tomarild Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Da får jeg.... Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/4/b/www/index.php:2) in /home/4/b/www/index.php on line 3 Endret 24. november 2010 av tomarild Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Du må ha den på toppen av filen, Helt på toppen. INGEN tegn forran, kun <?php. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 Tusen HJERTELIG alle som bidro. Takk Skippy! Det løste alt! Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Hallo! Forrige problem er løst. Har et nytt spørsmål og legger det i samme tråd. Like greit som å starte ny. Har funnet en kode som lar meg hente min siste twitter-status med PHP til siden min. Det funker forsåvidt greit, men jeg får ikke noen æ, ø eller å. Noen som har lure råd for å fikse det enkelt? Resten av siden min funker fint med disse tegnene. Bruker <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />. Har det noe å si? Håper ikke det, for jeg har endelig fått det til å funke med databasen jeg henter ut ting ifra. Her er koden jeg bruker for å hente twitterstatusen: <?php function get_status($twitter_id, $hyperlinks = true) { $c = curl_init(); curl_setopt($c, CURLOPT_URL, "http://twitter.com/statuses/user_timeline/$twitter_id.xml?count=1"); curl_setopt($c, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); $src = curl_exec($c); curl_close($c); preg_match('/<text>(.*)<\/text>/', $src, $m); $status = htmlentities($m[1]); if( $hyperlinks ) $status = ereg_replace("[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]", '<a href="%5C%22%5C%5C0%5C%22">\\0</a>', $status); return($status); } ?> <?php echo get_status('twitternavn'); ?> Endret 28. november 2010 av tomarild Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Hva dukker opp istede for æ,ø og å da? Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Hei Skippy! Der det skal stå "på", står det p & # 2 2 9 ; (uten mellomrommene) Endret 28. november 2010 av tomarild Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Det er koden til Æ, ø og å. Kjør en preg_replace på de riktige kodene, så løser det seg. Endret 28. november 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Evt bare bruke html_entity_decode() Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Hei igjen! Sliter med å få til begge disse to tingene i sammenheng med koden jeg har postet ovenfor. Har sett innlegg om emnet her inne, samt googlet - men får det allikevel ikke til å fungere. Hvordan skal jeg bruke det? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Echo funksjon($var); Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Still no luck. Merkelig at jeg etter to timers googling fortsatt ikke har fikset dette her Endret 29. november 2010 av tomarild Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hvorfor google? Bare putt den rundt det du printer ut. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Fordi det ikke funker Skippy! Har offisielt gitt opp nå Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Er den koden her jeg forsøker å få til <?php function get_status($twitter_id, $hyperlinks = true) { $c = curl_init(); curl_setopt($c, CURLOPT_URL, "http://twitter.com/statuses/user_timeline/$twitter_id.xml?count=1"); curl_setopt($c, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); $src = curl_exec($c); curl_close($c); preg_match('/<text>(.*)<\/text>/', $src, $m); $status = htmlentities($m[1]); if( $hyperlinks ) $status = ereg_replace("[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[ [:alnum:]/]", '<a href="%5C%22%5C%5C0%5C%22">\\0</a>', $status); return($status); } ?> <?php echo get_status('twitternavn'); ?> Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Når ble return en funksjon? (Siden du bruker return(); ) riktig er return $status; i tillegg kan du gjøre return funksjon($status); Funksjon = html_entity_decode(); Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 return har da alltid vært en funksjon, på lik linje med echo og print Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Har aldri sett at man kan bruke det med kolon rundt. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Man KAN bruke parentes (på samme måte som med echo og print, som sagt), men det er langt ifra vanlig. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 return har da alltid vært en funksjon, på lik linje med echo og print Nei, ingen av disse er faktisk funksjoner. Print, echo og return er alle «language constructs», derav parenteser rundt er valgfritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå