Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Legitimasjon på avveie

dobbelmann

Anbefalte innlegg

Aftens...

I forbindelse med våpenkjøp skulle jeg via epost sende kopi av førerkort til forhandleren, som holder til her i norge. Da jeg hadde sendt den fikk jeg bekreftelse fra et firma i usa om at de skulle kontakte meg snarest mulig over helga. Dette var da et automatisk svar på at de hadde fått eposten min, med scannet legitimasjon, problemet var bare at eposten IKKE SKULLE DIT. Ringte forhandleren som snakket i at han hadde krøll med datasystemet i helga, men kunne bekrefte at firmaet jeg hadde fått epost fra var en av hans leverandører, så jeg regner med det er datasystemet hans som har videresendt eposten.

Ser jo nå at eposten med legitimasjonen antakeligvis kunne havnet i verre hender, men har jeg noe å frykte?

Kan noen i usa eller hvor som helst bruke en slik kopi til noe? Tenker jo da at jeg SELV bare trengte å sende godkjent søknad samt kopi av legitimasjon for å gjennomføre handelen ^^

(Jeg vet jo heller ikke om eposten har blitt sendt til flere. Dette virker på meg som et rimelig stort firma, så det kan være bare tilfeldighet at jeg fikk autogenerert svar. For alt jeg vet er den videresendt til 50 andre adresser som ikke svarer automatisk)

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, om du har noe å frykte vil du vel finne ut etterhvert.

Nå er det jo også sagt at man ikke bør sende opplysninger med "sikkerhetsgradering" høyere enn hva man ville sendt med postkort gjennom ikke-kryptert epost.

Men joda, vi alle gjør det, og det går som oftest veldig bra. :)

Tvi, tvi :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...