Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor finner jeg oversikt over "åpent" trådløst int

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg på en liten ferietur. Jeg tar selvfølgelig med meg laptopen.... Jeg har også ett trådløst nettverkskort.

Problemet er:

Jeg orker ikke vandre gatelangs i en fermmed by for å lete etter ett åpent nettverk å koble meg opp mot.

Finnes det en nettside med oversikt over åpne nettverk?

Hvis det ikke finens noen side for dette så er det jo en kuul sak å lage :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan like gjerne bruke denne posten, er det noen som vet av åpne wlan-soner i Trondheim?

fra http://www.dagbladet.no/dinside/2003/02/28...d&order=0#boers

Comfort Hotel Bakeriet  Brattørgata 2  7010  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

Telenor Expo Trondheim  Otto Nielsens vei 12  7004  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

Rainbow Gildevangen Hotell  Søndre gate 22 B  7010  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

Trondheim sentrum  Kongens gate 56  7012  Trondheim  Sør-Trøndelag  Norwaywireless.net  

Rainbow Trondheim Hotell  Kongens gate 15  7013  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

Nidarøhallen  Klostergata 90  7030  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

First Hotel Astoria  Nordre Gate 24  7010  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telia Homerun  

Netcom, Trondheim  Pirsenteret  7462  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telia Homerun  

Lerkendal Stadion  Klæbuveien 125  7031  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

Lilletorget Hotell & Møtesenter  Cicignons plass  7011  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil  

Druen  Torget, Munkegata 26  7011  Trondheim  Sør-Trøndelag  Multioffice.no  

Scandic Hotel Prinsen  Kongensgate 30  7012  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telia Homerun  

Kontoret Bar&Brasseri  Nordre gate 24  7010  Trondheim  Sør-Trøndelag  Multioffice.no  

&

http://www.norwaywireless.net/wiki/AksessL...46c0e9ba03da3f7

i tillegg kan du vel forvente at det fins et og annet public wlan rundt studentbyene.

Lenke til kommentar
Lerkendal Stadion  Klæbuveien 125  7031  Trondheim  Sør-Trøndelag  Telenor Mobil

Wow, Knallbra info! Jeg som tenkte jeg skulle skaffe meg ADSL for å kunne sjekke mail og småsurfe litt på kveldstid også. Jeg bor bare noen få hundre meter unna Lerkendal stadion så en liten antenneforsterker og så er det vel forbindelse. Men er det noen som vet om det er fri tilgang eller om man må betale eller gjøre noen triks for å få kontakt?

PS. Jeg kan forresten opplyse om at NTNU og SINTEF har trådløst nett i de fleste byggene sine (altså i Trondheim). Men her er sikkerheten langt bedre og man må i praksis være ansatt eller student her for å kunne logge inn.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig er det åpent, men det skader ikke å sjekke med en bærbar før man brenner av penger på antenne etc. Tilbudet er vel tiltenkt kernel hacker'ne i "kjernen" m.fl.

Tviler derfor på at man har noen form for adgangsbegrensinger på nettopp dette nettet (samme gjelder for hoteller etc.) da det ville medføre relativt store ulemper.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...