Neroo Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Hovedkort - Asus Crosshair IV Formula CPU - AMD Phenom II X6 1090T Black Edition GPU - Asus Radeon HD 6870 HDD - Intel X25-M 160 GB Gen 2 RAM - OCZ PC3-12800 Platinum 4 GB 1600MHz CL7 PSU - Chieftec Nitro Series BPS-850C 850W Hvordan vil dette funke sammen? Og hva slags powersupply tror du jeg vil trenge? Endret 7. november 2010 av Neroni Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Dette skal passe sammen ja. har bare gitt det en røff oversikt dog. Ville annbefalt å vurdere å bytte intel SSDen mot en Cruicial C300. Den regnes generellt sett som det bedre valget nå. PSU størrelse... en solid 550-600watter burde være rikelig. Med PSUer er det egentlig langt viktigere hvor mange ampere 12volt de kan levere fremfor total wattage - da det hovedsakelig er 12volt som brukes mye av. Jeg har ingen konkrete forslag å vise til da det er en stund siden jeg researchet PSUer selv. Sjekk subforum for PSUer for konkrete forslag. -Stigma Endret 6. november 2010 av Stigma Lenke til kommentar
spn85 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hett tips; komplett.no har Superweekend, og har en del chieftec PSU'er til halv pris Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Takk for tips, skal sjekke ut C300-en & PSU-ene. Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Kjapt spørsmål: Blir det problemer hvis du kjøper en strømforsyner som gir for mye watt? Eller er det bare å sikte høyt for å sikre seg. Lenke til kommentar
spn85 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Kjapt spørsmål: Blir det problemer hvis du kjøper en strømforsyner som gir for mye watt? Eller er det bare å sikte høyt for å sikre seg. Hvis komponentene dine f.eks trekker maksimalt 500W til sammen så trenger du bare en strømforsyning som kan yte minst 500W stabilt. Dersom du da har en strømforsyning på f.eks 750W vil ikke komponentene bruke mer enn 500W, og du har litt effekt "til overs", som kan være kjekt hvis du setter inn mer/bytter ut maskinvare som trenger mer effekt. Så selv om du har en PSU som yter mer enn hva komponentene dine krever, så betyr ikke det at den alltid leverer f.eks 750W, den vil bare levere det som trengs til enhver tid (maks 750W i dette eksempelet). Mulig dette ble litt rotete forklart, du får si fra hvis det var uklart Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 ikke gå for 3 ram brikker!!! amd hovedkort har 2 og 2 i par (du trenger da tokanals minnesett) c300 er mye bedre ssd en den du hadde valgt nå vet ikke jeg hva du skal bruke pcen til men det ser ut som du kanskje bruker litt mye penger på en ssd i forhold til alt annet Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Kjapt spørsmål: Blir det problemer hvis du kjøper en strømforsyner som gir for mye watt? Eller er det bare å sikte høyt for å sikre seg. PSU trekker bare så mye fra veggen som komponentene trenger. watt-ratingen på en PSU er altså MAKS grensen dens for hva den tåler. En 1000-watt PSU med en 60watts lyspære tilkoblet vil bare trekke ca 60watt fra veggen (egentlig nærmere 70watt i praksis pga. spenningskonverteringen). Jeg har selv en 1200watt, og bruker bare en liten del av dens makskapasitet. -Stigma Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Pc-en skal hovedsaklig brukes til spilling, liker også å drive med video og bilderedigering. Har nylig begynt å lese om maskinvare for å oppgradere det jeg har hjemme. Hva synes dere om det jeg har valgt? Vil det yte bra? Tenker også på 2 skjermkort i x-fire og har bytta RAM-en til 4x 2gig, (redigert original post) Forresten, kjøpte 1x Chieftec Nitro Series BPS-850C 850W PSU. Satser på at den fungerer Endret 7. november 2010 av Neroni Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 850w er mer enn nok til å drive den pcen. Selv med 2x HD 6870 vil du trenge maks 650w-700w psu. Husk å kjøpe en annen SSD da. Den som er foreslått er nok den beste. Men vær klar over at intel's nye SSDer som kommer snart vil være mye billigere og levere like god eller bedre ytelse. Blir kanskje litt lenge å vente.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) 850w er mer enn nok til å drive den pcen. Selv med 2x HD 6870 vil du trenge maks 650w-700w psu. Husk å kjøpe en annen SSD da. Den som er foreslått er nok den beste. Men vær klar over at intel's nye SSDer som kommer snart vil være mye billigere og levere like god eller bedre ytelse. Blir kanskje litt lenge å vente.. har vi noe info om de nye intel diskene i grunn? år de er forventet, og hva slgs ytelse de faktisk vil ha? eller er dette bare en anntagelse basert på at intel var klar leder opp til nylig? -Stigma Endret 7. november 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå