Gå til innhold

ATX 24-pin splitter

Anbefalte innlegg

La oss si at vi har et flertall strømgjerrige datasystemer, f.eks. noe basert på Intel Atom med standard integrert GPU (hvorav GPU-en ikke vil være i bruk i praksis), og et mindretall strømforsyninger. Hvordan er mulighetene for å drive 2 eller flere slike systemer per PSU? Da er det selvfølgelig gitt at PSU-en er av en viss kvalitet med spec på ca. 70A singel 12V rail eller dobbel ~40A rail, eller bedre.

Det jeg tenkte på var en 24-pin strømsplitter ala dette: http://www.powersupplycables.com/shopping/pgm-more_information.php?id=28

Problemet er tilgjengelighet, da jeg ikke har fått øye på noe lignende i norske nettbutikker, og heller ikke i noen internasjonale nettbutikker så langt (følgende amerikanske nettbutikk som ble lenket til selger kun innenlandsk). Alternativ B er å lage selv, eller få en faglært/elektriker til å lage for en..

Jeg har søkt litt rundt, men ender altså opp med å måtte be om hjelp i tilfelle noen allerede har vært borti en lignende problemstilling. Jeg har begrenset kunnskap om strømforsyninger o.l., så noen må gjerne belyse eventuelle praktiske hindringer.

Her er et snedig eksempel på noe lignende jer tenker på:

Endret av Su&!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...