dude80 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Java: How to Program (Harvey M. Deitel, Paul J. Deitel) Den er fra 11 October, 2001, er ikke det litt gammelt? Er det mye nytt siden den gang? Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Den er jævels bra! Deitel har etter min (og mange andres) mening de beste lærebøkene. Bruker selv java2 advanced og Internet & www, how to program og digger de. Det som står i boka der kommer nok til å være relevant ganske lenge siden det er mest basic. Sånne ting forrandrer seg ikke. Hvis du holder deg til den java-versjonen som følger med boka (eller 1.3) så er du nok sikret en bra innsikt i språket. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Som sagt, det er en bra bok...både den og Advanced-utgaven. Har begge, og de gjør jobben! Gjerne litt store eksempler etterhvert som inneholder en del "unødvendig" i forhold til det aktuelle emnet som blir omtalt, men det er og det eneste jeg har noe å utsette på. Enden: hvor er avataren din? Kjenner deg jo ikke igjen lengre Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 er det lurt å kjøpe denne boka og prøve å lære seg java når vi har lærer c++ på skolen også (HIST) ? blir vel kanskje bare forvirrende, eller? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Altså, skal du lære C++ og Java samtidig så kan du jo få det problemet uavhengig av hvilke bøker du bruker. Deitel er en god bok. Om du blir forvirret er vel mer opp til deg Hva med å lære et språk om gangen? Tankegangen er uansett rimelig lik, ihvertfall på de fleste områder. Blir mer syntakst-problemer i tilfelle vil jeg anta. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 har drevet på med c++ i snart 1 år nå. har veldig lyst til å prøve meg på java også... kan vel ikke skade? er vel bare syntax'en som er litt forskjellig Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Enden: hvor er avataren din? Kjenner deg jo ikke igjen lengre Workstationen min har gått grundig på trynet... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=127169 Det skjedde heldigvis rett etter at jeg hadde flyttet servervirksomheten min til en ny dedikert server, men alle javafilene + servletene + avataren ligger fortsatt på den... edit Skal lære applikasjonsutvikling i vb.net til høsten. Satser på at det går greit sammen med java Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå