toazty Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 har et gammelt hitachi tv , og en get dekoder problemet mitt er at det ikke kommer noe lyd fra tv'en, men det kommer bilde. det er koblet med hdmi kabel. eneste måten jeg kan få lyd med er å koble det via surround anlegget. men det er halveis ødelagt så det er bare brukende 1 time før det slår seg av pga av en brent del inni selve forsterkeren. kobla alt fra hverandre og nå har jeg kun hdmi kabel koblet til tv'en, men lyden er der ikke. meeen istedenfor å bruke det ødelagte anlegget jeg har så kan jeg koble til mitt logitech z2300 tenkte jeg men der er det jo minijack i enden. og uttaket på get boksen er rca , er det mulig med en overgang? rca i ene enden og minijack HUN i andre? prøvde å leita litt på nett men fant ingenting fant egenelig bare minijack HAN - rca og et lite spørsmål til slutt , er det mulig at det ikke skal komme lyd fra hdmi på get eller at tv'en er såpass gammel at det ikke skal lyd inn gjennom hdmi? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Kva modell er TV-apparatet ditt? Eg veit det er nokre apparater som ikkje kan konvertere digitale lydsignaler. Ved bruk av HDMI kan du på enkelte apparater hente signalet ut igjen via ein digital utgang på TV-en. Har du sett i brukarmanualen til TV-en? Har du sett i menyen på Get-boksen om du må velge at den skal gje lyd ut på HDMI? RCA til minijack fungerer heilt fint, men det stemmer nok at RCA-Male til 3,5mm-Female ikkje er så vanleg. Eg fant ein i farten: http://jpx.no/hoved/lyd-og-bilde-kabler-adaptere-c-14_15/3-5mm-jack-hun-til-rca-adapter-30cm-p-43 Alternativt kan du bruke fleire overganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå