Gå til innhold

Høyttalerpakke til hjemmekinobruk

Anbefalte innlegg

Hei, skal nå endelig få handlet meg et greit anlegg til film og musikk, som alle andre så synes jeg ikke det er lett å velge hva jeg skal gå for.

Har en del forskjellige sett det står mellom.

1: Yamaha NS555B, NSC444B og NS333B. Dette får jeg for rundt 5400,- i butikk, veil ca 6475,-

2: Dynavoice pakke 1 3999,- + frakt

3: Dynavoice pakke 2 3999,- + frakt

evt 4: Dynavoice pakke 3 5390,- + frakt

Yamaha høyttalerne har jeg hørt og jeg liker lyden på de. Dynavoice er mindre kjent for meg, har veldig lite erfaring med høyttalerne de lager.

Lurer også på hvaslags sub jeg skal gå for.

Nå står det mellom Yamaha SW315 (2600,-) Proson Rumble R-12 , og XTZ 99 W10.16.

Alt dette skal drives av en Pioneer VSX920.

Jeg er student og kommer ikke alltid til å ha mulighet for å spille på full styrke, men jeg vil allikevel ha et annlegg som det er mulig å presse litt.

Jeg er åpen for andre høyttalerpakker også, så kom gjerne med innspill, men argumenter for hvert tips

Dere ser vel ca hvor jeg plasserer meg med tanke på budsjett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste alternativet er nok Dynavoice pakke 3. Denne har en bedre senterkanal en pakke 2, og senter kanalen er meget viktig på film. Alt for mange tenker alt for lite på denne høytalleren.

Sub er det enkelt å velge: XTZ.

Du kan alternativ gå for denne Dynavoice pakken: http://www.surround.no/product/552303/Dynavoice-F-6-EX-Black%2BW10.16%2C-5.1-pakke.html

Men M-65 skal være en meget god høytaller, så personlig ville jeg valgt denne. Fremfor løsningen over med F6 høytalleren.

Lenke til kommentar

For meg så dynavoice pakke 1 og 2 helt like ut, hvis det som andersT2 sier at nr2 har bedre senterkanal så er selvfølgelig dette et bedre valg enn nr.1 :p

Dynavoice er ekstremt kritikerrost i denne prisklassen. Jeg husker når "dynavoice F6" kom på markedet til en pris av rundt 700kr, denne kunne lett sammenlignes med høyttalere som var både to og tre ganger dyrere. Selv har jeg ikke hørt Yamaha i denne prisklassen, men etter å ha lest testresultater vil jeg ikke si at det er noen tvil; dynavoice er generelt sett bedre. Dette er dog hvis du ikke tar forbehold til subjektiv opplevelse, det er klart at er du forelsket yamaha kan det godt være at yamaha vil gi et bedre lytteopplevelse enn dynavoice, men da igjen er det veldig lett å forelske seg i hva det måtte være av høyttalere hvis du er ny på markedet :D

Sub er det enkelt å velge: XTZ.

Støttes 100%. Dette er en ekstremt kritikerrost subwoofer. Ingen av de andre som er nevnt kan levere det samme som XTZ kan.

Lenke til kommentar

Jeg får jo god pris på yamaha settet, veilpris ligger på rundt 8000++, og var i utgangspunktet det jeg hadde bestemt meg for, men ble i tvil etter at jeg leste om dynavoice settene.

Pakke 4 har bedre center enn pakke 3 ja, men prisen på pakke fire er ganske stiv, kan jo kjøpe pakke 3 + centeren i pakke 4 til nesten samme prisen. Prøvde å snakke med de på surround.no, men de var ikke tilbøyelige til å forhandle :/

Lenke til kommentar

Jeg er åpen for andre høyttalerpakker også, så kom gjerne med innspill, men argumenter for hvert tips.

Her er en annen pakke å vurdere:

http://www.lefdal.com/product////S606HCS3HGB/jamo-s606-hcs3-hoyttalerpakke

S606 er djevelsk mye for pengene i alle fall. Spiller bra uten sub hvis man har forsterker til å dytte de to 8" basselementene. Bakdelen er at de kan bli "ubalansert" som fullfrekvens med "bare en" sub (har jeg latt meg fortelle), og dermed er det litt bortkastet å ha "betalt for basselementene" hvis man uansett må justere dem bort via delefrekvensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...