Adversary Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 God dag! Jeg kjøpte nylig dette: Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 AMD Phenom II X4 965 Black Edition ASUS M4A89TD PRO, Socket-AM3 Men systemet vil ikke komme til POST engang med OCZ-2000 brikkene som jeg hadde fra før. Jeg glemte rett og slett å sjekke om hovedkortet støttet de før jeg bestillte.. Noen som kan anbefale meg noen brikker for overklokking på et AM3 system? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Har du prøvd alle triks for å tvinge fram post? Inkludert en brikke i ulike slotter låne en annen standard DDR3 brikke og oppdatere bios samt justere spenning Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Har ikke prøvd absolutt alle triks nei, men burde selvsagt prøve en annen brikke før jeg kjøper noe nytt. Men hvordan får jeg justert spenning og oppdatert bios når skjermen er helt svart? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Poenget med å prøve en brikke eller låne en annen brikke er å få maskinen til å poste. Du kan selvfølgelig ikke gjøre noe uten. Når maskinen så starter kan du endre eventuelle spenninger i bios eller oppdatere bios. Om ting ikke fungerer på første forsøk, så prøv flere ganger og reset bios... Endret 7. november 2010 av Pastafarian Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Ah, selvsagt Har nå fått lånt en brikke med en kompis, jeg flasha biosen med nyeste ROMen som lå ute, men det hjalp ikke. Og om jeg skulle få til å sette timings/volt etc. slik at jeg kommer igjennom post med brikkene mine, må jeg vel igjennom samme prosessen dersom jeg må resette cmos en eller annen gang? (det er vel svært sansynlig mtp overklokking) Hvis det stemmer, er det nok lettere for meg å skaffe noen nye brikker som er støttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå