akira7 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei Jeg sliter skikkelig med at pc'en min slår seg av under spill. Når jeg starter opp spillet, startet vifta på grafikkortet med å kjøre for fullt, får spilt i 5-10 min før pc'en slår seg av. Har installert alt av seneste driver, støvsugd hele kabinettet for støv. Jeg mistenker at skylden ligger hos grafikkortet da under idle, er tempen oppe i 75-80 grader, under load/spill kommer den opp i 100 grader. Har dessuten prøvd forskjellige plassering av ram og startet opp med 1rambrikke om gangen og har oppdatert alle drivere. Forsatt slår pc'en seg av under spill. Her er følgende utstyr; Intel Core2Duo E8400 ASUS P5Q PRO, P45 ASUS Radeon 4850 512mb Corsair strømforsyning, TX750w Corsair Twin2x pc6400 4gb ddr2 2x Samsung spinpoint F1 750gb Jeg bruker Win7 64bit, noen som kan hjelpe meg med å løse problemet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 100c ved load høres i overkant mye ut ja. Ikke esktremt, men muligens nok for at det kan lage et problem. Har du sjekket at kjøleren sitter bra, og at viften fungerer fint? -Stigma Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Ja, tok den ut nå og renset den for støv og sjekka at vifta satt godt på. Forsatt skrur pc'en seg av, vurderer nå å gå for et nytt skjermkort, vis dette ikke løser seg :/ Lenke til kommentar
wiak Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 i catalyst gå til ati overdrive taben, så enable manual fan control, sett den til 50% eller noe sjekk også om cpu vifta står på 50% eller høyere Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Da skal jeg prøve det, går det ikke bestiller jeg et nytt grafikkort, denne gangen går jeg for GeForce kort. Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 hvis du har løsnet kjøleren til GPU, renset du denne med sprit, og hadde på ny kjølepasta før du monterte sammen?? meget viktig. kan også tyde på psu feil. skrur pc seg helt av? får du skrudd på igjen med det samme etter brudd? eller går den bare ned til skrivebordet? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har bare tatt ut GPU'en og renset den for støv, så å sette den tilbake på sloten. Pc'en skrur seg helt av og jeg får skrudd den på igjen med det samme. PSU'en har jeg ikke hatt noen problemer med, den er stabil og er for å si lydløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå