Gå til innhold

Anonymitet på eierforhold til domene (hjemmeside) ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Nei. Du må betale med kort, og hvis du ikke er i bestittelse av et falskt fungerende kredittkort.. hvil du bli satt opp som eier av nettsiden. :)

Lenke til kommentar

De fleste godtar at du registrerer deg med falsk navn.

Men minuset er at reglene sier at domenet skal ha en kontaktperson som kan nås, så om noen slår opp hvem domenet er registrert på og at det er en fiktiv person kan de klage på dette.

Du får da valget mellom oppgi riktig info eller domenet slettet.

Enkelte hosts registrerer domenet på seg, men du som kunde må også føres på registreringen som bruker.

ikke alle gjør det, men det er da en ugyldig registrering som kan klages på hvor de blir pålagt føre på din fulle info, om du da ikke samtykker må de slette domeneoppføringen.

Typisk når det klages gjøres det fra noen som vil ha domenet, så de forhåndsbetaler for er år til en annen registrar som da snapper opp domenet idet det blir tatt fra deg om du ikke oppgir riktig info.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Jeg så ei side her med tips om one.com, og utover det har jeg null peiling.

Er det mulig å registrere domenet under et falskt navn?

Du burde ikke regristrere under falskt navn, da dette er ulovelig (blir vel samme som dokumentforfalsking). MEN DET DU KAN GJØRE..

Er å spørre om du kan regristrere dommnet anomyment. Mange topp doment forhandlere tilbyr dette, som Name.com, Godaddy.com og kanskje om jeg husker rett Dynadot.com (min favoritt..). Innefor Name.com så er det Whois Privacy (koster rundt om 10kr for et år)

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...