Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei, Har nettopp installert VMware Server og ønsker å sette opp noen virtuelle maskiner jeg kan få kontakt via andre nettverk. Har fått opprettet en virtuell maskin, men får ikke til å starte den opp slik at jeg kan bruke den. Det kommer ingen valg opp under "Virtual Machine --> Console" Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Versjon 1 eller 2? Er du tilkoblet gjennom en nettleser til serveren? Kan du laste opp et screenshot av det du ser? Jeg har ikke brukt VMware på minst et år. (Bruker KVM nå) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Bruker nettleseren ja: Versjon 2 Endret 6. november 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Den versjonen som bruker nettleseren totalt ubrukelig. En kolega av meg har testet den, etter timer med feilsøking av flere personer på jobb ble den fikk vi den fortsatt ikke til å funke skikkelig, alt hakket sykt mye når vi først fikk det til å funke. Måtte inn med VMware server console for at det skulle være brukbart. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Går VMware server console under et annet navn også? Finner det ikke på vmware.com Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Går VMware server console under et annet navn også? Finner det ikke på vmware.com Test denne: http://register.vmware.com/content/download.html (direktelink til nedlasting: http://download3.vmware.com/software/vmserver/VMware-server-win32-client-1.0.6-91891.zip ) Den inneholder noe som heter "Windows VMware Server Console (.exe)", jeg tror det er den du er ute etter. Jeg er veldig usikker på hvor det vi måtte installere kom fra, det var noe vi hadde liggende på jobb... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Når jeg prøver å åpne ned ved å logge på localhost får jeg oppe dette: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Den versjonen som bruker nettleseren totalt ubrukelig. Enig. Steget fra Server 1.x til Server 2.x, altså native Java Klient og nettleser Java Plugin var stort og ille. Mr.Anki: Bruker du Firefox? Har du installert WMvare Server Firefox Extension-sak? For uten en slik utvidelse kan du administrere (start, stoppe, osv) men du trenger en slik extension for å koble til med console. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Nedgraderte Firefox til 3.0 og nå åpner iallefall den virtuelle maskinen seg Greier dog ikke å kjøre via Wmvare server console som jeg lastet ned, kjører via console som kommer opp når en går inn via Firefox. Om jeg vil ha kontakt med maskinen fra ett annet nettverk, hvordan gjør jeg dette? Takk! Endret 6. november 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Last ned en extension med navn "Nightly tester" eller noe slikt. Den kan fjerne versjons-begrensningen på andre extensions som gjør at du kan bruke Firefox 3.6 med WMvare. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Fikk det ikke til å fungere med 3.6, men så lenge det fungerer med 3.0 så kjører jeg det. Om jeg vil ha kontakt med maskinen fra ett annet nettverk, hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Den virtuelle maskinen eller server-hosten? For å få kontakt med den virtuelle maskinen må du endre nettverkskortet fra å være et "virtual adapter" til et "bridge adapter". Det skal da få ekstern IP fra ditt nettverks DHCP-server. Endret 8. november 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Hva slags program må jeg bruke for å koble meg til? Ser ikke ut til at jeg får ut riktig IP: Endret 7. november 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hva slags program må jeg bruke for å koble meg til? Hvilken server kjører du på den virtuelle maskinen? Med andre ord, hva ønsker du å koble til? Ser ikke ut til at jeg får ut riktig IP: Hva er hostens IP? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Skulle teste maskinene litt lokalt i dag, men møtte denne feilmeldingen når jeg skulle logge på: Hva feiler her? Endret 15. november 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Serveren kjører vistnok ikke. Tail loggene og se hva restart-scriptet sier. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Hva slags logger og hvor finner jeg dette scriptet? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hmm.. /var/log/wmware/error.log ? /etc/init.d/vmware-server restart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå