EmilFabian Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei! Jeg skal installere Ubuntu på en gammel Dell Inspiron 510m som har begrenset med ram. Jeg har lastet ned nyeste Ubuntu 10.10 på ca. 700 MB fra http://ubuntu.com, men under installasjonen begynner den å laste ned en isofil til? Er filen jeg lastet ned bare installasjonsprogrammet? Har bare Mobilt Bredbånd her, så jeg håper ikke at jeg må laste ned enda mer, det kan ta sin tid Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 ISO-filen brenner du på CD og booter fra den. Eventuelt kan du prøve WUBI-installer hvis du allerede kjører windows. Prøvde det selv her om dagen, og fungerte kjempebra! Det er nok enkleste måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Takk for svar! Fant ut at jeg måtte laste ned en iso til, så jeg lot den stå i natt. Men når jeg skal installere så velger jeg språk, og da låser alt seg. Står og jobber i 10-15 min. Så kommer det opp en melding om at det har skjedd en feil som ikke kan gjenopprettes, og at det nå startes en live-versjon av Ubuntu som du kan lete etter feilen i. Merkelig :S Kjører Windows XP på denne pcen fra før av, må jeg formatere hele harddisken først eller kan jeg formatere under installasjonen? Endret 7. november 2010 av EmilFabian Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hvor mye RAM har du på pcen da? Kanskje du bør bruke XUbuntu på denne PCen da XUbuntu kan virke med så lite ram som 192MB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå