Gå til innhold

Forslag til valg av e-commerce platform

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg skal sette opp en enkel webshop til en venn av meg i statene som skal begynne for seg selv innenfor mekanisk service og også selge litt diverse deler osv.

Jeg ser derfor etter en e-commerce provider som har et solid tilbud. Jeg ser hovedsakelig etter et all-in-one type system med ferdige templates for en webside (ihvertfall webshop-delen av websiden) da jeg ikke ser store behovet for å lage en helt fra scratch side. Det må være enkelt å raskt å sette opp med andre ord. Jeg har nogenlunde god erfaring, men ikke voldsomt mye tid til å legge i prosjektet - og uansett tror jeg at det vil koste mindre på sikt å betale for en ferdigløsning fremfor at vedkommende skal betale for at jeg skal sitte og lage noe fra scratch i ukesvis.

Ellers så har han krav om at systemet må støtte Paypal og alle store kredittkort. Det letteste er nok hvis provideren tar seg av pengeoverføringene direkte eller ved avtale med paypal slik at det er integrert i systemet. Webbutikken skal selvfølgleig være basert i USA.

Jeg har lite eller ingen oversikt over denne typen providere nå om dagen - så jeg håper noen kan tipse meg om en eller flere slike providere så jeg kan lese litt mer om dem. Det er snakk om et (for tiden) enmannsforetag, så prisnivået bør være tilsvarende. Ingen behov for vanvittig serverkapasitet eller dedikerte servere osv. Hovedpoenget er at tilbyderen har en god pakkeløsning for å enkelt sette opp noe som fungerer bra og kan tweakes videre og customiseres av meg.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp en side med Wordpress, og installer WP E-commerce Plugin. Du kan sette opp denne pluginen med blant annet Paypal hvis ønskelig. Denne pluginen har virkelig alt du trenger for å installere/drive en nettbutikk! Bruker dette selv, og kan virkelig anbefale :thumbup:

Endret av EmilFabian
Lenke til kommentar

Sett opp en side med Wordpress, og installer WP E-commerce Plugin. Du kan sette opp denne pluginen med blant annet Paypal hvis ønskelig. Denne pluginen har virkelig alt du trenger for å installere/drive en nettbutikk! Bruker dette selv, og kan virkelig anbefale :thumbup:

Har faktisk lest om det. Det er virkelig å annbefale til en iten bedrift? Jeg har litt erfaring med wordpress fra før - så det kunne fungert. Jeg vil bare ikke risikere å bygge noe halvveis løsning for vennen min. Han er mer interessert i at det skal være skikkelig fremfor at det ikke skal koste noe i det hele tatt.

EDIT: Paypal er viktig, men systemet må også takle kredittkort av de vanligste typene. Har e-commerce pluginen støtte for dette også?

Jeg skal lese litt opp om det og se om det er bra greier, men i mellomtiden tar jeg veldig gjerne imot flere alternativer. Det er fint å ha litt å velge mellom :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...