg egentlig liker uten at andre og hun jeg liker vet noe om det.

Jeg kan gjøre begge deler. Starte å gi klemmer, men samtidig snakke med hun jeg liker.

Problemet var at jeg kom til skolen, hun som hadde bursdag sto der med 2 andre. Jeg gikk bort til hun og ga hun en klem. Ikke de andre, de hadde ikke bursdag. Men neida, det er ikke slik DE ser det. Litt tragisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...