Frankenfurter Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei! Har den siste tiden fått ganske spilldilla (har det gøy med Kingdom Hearts akkurat nå), men så har det seg sånn at jeg bare har GBA og PS2 - og ikke så mange spill til dem, heller. Skal ønske meg noen PS2-spill til jul, men vil ha noe nytt. Har blitt ganske interessert i Wii og har allerede funnet rundt 15 titler jeg kunne tenkt meg (og er sikkert flere Multiplatforms jeg får lyst på og). Har aldri spilt, eller sett andre spille, noe "bedre" enn GBA eller PS2, og HDTV har jeg ikke, så kan ikke tenke meg at den såkalt dårlige grafikken til Wii blir noe problem for meg. Men så var det det å kjøpe da. Fikk se dette tilbudet: http://www.dustinhome.no/pd_5010465203.aspx Pakken inneholderWii spillkonsoll Wii Mote (håndkontroll) WiiMotionPlus Wii Nunchuk Wii AC adapter Wii Stereo AV kabel Wii Stand Wii Stand Plate Wiil Sensor Bar Sensor Bar Stand AA Batteri Wii Sports - spill (baseball, tennis, bowling, boksing, golf) Wii Sports Resort Høres dette greit ut? Er det noe mer utstyr jeg bør skaffe meg? Noen bedre tilbud? Har ikke så god peiling, så setter pris på innspill. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Nei du har alt du trenger der. Motion plus er bare en liten addon til wiimote som gir flere akser å bevege med. Et par spill du definitivt bør skaffe er Metroid: Other M, Resident Evil 4, Sin & Punishment 2: Successor of the Skies, Monster Hunter Tri Vel..4 spill da. http://www.youtube.com/watch?v=3EftgHQGHQI http://www.youtube.com/watch?v=tU_5McFKfiQ http://www.youtube.com/watch?v=4XvxNCyUGJk http://www.youtube.com/watch?v=UGlZ4XtWUxg Og New super mario bros..pluss de gamle fra wii store. Endret 6. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Frankenfurter Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Takk for svar, skal til å bestille nå. La til Super Smash Bros. Brawl og, så får jeg heller ønske meg masse til jul. (Fikk forresten litt sjokk da jeg fikk se Madworld til 79 kr på CDON. Me wants!) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Du bør også ta med Super Mario Galaxy 1 og 2, Paper Mario (morsomte spillet jeg har spilt på årevis), Legend of Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime Trilogy (jeg er ikke akkurat en fan av FPS-Metroid, men folk flest liker det) og Resident Evil: Umbrella Chronicles og RE: Darkside Chronicles. Ta gjerne med en zapper. Angående Motion Plus er den mer eller mindre ubrukelig foreløpig siden det ikke er noen særlig spill som støtter den. Wii Sport Resort og Red Steel 2 er så vidt jeg vet de eneste. Legend of Zelda: Skyward Sword vil støtte det, og det blir nok helt klart verdt ventingen. Som en bonus er det mange spill på vei du bør holde et øye med. Kirby's Epic Yarn har kommet en del steder og fått svært bra kritikk. Er ikke sikker på om det er kommet i Norge. Donkey Kong Country Returns kommer snart og blir nok en klassiker. Vi snakker en oppfølger gode, gamle Donkey Kong Country. Bedre grafikk, samme gameplay folk elsker. Og selvsagt har vi jo Dragon Quest X, men mer enn det skulle man strengt tatt ikke behøve å si. I Japan er Dragon Quest enda mer populært enn Final Fantasy, og de har vertshus der alle ansatte er kledd opp som folk fra DQ-universet, og vertshusmusikken fra spillene spilles hele tiden i bakgrunne. Jeg har logisk nok ikke prøvd det ennå, men jeg spilte DQIX på DS i godt over hundre timer med svært få pauser. Endret 9. november 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Nåja, Dragon Quest X har enda ikke annonsert slippdato i Japan så det blir fort et par år venting på oss..og de sier de jobber med Square Enix for å gjøre det så "vesten-vennlig som mulig", aka blir spillet dummet ned like mye som Final Fantasy 13, sikkert.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det var da svært så pessimistisk du var i dag da, Bytex. Joda, DQX kommer ikke før om lenge, men det er all grunn til å holde et øye med det. DQIX ble også vesternifisert, men det endte opp som et av de beste spillene i serien både i Japan og vesten. Hvorfor skulle DQX være dårligere? Grunnen til hvorfor FFXIII ble så dårlig mottatt var i hovedsak på grunn av endeløse cutscenes og veldig lineært gameplay. Men når vi snakker om anbefalte spill er det bare å løpe å kjøpe Sonic Colors så snart man finner det i butikken. Ja, det er Sonic, og ja, det er 3D, men nei, det er faktisk svært bra. Tenk Super Sonic Galaxy, så har du en anelse om hvordan det er å spille. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Litt skuffende å lese nyeste Ngamer. Et hav av reviews som får mellom 50-60% og et par over 70. Sonic Colours bl.a fikk svært god review. Det skal jeg kjøpe. Viser jo at det meste som slippes på DS og Wii egentlig er skit for oss ordentlige gamere. Er gjerne flere år mellom de virkelige gullspillene, så man bør gjøre litt research online før man stikker på gamestop og leter i brukthyllene Vil du vite hva som er de 50 beste Wii/DS spillene (utfra Ngamer sine reviews) er det bare å kjøpe et nummer i butikken, de oppdaterer lista hver måned, men beholder kommentarene på de gamle spillene ii lista. Så det er lett å finne ut hva de mener er toppspillene. Og siden redaksjonen er hardcore-gamere som lett kan fullføre Pokemon 3 ganger bare for å teste ut de 3 starterne og samle mest mulig kryp, stoler jeg på dem. Endret 10. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Er enig i at det er lite spill nå, men det er ikke lenge til jul. Det er vel ikke så veldig mange store titler på de andre plattformene heller? Lenke til kommentar
-TMG-spACE Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jul er jo den beste høytiden for spillere generelt Vi ser jo allerede nå noen av spillene som bli sluppet til Jul, og førjul, så jeg gleder meg meget til vår alles store høytid Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hvis man var fjortis på 80/90 tallet er det uansett en gullgruve av retro-spill på Virtual Console på Wii Store. Haugevis av vintage-titler fra Sega, Capcom, Nintendo, US Gold og mange flere. Lenke til kommentar
Ijurichi Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kan jeg spørre hva slags wii spill du har sett på? Bruker wiien min sjelden fordi jeg ikek har noen spilt nesten. Lenke til kommentar
Steamed Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg har derre Metroid full pakka. Eller hva det nå er. Alle 3 spilla i 1, på en måte. Jeg likte desverre ikke spillet. Jeg kunne spille ei stund, men så når jeg slutta så ble spillet liggende en stund og er nå veeldig lenge siden jeg har spilt det. Men jeg kan anbefale Mario Kart. Slår aldri feil Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Her er en helt oppdatert "Best 25 Wii Games" liste fra ign.com (et av verdens største game review steder) http://wii.ign.com/articles/104/1048874p1.html Nok lesestoff der. Lenke til kommentar
Frankenfurter Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Oi, her var det skjedd litt siden sist... fikk konsollen denne uka, og angrer absolutt ikke! I tillegg til SSBB har jeg skaffet meg Metroid Prime Trilogy. Har ikke kommet langt ennå og var ganske usikker i begynnelsen, men begynte å like det ordentlig så snart jeg endelig klarte den evakueringa etter første boss. Når det gjelder VC, har jeg kjøpt meg Mario Kart 64 og har nå 1000 poeng som enten skal brukes på Super Mario 64 eller Ocarina of Time. For de som er interessert har jeg en liten liste over spill (noen få kommende, men de fleste er allerede ute) jeg har lyst på under, men nå skal det ikke kjøpes noe mer før jul! Håper på at noen av disse ligger under treet i år: Mario Kart Wii Super Mario Galaxy 1 og 2 The Legend of Zelda: Twilight Princess Super Paper Mario WarioWare: Smooth Moves Little King's Story New Super Mario Bros. Wii House of the Dead: Overkill Donkey Kong Country Returns Madworld Kirby's Epic Yarn Silent Hill: Shattered Memories Resident Evil 4 Super Mario Allstars - 25th Anniversary Edition Monster Hunter Tri Pikmin Wario Land: The Shake Dimension Zack & Wiki: Quest for Barbados' Treasure Okami Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg har derre Metroid full pakka. Eller hva det nå er. Alle 3 spilla i 1, på en måte. Jeg likte desverre ikke spillet. Jeg kunne spille ei stund, men så når jeg slutta så ble spillet liggende en stund og er nå veeldig lenge siden jeg har spilt det. Men jeg kan anbefale Mario Kart. Slår aldri feil Du tenker på Metroid Prime Trilogy. Det er riktignok alle tre Metroid Prime-spillene, men lagt fra alle Metroid-spillene. Metroid Prime er i førsteperson og handler mye om å skyte alt som rører seg. Du bør heller prøve Super Metroid (kan lastes ned fra Virtual Console) eller Metroid: Other M. Et annet spill du bør ta en titt på er Sonic Colours. Det er utrolig bra, til tross for at det er Sonic i 3D. Maken til fartsfølelse skal du lete lenge etter. Hvorfor gidde spille Test Drive eller Gran Turismo når du har Sonic til fots? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Ikke helt, viking..Metroid Prime spillene er mye mere om ren utforskning, finne måter å komme seg til utilgjengelige dører, finne alle upgradene til suit og våpen, scanne alt man kommer over med visiret for å få ekstra info og bakgrunnshistorier, og backtracke for å komme seg til en ny plass når du får en ny våpen upgrade eller noe annet som dobbel hopping eller grapple hook. Prime-spillene er unike sånn sett. I Other M er det mere run and gun, scanninga er så godt som helt borte. Super Metroid er fantastisk det og. Og er på Virtual Console Der Other M er mere en rein lineær shooter (med litt utforsking), er Prime en gigantisk åpen verden med utallige innganger og dører som er utilgjengelige men som du kan se laaang der borte er oppe. Også får du masse upgrades til ballen også, som plutselig gir deg mulighet til å bruke ramper for å komme opp til nye steder, eller mulghet til å bruke strømrails som går oppover veggene og taket osv..utrolig bra spill alle tre. Endret 14. november 2010 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Rettelse: Metroid Prime stinker. Other M er bra, men ingen av dem er i nærheten av de gode, gamle Metrovania-spillene. Endret 14. november 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Tull og tøys, de ruler, du er bare stuck i fortiden og nekter å prøve dem. Da kan du ikke si at de stinker. Men anyway, dette er ikke vår krangletråd så vi dropper den Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg spilte faktisk Metroid Prime 3 en god stund, men fikk aldri en Metroid-følelse. Men ja, la oss heller være enige i at Metroid ruler, enten det er Metroid, Metroid Prime eller Metroid: Other M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå