Lifeform Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei, Hvilke valg har man i dag om man vil starte sin egen nettbutikk med salg av datatustyr, men at grossisten sender ut alt utstyret direkte...? Har vi kommet så langt i dag at enkelte av grossistene endelig har skjønt at dette en veldig god modell? Har et domene som jeg har veldig lyst starte opp en god nettbutikk, men har pr. i dag ikke nok penger på konto til innkjøp av skikkelig ehandelsløsning osv. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det er noe du selv må avtale med grossisten. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Er usakelig mange butikker som gjør akkurat dette. Mest populære er bruke webmercs systemet som er behjelpelig finne levrandører til deg. Bare i norge er webmercs brukt av 115 butikker (liste), 95%+ av disse sendes alt direkte fra tredjepart. Endret 6. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Er usakelig mange butikker som gjør akkurat dette. Mest populære er bruke webmercs systemet som er behjelpelig finne levrandører til deg. Bare i norge er webmercs brukt av 115 butikker (liste), 95%+ av disse sendes alt direkte fra tredjepart. OK glitrende... Er dette webmerchs-greiene seriøst nok...? Good quality...? Hvordan blir fordelingen av bidrag osv ? Driftsutgifter på det? Evt. andre leverandører man kan vurdere...? Endret 7. november 2010 av Lifeform Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Hvorfor vil du deg så vondt at du vil prøve deg på dette? Hundrevis har prøvd før deg og de aller fleste av disse har gitt seg uten og tjene noe i det hele tatt, eventuelt tapt penger på det. Med ca 5% fortjeneste på varene så må du selge svært mye, du må ta høyde for reklamasjoner, kundeservice, du må bruke seriøst mye penger på reklame fordi du må selge svært mye for og i det hele tatt tjene mer enn flaskepant. Gå inn i tenkeboksen og se om du greier og finne deg en nisje, selge noe unikt, noe som du kan tjene brukbart på pr salg, brød og smør salg av std IT-HW til det normale privat og SMB markedet er ett håpløst prosjekt. Jeg høres vel negativ ut men det er med den beste intensjon, dog har du en genial ide om hvordan du skal selge, enormt med kapital så sett i gang. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Hvorfor vil du deg så vondt at du vil prøve deg på dette? Hundrevis har prøvd før deg og de aller fleste av disse har gitt seg uten og tjene noe i det hele tatt, eventuelt tapt penger på det. Med ca 5% fortjeneste på varene så må du selge svært mye, du må ta høyde for reklamasjoner, kundeservice, du må bruke seriøst mye penger på reklame fordi du må selge svært mye for og i det hele tatt tjene mer enn flaskepant. Gå inn i tenkeboksen og se om du greier og finne deg en nisje, selge noe unikt, noe som du kan tjene brukbart på pr salg, brød og smør salg av std IT-HW til det normale privat og SMB markedet er ett håpløst prosjekt. Jeg høres vel negativ ut men det er med den beste intensjon, dog har du en genial ide om hvordan du skal selge, enormt med kapital så sett i gang. Hei, Takker for svar :-) Har faktisk hatt oppe to nettbutikker før og jeg gjorde meg de samme erfaringene som du sier her. Dvs det er spesielt viktig å ha nok buffer økonomi til å også klare seg over tøffe kneiker. Det som tar tid er pakking og ekspederingen av varene, men jeg har mer tro på direktesamarbeid med grossisten. KUN kortbetaling og varene direkte ut til kundene. Kundeservice må man selvsagt ha. Er også helt enig med det å jobbe innerfor nisjer, som er akkurat hv som er planlagt her.. :-) Datamarkedet er pr. i dag så STORT at får man bare et par prosenter av dette og klare å holde driften flytende så er det verdt det. Skremselspropaganda at man ikke skal prøve seg selv om det er flere aktører i markedet. Hvordan skulle det da å ha gått med ALL handel...? Bare gå legge seg :-) Det jeg tror på er oppsummert: - Sending direkte fra grossist med profilering på utsendelsene - Kortbetaling (faktura bare til store kunder). - Markedsføring og oppstart av nisjekonsepter som du sier. - Rikelig med penger på konto så man klarer seg over kneiker og dårlige perioder. Tanker utover dette....? Endret 10. november 2010 av Lifeform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå