TNiklas Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Hei, Jeg har oppsettet Pc->Reciever->Høytalere via SPDIF. Har brukt samplingfrekvensen 192000 Hz en stund nå, men i dag da jeg prøvde å spille av en spesiellt bass-intensiv sang kom det en konstant pipelyd (veldig høyfrekvent) mens sangen spillte. Det gikk vekk når jeg skrudde sangen av, men kom tilbake på neste sang jeg spillte. Å skru ned sampling-frekvensen virket, men når jeg skrudde den opp igjen kom lyden tilbake. Noen som vet hva dette kan skyldes? Reciever er Onkyo TX-SR 608 med ett par Cerwin Vega XLS-15 koblet til. Etter restart av alt utstyret er lyden vekke, men vil fortsatt vite hva det kan komme av. Takk, Niklas Edit: Før noen spørr, ja, det er stor forskjell på de forskjellige sampling-frekvensene. (Veggene rister mer og lager mer lyd ved lavere frekvenser, 96 000 mens på 192 000 er det ikke merkbart før ved høye volumer). Endret 6. november 2010 av TNiklas Lenke til kommentar
TNiklas Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Bump fordi det ikke er løst, har fortsatt problemet med at det skjer av og til, men hvis jeg bytter til 172 000Hz, restarter, og så tilbake funker det. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Har du prøvd å splitte oppsettet ditt? Lån en annen forsterker og prøve med den. prøv også med en annen pc/lydkort. Er det bærbar pc eller laptop? Er det internt eller eksternt lydkort? Endret 18. november 2010 av proaudio Lenke til kommentar
TNiklas Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Er internt lydkort på stasjonær pc. Har ikke muligheten til å prøve med andre oppsett, og tviler på det hadde gjort noe siden det bare skjer en gang i uken eller noe sånn (gjennomsnittlig). Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 hvis det bare skjer en gang i uken tror jeg vi skylder på det interne lydkortet. Det pipelyden er høyst sannsynlig en overhøring fra en klokke et sted i datamaskinen din. Ta f.eks en billig bærbar pc, der hører man hardisken sin skrivelyd i lydkortet. Ikke uten grunn at alle "proff" bruker benytter eksterne lydkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå