MrAHB Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei. Jeg skal dele nettverk med naboen som bor i etg. over, mulig det blir kablet på sikt, men foreløpig må det bli trådløs overføring. -Jeg kan koble den gamle bærbare pcen min rett på nettet hennes, det går fint, men er det mulig for meg å koble den trådløse ruteren min til nettet hennes? Jeg har en stasjonær/htpc, og synes det er dumt å kjøpe en egen trådløs adapter til den, jeg har også innebygget printerserver i ruteren, slik at printeren virker fra begge pcene mine. Jeg ønsker også en NAS etter hvert som skal kobles til ruteren. Jeg har en D-link 524UP ruter. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Sett den andre routeren (din) i "Bridge mode", og koble til nettverket. Endret 6. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Finner ikke noe som heter "bridge modus", men det hjelper kanskje å slå av DHCP og velge statisk IP på ruteren, samt velge en IP som er innenfor IP serien til den første ruteren (f.eks 192.168.1.2 hvis den første har 192.168.1.1). Noen som kan bekrefte dette, eller må det være en egen knapp med "bridge" man må trykke på? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 http://www.ehow.com/how_2308667_use-router-as-bridge.html Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Du skal altså "ta inn" naboens trådløse nettverk, og koble stasjonær pc til routeren din? Med den routeren du har, går det nok dessverre ikkje. Eg hadde akkurat samme problem som deg i sommar, du kan sjå i denne tråden for meir info. Scroll ned til du finn DD-WRT, så blir du nok litt klokare. Lykke til Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Det endte med at jeg koblet meg direkte på hennes telenett, rutere og modem er nå flyttet frem ned til meg. -Så nå er alt kablet. -Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå